طرح‌های جدید، عرضه آیفون ۸ را با سنسور اثرانگشت ادغام یافته با نمایشگر تایید می‏‎کند

طرح‌های جدید، عرضه آیفون ۸ را با سنسور اثرانگشت ادغام یافته با نمایشگر تایید می‏‎کند
  • 1396/3/18
  • مقدم
  • 0

شرکت اپل در ماه سپتامبر، از گوشی‎های آیفون جدید خود رونمایی کرد و گمان می‌رود که امسال، سه آیفون جدید توسط شرکت اپل به بازار عرضه شود که یک مدل به عنوان پرچم‎دار جدید این سازنده به مناسبت دهمین سالگرد رونمایی از گوشی‎های آیفون، نسبت به تمامی محصولات پیشین اپل متمایز خواهد بود. به‌تازگی، طرح‎های شماتیک جدیدی از آیفون ۸ منتشر شده است که عرضه آن را با یک حسگر اثرانگشت ادغام شده با نمایشگر تایید می‎کند. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‎سایت گویا آی‎تی همراه باشید.

با اینکه شایعات زیادی پیرامون آیفون ۸ وجود دارد و تقریباً بخش قابل‎توجهی از مشخصات سخت‎افزاری گوشی پرچم‎دار جدید اپل را می‎دانیم، محل قرارگیری حسگر اثرانگشت یکی از قابلیت‎هایی به شمار می‎رود که مورد اختلاف شایعه‌پردازان است. برخی احتمال می‏دهند که شرکت اپل در سال جاری میلادی، نخواهد توانست تا آیفون پرچم‏دار جدید خود را با یک حسگر اثرانگشت ادغام یافته با نمایشگر ارائه دهد و به همین جهت، آیفون ۸ به یک حسگر اثرانگشت در بدنه پشتی مانند پیکسل XL یا گلکسی اس ۸ سامسونگ مجهز خواهد بود.

عده‎ای دیگر که البته تعداد آن‎ها بیشتر است، از موفقیت شرکت اپل برای توسعه یک سازوکار مشخص برای ادغام سنسور اثرانگشت با نمایشگر خبر می‎دهد. به همین جهت برای احراز هویت کاربران، نیازی به استفاده از یک حسگر اثرانگشت در بدنه پشتی نیست و کاربران تنها باید محل مشخصی از صفحه‎نمایش را لمس نمایند تا اثرانگشت آن‎ها تشخیص داده شود.

 آیفون ۸
آیفون ۷s Plus

در همین رابطه، به‌تازگی طرح‎های شماتیک جدیدی منتشر شده است که نشان می‎دهد شرکت اپل، امسال با سه آیفون به بازار گوشی‎های پرچم‎دار هجوم خواهد برد. در این طرح‌ها، البته تنها دو آیفون مشخص شده است؛ آیفون ۸ و آیفون ۷s Plus. با این‎حال، انتظار می‌رود که آیفون ۷s با نمایشگر ۴٫۷ اینچی نیز توسط شرکت اپل در حال توسعه باشد.

آیفون ۸ در این طرح، به نمایشگری بدون حاشیه مجهز شده است و دوربین دوگانه آن با چینش عمودی در پنل پشتی جلب‌توجه می‌کند. هم‏چنین، خبری از یک حفره مجزا برای جای‎گیری سنسور تشخیص اثرانگشت در آن نیست؛ همین موضوع باعث می‎شود تا عرضه آیفون ۸ با سنسور اثرانگشت ادغام یافته با نمایشگر محتمل باشد.

 آیفون ۸
آیفون ۸

برطبق اطلاعات فاش‎شده، ابعاد آیفون ۸ برابرست با ۱۴۳٫۴ در ۷۰٫۷۷ در ۷٫۵۱ میلی‌متر و ابعاد آیفون ۷s Plus نیز، برابرست با ۱۵۸٫۳۸ در ۷۸٫۱ میلی‌متر؛ البته به ضخامت آیفون ۷s Plus در این طرح شماتیک، هیچ اشاره‎ای نشده است. ابعاد آیفون ۷s Plus با نسل قبل خود یعنی آیفون ۷ پلاس تفاوت محسوسی ندارد؛ باید اشاره کرد که ابعاد آیفون ۷ پلاس، ۱۵۸٫۲ در ۷۷٫۹ میلی‌متر بود.

جدا از این طرح‏های شماتیک، آیفون ۸ به نمایشگر OLED مجهز خواهد بود و از یک صفحه‌نمایش بدون حاشیه که در بالا به آن پرداخته شد، استفاده می‎کند. در صورت عرضه آیفون ۸ مطابق با رندرهای جدید، آیفون پرچم‎دار جدید اپل کم‎حاشیه‎ترین گوشی بازار لقب خواهد گرفت.

علاوه‌براین، آیفون ۸ و آیفون ۷s Plus به سه گیگابایت رم مجهز شده است و آیفون ۷s نیز با نمایشگر ۴٫۷ اینچی، با دو گیگابایت رم مانند نسل قبل ارائه خواهد شد. آیفون ۷s Plus و ۷s قیمت کم‎تری از آیفون ۸ خواهد داشت و گفته می‌شود که قیمت نهایی آن‎ها مشابه با آیفون ۷ و آیفون ۷ Plus است. البته در صورت عرضه آیفون ۸ و آیفون ۷s Plus با قیمتی مناسب، معرفی و رونمایی از آیفون ۷s دیگر چندان منطقی به‏نظر نمی‏رسد.

شرکت اپل، برچسب قیمتی ۱۰۰۰ دلار را برای آیفون پرچم‎دار جدید خود که از قابلیت شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‎‌کند، در نظر گرفته است و این مدل، هم‎چنین از یک سیستم تشخیص چهره سه‎بعدی استفاده خواهد کرد که لنزهای آن توسط ال‌جی اینوتک توسعه یافته است.

بنابر شایعات، باید اواخر سپتامبر منتظر معرفی آیفون ۷s، آیفون ۷s Plus و آیفون ۸ باشیم؛ هرچند، عده‌ای بر این باور هستند که آیفون پرچم‏دار جدید اپل هم‎زمان با دو مدل دیگر معرفی نخواهد شد یا در صورت معرفی، تا اواخر سال جاری میلادی و نزدیک به تعطیلات سال نوی میلادی عرضه نمی‎شود.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *