انتشار اطلاعات جدید از هواپیمای بدون سرنشین لاکهید مارتین موسوم به فیوری

انتشار اطلاعات جدید از هواپیمای بدون سرنشین لاکهید مارتین موسوم به فیوری
  • 1396/3/19
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

شرکت لاکهید مارتین با انجام آزمایش های پروازی در طی ۱۲ ماه اخیر، نشان داد که هواپیمای بدون سرنشین مدل فیوری (Fury) این شرکت توانایی قابل اطمینانی در پرواز برای مدت بیش از ۱۲ ساعت دارد.

گویا آی تی – این هواپیما که برای انجام ماموریت های مربوط به نظارت الکترونیکی، شناسایی، و پیوندهای اطلاعاتی و امنیتی ساخته شده، اخیرا با تاخیر در تولید مواجه شده است. در واقع این تاخیر، به دلیل آزمایش هایی است که روی سیستم هوایی بدون سرنشین گروه ۳ آن انجام می شود و باعث شده روند تولید آن به کندی پیش رود.
فیوری، با پروانه های قدرتمند رانشی و بال های گسترده ای به عرض ۱۷ فوت (۵٫۲ متر)، به گونه ای طراحی شده که کمترین نشانه های بصری را داشته باشد و در عین حال، بتواند ترکیبی از سوخت و محموله به وزن حداکثری ۲۰۰ پوند (۹۱ کیلوگرم) را حمل کند.
این هواپیما برای برخاستن از زمین یا فرود، به باند فرودگاهی نیاز ندارد، بلکه با یک منجنیق متحرک گسترده به هوا پرتاب می شود. این دستگاه، به پشت وسایل نقلیه زمینی متصل شده و توسط آنها از جایی به جای دیگر منتقل می شود.
تست فیوری لاکهید مارتین

برای فرود فیوری، از یک “سیستم بازیابی اعزامی” استفاده می شود. به نظر می رسد نام این سیستم، از اصطلاحات مخصوص هوافضا گرفته شده و به معنای “پرواز در یک شبکه بزرگ” می باشد. DARPA در حال کار روی یک سیستم هوشمند است که آن را SideArm می نامند. این سیستم می تواند روی یک جرثقیل که ترکیبی از قلاب ها و ریل ها را حمل می کند، امکان صعود و بازیابی فیوری را فراهم کند.
بزرگترین نقطه قوت فیوری، استقامت آن است. این هواپیما می تواند تا ۱۵ ساعت هم بدون توقف پرواز کند. البته تاکنون رکورد ۱۲ ساعت پرواز مداوم برای آن ثبت شده است. فیوری می تواند محموله هایی را حمل کند که معمولا توسط هواپیماهای گروه ۴ که بزرگتر و سنگین تر هستند، حمل می شوند؛ هواپیماهایی مانند پرداتور (Predator) که برای برخاستن، به یک باند ۵۰۰۰ فوتی نیاز دارند.
فیوری، هواپیمایی کوچکتر، ارزانتر و قابل حمل است و می تواند برخی از ماموریت های هواپیماهای بدون سرنشین گروه ۴ را به خود اختصاص دهد. شرکت لاکهید مارتین قصد دارد در ماههای آینده تولید آن را به تدریج آغاز کند و کم کم برای تولید بزرگ مقیاس آن آماده شود.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *