طراحی نهایی وان‌پلاس ۵ توسط شرکت سازنده فاش شد؛ بی‌نهایت جذاب!

طراحی نهایی وان‌پلاس ۵ توسط شرکت سازنده فاش شد؛ بی‌نهایت جذاب!
  • 1396/3/19
  • مقدم
  • 0

شرکت وان‌پلاس تا چند روز آینده از گوشی پرچم‎دار جدید خود یعنی OnePlus 5 رونمایی خواهد کرد و به‌تازگی، تصویری به طور رسمی توسط شرکت سازنده منتشر شده است که طراحی نهایی پرچم‎دار جدید این شرکت را با دوربین دوگانه به نمایش می‎گذارد. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‎سایت گویا آی‌تی همراه باشید.

در این تصویر، وان‌پلاس ۵ به یک دوربین دوگانه با چینش افقی مجهز شده است؛ همانند آیفون ۲۰۱۶ شرکت اپل یعنی آیفون ۷ پلاس. پیش‌تر گمان می‌رفت که پرچم‏دار جدید وان‌پلاس به یک دوربین دوگانه با چینش عمودی مجهز شده باشد؛ حتی نمونه‌های واقعی نیز فاش شد اما به‏نظر می‎رسد که شرکت سازنده، طراحی دیگری را برای OnePlus 5 مدنظر قرار داده است و تصمیم گرفته تا وان‏پلاس ۵ را با یک دوربین دوگانه با چینش افقی عرضه نماید.

در رندر تازه منتشر شده توسط وان‎پلاس، خبری از حسگر اثرانگشت در بدنه پشتی نیست؛ به همین جهت، به‌نظر می‌رسد که این حسگر با دکمه فیزیکی Home در حاشیه پایین نمایشگر ادغام شده است. در لبه چپ دستگاه، نیز یک کلید فیزیکی جلب‌توجه می‌کند؛ گمان می‌رود که این دکمه همان کلید پاور باشد. کلیدهای تنظیم حجم صدا و دکمه Mute در لبه دیگر دستگاه در سمت راست قرار دارد.

شرکت وان‌پلاس، گوشی پرچم‎دار جدید خود را به چیپ‌ست اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام مجهز کرده است که این تراشه در بسیاری از گوشی‎های پرچم‎دار امسال به کار گرفته شده؛ از جمله آن‌ها می‌توان به اچ‌تی‌سی U 11 و گلکسی اس ۸ سامسونگ اشاره کرد. هم‌چنین، شایعات نشان می‎دهد که مدل پایه وان‎پلاس ۵ با شش گیگابایت رم به بازار عرضه خواهد و نسخه رده‎بالای آن نیز از هشت گیگابایت رم استفاده می‎کند.

پیش‌تر وان‌پلاس اشاره کرده بود که وان‌پلاس ۵ نازک‌ترین گوشی پرچم‎دار خواهد بود؛ در آن زمان، مشخص نشد که منظور از این عبارت، نازک‌ترین محصول در میان گوشی‌های رده‌بالای شرکت وان‏پلاس است یا پرچم‎دار جدید این شرکت از نظر ضخامت، از تمامی گوشی‌های پرچم‎دار اندرویدی باریک‎تر است. با این‎حال، رندر منتشر شده نشان می‌دهد که احتمالاً وان‎پلاس ۵ نازک‎ترین گو‏شی‌ پرچم‎دار در میان محصولات اندرویدی خواهد بود؛ ضخامت این محصول بسیار کم است و رندر جدید، این موضوع را به خوبی تایید می‏کند.

OnePlus 5 مطابق با گمانه‎‌زنی‌ها در دو مدل با ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی عرضه خواهد شد و انتظار می‌رود که شرکت سازنده از جک ۳٫۵ میلی‎متری هدفون در پرچم‎دار جدید خود استفاده نماید؛ این در حالی است که بسیاری از سازندگان به بهانه نازک نمودن گوشی‎های پرچم‏دار خود، این جک را از محصولات‌شان کنار گذاشته‎اند.

پرچم‎دار جدید وان‎پلاس با قیمت ۵۵۰ یورو در اروپا عرضه خواهد شد و در ایالات متحده، قیمت آن ۶۱۷ دلار خواهد بود. شرکت وان‌پلاس در ۲۰ ژوئن (۳۰ خرداد) از گوشی OnePlus 5 رونمایی خواهد کرد و این محصول دو روز بعد در ۲۲ ژوئن به صورت عمده به فروش می‎رسد.

در رابطه با نمایشگر OnePlus 5 نیز باید گفت که این محصول به یک صفحه‌نمایش ۵٫۵ اینچی با رزولوشن Full HD مجهز شده است؛ با اینکه گفته می‌شد پرچم‏دار جدید وان‎پلاس در نهایت طلسم محصولات سازنده را خواهد شکست و با یک صفحه‌نمایش با رزولوشن Quad HD در دسترس قرار می‎گیرد، به‎نظر می‎رسد که چنین نخواهد بود و وان‌پلاس ۵ به سنت محصولات پیشین شرکت سازنده پای‌بند خواهد بود. در هیچ‌یک از گوشی‎های پرچم‎دار شرکت وان‎پلاس از صفحه‎نمایش Quad HD استفاده نشده است و وان‌پلاس ۳ و ۳T نیز با نمایشگر Full HD همراه شده بود.

البته وان‌پلاس ۵ برخلاف گلکسی اس ۸ و ال‌جی جی ۶ به نمایشگر بدون حاشیه مجهز نشده و حاشیه‎های قابل‎توجهی، هم‎چنان در اطراف صفحه‎نمایش وجود دارد. این مدل از یک دوربین دوگانه اصلی ۱۶ مگاپیکسلی استفاده می‎کند و شاتر سلفی ۱۶ مگاپیکسلی، در حاشیه بالای نمایشگر قرار دارد. لازم به‏ذکر است که در توسعه دوربین اصلی، وان‌پلاس با DxO همکاری داشته؛ به همین جهت، باید نتیجه این همکاری به عملکرد خارق‌العاده OnePlus 5 در زمینه عکس‌برداری بیانجامد.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *