چگونه مانع Unzipping شدن فایل در مرورگر Safari در macOS شویم؟

چگونه مانع Unzipping شدن فایل در مرورگر Safari در macOS شویم؟
  • 1396/3/23
  • زهرا معبودی
  • 0

سافاری مرورگر رسمی اپلی هاست اما چه د سیستم عامل مک و یا IOS توجه چندانی به ان نمی شود. از طرفی برای این پلتفرم ها، مرورگرهای کروم و فایرفاکس نیز وجود دارد اما همانطور که می دانید هر چند این دو مرورگر طرفداران زیادی دارد اما هر دو نمی توانند به طور همزمان سرعت و امنیت را تامین کنند اما کسانی که به این دو مورد اهمیت می دهند می توانند سافاری را مورد استفاده قرار دهند تا بتوانند همزمان هر دو عنصر امنیت و سرعت را یکجا داشته باشند.

مرورگر سافاری در واقع می تواند به عنوان یک مرورگر متوسط عمل کند اما ویژگی های خاصی هم دارد که آن را ممتاز کرده که مهم ترین آن ها همانطور که اشاره شد مدیریت سرعت و امنیت به طور همزمان است. این عالی است اما ویژگی دیگر آن هم این است که فایل های زیپ را به طور خودکار آنزیپ می کند تا بتوانید بهتر آن ها را دانلود کنید اما این موضوع برای بسیاری از کاربران دردسر ساز است. مخصوصا برای زمانی که قصد دارید فایلی را صرفا به صورت زیپ دانلود کرده و به صورت زیپ مورد استفاده قرار دهید.

برای مثال فرض کنید می خواهید از سرویس دهنده وردپرس یک تم را دانلود کرده و از آن استفاده کنید. وب سایت ورد پرس تم را به صورت زیپ ارائه می دهد که نباید آن را باز کنید. از این رو بعد از دانلود هم به صورت زیپ شده مورد استفاده باید قرار دهید تا تم نصب شود. اما با این روال که در سافاری می بینید ابتدا از حالت زیپ خارج شده و شما می بایست آن را بعد از دانلود و باز شدن مجددا زیپ کنید. خب این سناریو برای بسیاری از اوقات رخ می دهد که توصیه مان این است که این ترفند را دنبال کنید تا امکان آنزیپ کردن را از سافاری بگیرید.

بدین منظور تنظیمات را به صورت زیر دنبال کنید:

ابتدا وارد مرورگر سافاری شوید، و از آنجا به منوهای  Safari مراجعه کنید.

در این بخش گزینه Preferences را پیدا کرده و وارد آن شوید. ( اگر نمی خواهید از این روش استفاده کنید می توانید با ارسال دستور Command  و+ یعنی (⌘+,) به راحتی بخش Preferences سافاری را باز کنید )

وقتی که وارد این گزینه شدید به راحتی می توانید گزینه General را مشاهده کنید که در واقع اولین تب در این صفحه است. در این صفحه در انتهای صفحه گزینه ای وجود دارد که با Open ‘Safe’ files after downloading’ شروع می شود. این گزینه را در صفحه زیر ببینید:

این گزینه به طور پیش فرض تیک خورده است و به همین دلیل است که فایل ها بعد از دانلود باز می شوند، پس بهتر است که تیک این گزینه را بردارید تا پس از دانلود به طور اتوماتیک این اتفاق رخ ندهد.

به طور کلی، در سافاری همیشه بعد از دانلود فایلی از هر نوع که باشد، فایل مورد نظر باز می شود و یا اجرا می شود خواه این فایل یک فایل پی دی اف باشد خواه عکس و یا خواه فیلم و موسیقی باشد این اتفاق رخ خواهد داد.

زمانی که این تیک را بر می دارید در واقع نه تنها به سافاری می گویید که حق ندارد بعد از دانلود فایل زیپ را از حالت زیپ خارج کند بلکه به آن می گویید که حق ندارد، حتی عکس و فیلم ها را هم باز کند. اختیار کاملا در دست خودتان قرار می گیرد تا آن چه را که توسط آن دانلود می کنید خودتان آن را باز کنید و این را به هر زمان که بخواهید می توانید موکول کنید.

نکته دیگر هم اینکه شما در این صفحه می توانید پوشه دانلود خود را هم مدیریت کنید. به عکس بالا نگاه کنید در این عکس موقعیت هایی در مورد دانلود وجود دارد که می توانید از طریق ان صفحه دانلود و آنچه و آنجا که فایل ها را دانلود می کنید را به طور دلخواه تغییر دهید.

در این باره نظر و دیدگاه خود را با گویا آی تی در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *