تمامی قطارهای هلند با انرژی بادی کار می کنند

تمامی قطارهای هلند با انرژی بادی کار می کنند
  • 1396/3/24
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

در طرح اولیه قرار بود تا سال ۲۰۱۸، تمام قطارها در هلند، به طور کامل از انرژی های تجدید پذیر استفاده کنند. اما به نظر می رسد که مقامات توانسته اند، یک سال زودتر به این هدف دست پیدا کنند.

گویا آی تی – از ابتدای ژانویه امسال، تمام قطارهای حمل و نقل عمومی در هلند، توسط یکی از اشکال انرژی تجدید پذیر، یعنی انرژی بادی کار می کنند.
هلند، که در استفاده از آسیاب های بادی سابقه تاریخی بسیار طولانی دارد، امروزه در توسعه انرژی های بادی پیش رو است. طبق خبرهای منتشر شده در سایت DutchNews.nl، در حال حاضر، بیش از ۲۲۰۰۰ توربین بادی در سراسر این کشور، وجود دارد.
برق تولید شده توسط این آسیاب های بادی، معادل میزان مصرف ۲٫۴ میلیون خانه است.
قطارهای مد نظر، به تنهایی سالانه حدود ۱ میلیارد کیلو وات ساعت برق مصرف می کنند، که تقریبا برابر با کل مصرف خانگی برق در بزرگترین شهر هلند، یعنی آمستردام است.
دستیابی به این هدف به کمک Eneco یکی از تأمین کننده های انرژی های پایدار در هلند ممکن شده است.
بر اساس اظهارات مدیر Eneco، ” چیزی که این قرار داد و مشارکت را ویژه می کند، آن است که یک بخش، ردپای کربن دی اکسید خود را به طور قابل توجهی کاهش می دهد و به عنوان یک الگو برای بخش های دیگر مطرح می شود.”
در کشور هلند، انرژی بادی به سرعت در حال گسترش است، در حالی که کشورهای دیگر نیز برای افزایش تولید انرژی های تجدید پذیر در تلاش هستند.
در ماه آگوست سال گذشته، اسکاتلند اعلام کرد که مزرعه های بادی این کشور توانسته اند ۱۰۶ درصد از نیازهای انرژی کشور را تأمین کنند.
اسکاتلند قصد دارد که تا سال ۲۰۲۰، تولید کربن خود را به صفر برساند. بعلاوه، این کشور برای تولید الکتریسیته با استفاده از انرژی امواج سرمایه گذاری کرده است، تا برای رسیدن به این هدف به او کمک کند.
ایلات متحده آمریکا نیز، گام هایی در راستای تولید انرژی بادی برداشته است.
بر اساس آمار منتشر شده توسط موسسه انرژی های بادی آمریکا (AWEA)، بیش از ۴۸۸۰۰ توربین بادی در این کشور در حال فعالیت است، که ظرفیت تولید برق از طریق انرژی های بادی را در سال ۲۰۱۵، به ۷۳۹۹۲ مگا وات رسانده است.
درحالی که توربین های نصب شده در کشور های دیگر، در مقابل این تعداد توربین به چشم نمی آیند، انرژی مورد نیاز کشوری با این عظمت نیز قطعا بسیار بیشتر از سایر کشورها است.
ما درست در قلب یک انقلاب انرژی های پاک قرار داریم. برخی از مطالعات نشان می دهند که می توان حتی برق مورد نیاز کشورهایی به بزرگی و وسعت آمریکا را تا سال ۲۰۵۰، به طور کامل با استفاده از انرژی های تجدید پذیر تأمین کرد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *