چگونه افرادی که پروفایل فیس بوک ما را دیده اند را شناسایی کنیم؟

چگونه افرادی که پروفایل فیس بوک ما را دیده اند را شناسایی کنیم؟
  • 1396/3/24
  • زهرا معبودی
  • 5

وقتی که شما در فیس بوک پروفایلی ایجاد می کنید، سعی می کنید که در بخش هایی که این شبکه برای تان تدارک دیده است، اطلاعات لازم را قرار دهید تا اگر روزی دوستان تان به نام شما توجه شان جلب شد، با خواندن بیوی شما متوجه شوند که واقعا شما کی هستید و برای تان در خواست دوستی را ارسال کنند. به هر حال ممکن است برخی از افراد به طور سکرت بخواهند از پروفایل شما دیدن کنند یا اینکه برخی از افراد پروفایل شما و خود شما را در شبکه های اجتماعی رصد کنند. برای فیس بوک هنوز فرصتی ایجاد نشده که طی بروز رسانی شگفت انگیزی امکان دریافت نوتیفی از بررسی پروفایل را به گوش کاربر برسانند اما ترفندی که امروز گویا آی تی به شما نشان می دهد، می تواند یک روش حرفه ای ساده برای دیدن افرادی باشد که زیرکانه پروفایل شما را بررسی می کنند و به این خیال خام اند که شما متوجه نمی شوید. با ما همراه باشید:

نیازمندی ها برای استفاده از این ترفند شامل موارد زیر است:

استفاده از یک لپ تاپ یا پی سی!

شما فقط می توانید از طریق لپ تاپ یا کامپیوتر دسکتاپ یا رومیزی این ترفند را دنبال کنید و تا اطلاع ثانوی نمی توانید با استفاده از موبایل و تبلت این روش را دنبال کنید.

مرورگر خاص!

مرورگر خاصی که می توانید از طریق آن بفهمید چه کسی پروفایل فیس بوک شما را دیده است، کروم یا فایرفاکس است.

و اما چگونه؟

برای این که بدانید کدام یک از کاربران فیس بوک از صفحه پروفایل شما دیدن کرده اند، ابتدا لازم است که وارد فیس بوک شوید و با اکانت خود وارد این شبکه شوید.

دقت کنید که باید از طریق یکی از دو مرورگری که گفته شد، فیس بوک را باز کنید.

بعد از این وارد صفحه اصلی شوید و از آنجا تایم لاین خود را باز کنید. آدرس تایم لاین شما چیزی شبیه به آدرس زیر است:

facebook.com/xvn

نام شما در مقابل آدرس بالا قرار دارد و به جای xvn نام شما و یا آی دی تان قرار می گیرد.

حالا طی یک اقدام ساده، روی بخشی از صفحه راست کلیک کنید و در میان منو ها view page source را پیدا کنید و ان را کلیک کنید.

با این کار یک صفحه پر از کد های انگلیسی که مربوط به صفحه مورد نظر است مشاهده خواهید کرد. در این بخش کنترل + f را بزنید تا باکس جستجو برای تان نمایش داده شود:

در فایرفاکس این باکس در انتها و پایین صفحه در سمت چپ قرار می گیرد.

در مرورگر کروم این باکس جستجو در ابتدا و بالای صفحه و در سمت راست قرار می گیرد.

حالا در این باکس قطعه کد زیر را بنویسید:

البته دقت کنید که نیازی نیست کوتیشن ها را هم در قسمت سرچ بیاورید.

وقتی که این قطعه کد را سرچ می کنید، لیستی از اعداد برای شما نمایش داده می شوند که معمولا به صورت ۱۰۰۰۵۴۶۴۶۵ هستند. این رقم ها متفاوت هستند. حالا یک تب در همان مرورگر باز کنید و عبارت facebook.com را نوشته و در مقابل آن یکی از عدد ها را قرار دهید برای مثال:

facebook.com/1000546465

و بعد اینتر را بزنید. با این کار شاهد صفحه ای از پروفایل یکی از کاربران فیس بوک خواهید شد، که این فرد یکی ازا افرادی است که پروفایل شما را دیده است و بررسی کرده است.

حالا می توانید شماره بعدی را تست کنید. در واقع این کدها هر کدام مربوط به یکی از افراد است که در فیس بوک پروفایلی دارد. حتی اگر فرد مورد نظر نام کاربری هم داشته باشد و یو ار ال فیس بوک خود را با نام انگلیسی پر کند، فیس بوک برایش یک کد اختصاص داده که در چنین شرایطی می توانید از آن استفاده کنید.

این یک ترفند حرفه ای اما ساده است که می توانید از آن در مرورگر های فایرفاکس و کروم استفاده کنید. آیا تا کنون به این اندیشیده بودید که چگونه می توانید از این مهم خبردار شوید؟ یکی از مزیت های این روش این است که نیاز به استفاده از هیچ ابزار اضافی نیست و می توانید به سادگی با استفاده از امکانات معمولی آن را دنبال کنید اما اگر بخواهید بدانید که چگونه بفهمیم چه کسانی پروفایل واتس اپ ما را چک می کنند؟ کافی است که یک اپلیکیشن را نصب کنید و از کاربران واتس اپ که پروفایل شما را چک کرده اند مطلع شوید.

نظر و تجربه و دیدگاه خود را در این باره با گویا آی تی در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی و موبایلی تان به اشتراک بگذارید.

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 5 دیدگاه
  1. واقعا خیلی باحالید :)))
    این کد ها مربوط به بخش لیست چت هستش و ربطی به ویو نداره …
    کما اینکه شما به این مورد واقفید وفقط برای بحث و جدل این پست کنید

  2. سلام
    همونطور که دوستمون گفتن این کدها فقط مربوط به دوستهای فیسبوکیمون هستند و اگه فردی که در فیسبوک توی ادد لیستمون نباشه پروفایل فیسبوکمون رو چک کنه توی این لیست اثری از اون نمیمونه.

  3. همانطوریکه دوست ما فرمودند چگونه بفهمیم کسانیکه با ما دوست نیست و از پروفایل ما دیدن میکند رو بفهمیم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *