گوشی پرچم‎دار Honor 9 هوآوی معرفی شد؛ پرچم‎دار بدون ادعا!

گوشی پرچم‎دار Honor 9 هوآوی معرفی شد؛ پرچم‎دار بدون ادعا!
  • 1396/3/24
  • مقدم
  • 2

همان‌طور که انتظار می‌رفت، شرکت هوآوی به‎تازگی از گوشی پرچم‎دار جدید خود یعنی Honor 9 رونمایی کرده است. این مدل با دوربین دوگانه به بازار عرضه خواهد شد و از یک صفحه‌نمایش ۵٫۱۵ اینچی استفاده می‌کند. پرچم‌دار جدید شرکت هوآوی که توسط ساب‌برند Honor وارد بازار می‌شود، از ۱۶ ژوئن (جمعه، ۱۷ خرداد ماه) در چین در دسترس قرار خواهد گرفت. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آی‌تی همراه باشید.

مشخصات‌فنی فاش‎شده پیرامون Honor 9، مهر تاییدی است بر گمانه‎زنی‎های گذشته پیرامون این مدل؛ پرچم‎دار جدید شرکت هوآوی به یک صفحه‌نمایش ۵٫۱۵ اینچی مجهز شده و رزولوشن نمایشگر نیز، ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل است. نمایشگر اصلی، می‌تواند تمامی رنگ‎های گستره رنگ DCI-P3 را به نمایش بگذارد؛ لازم به‎ذکر است که اندازه نمایشگر در مقایسه با هوآوی پی ۱۰، کمی بزرگ‎تر بوده و در مقایسه با هوآوی پی ۱۰ پلاس، صفحه‎نمایش نزدیک به ۰٫۴ اینچ کوچک‎تر است.

Honor 9

همان‎طور که احتمالاً می‌دانید، هوآوی پی ۱۰ پلاس به صفحه‎نمایش ۵٫۵ اینچی مجهز شده است و برای پی ۱۰ نیز، یک نمایشگر ۵٫۱۵ اینچی درنظر گرفته شده؛ رزولوشن نمایشگر در پی ۱۰ پلاس، Quad HD است و در پی ۱۰، رزولوشن نمایشگر به Full HD یا ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل کاهش می‎یابد.

اصلی‌ترین رقیب Honor 9 شرکت هوآوی، گوشی شیائومی Mi 6 است و شاید علت عرضه زودهنگام آن نیز همین باشد. به همین جهت، آنر ۹ در مقایسه با شیائومی می ۶ تفاوت چندانی در بخش نمایشگر ندارد؛ هر دو مدل، به صفحه‏نمایش ۵٫۱۵ اینچی مجهز شده و رزولوشن نمایشگر در آن‌ها Full HD یا ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل است.

Honor 9

حاشیه‌های اطراف نمایشگر در هر دو مدل یعنی شیائومی می ۶ و آنر ۹ هوآوی، زیاد است؛ در Honor 9، نسبت نمایشگر به پنل جلوی گوشی ۷۰ درصد و در شیائومی می ۶، نسبت نمایشگر به پنل جلوی گوشی ۷۱ درصد است. به همین جهت، تفاوت چندانی میان این دو گوشی وجود ندارد. البته باید توجه داشته باشید که علت حاشیه‎های زیاد در اطراف نمایشگر، به دلیل جای‌گیری سنسور تشخیص اثرانگشت در حاشیه پایین صفحه‎نمایش است.

Honor 9 مانند پرچم‏داران جدید شرکت هوآوی یعنی P10 و P10 Plus به چیپ‎ست Kirin 960 مجهز شده است؛ این تراشه از هشته هسته پردازشی استفاده می‌کند و برای یک گوشی پرچم‎دار ۴۰۰ دلاری، عملکرد بسیار خوبی دارد. با این‌حال در همین بازه قیمتی، شیائومی Mi 6 نیز ارائه می‌شود که علی‌رغم قیمت کم‎تر در مقایسه با آنر ۹، به تراشه قدرت‎مندتر اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام با هشت هسته پردازشی مجهز شده است.

Honor 9

شرکت هوآوی، پرچم‏دار جدید خود را در دو مدل با چهار گیگابایت رم و ۶ گیگابایت رم عرضه خواهد کرد و بسته به اندازه حافظه رم، حافظه داخلی مدل‏های مختلف Honor 9 با یک‏دیگر تفاوت دارد. مدل پایه این گوشی به چهار گیگابایت رم مجهز شده است و از ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی استفاده می‎کند. نسخه قدرت‎مندتر آن با شش گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه عرضه می‎شود و در نهایت، نوبت به قوی‎ترین نسخه با شش گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی می‌رسد.

علی‎رغم فضای ذخیره‎سازی بالا، گوشی Honor 9 از میکرو SD پشتیبانی می‌کند. با این‎حال، اسلات در نظر گرفته شده برای آن هیبریدی بوده و این، بدین معنی است که در صورت استفاده از یک سیم‌کارت و حافظه SD، باید قید سیم‎کارت دیگر خود را بزنید! یا می‌توان از ترکیب دو سیم‎کارت استفاده نمود؛ در این حالت، امکان افزایش فضای ذخیره‎سازی وجود ندارد.

برجسته‌ترین قابلیت Honor 9 دوربین دوتایی آن است؛ پرچم‌دار جدید شرکت هوآوی از ترکیب یک سنسور ۱۲ و ۲۰ مگاپیکسلی استفاده می‌کند و از زوم اپتیکال ۲ برابری برخوردار است. برای دوربین سلفی نیز یک شاتر ۸ مگاپیکسلی در نظر گرفته شده است که در حاشیه بالای نمایشگر قرار دارد.

Honor 9

برای دوربین اصلی، از لنزهای Leica استفاده نشده است؛ با این‎حال، شرکت هوآوی وعده داده که عملکرد Honor 9 در بین محصولات هم‌قیمتش شما را راضی نگه می‌دارد. لازم به‎ذکر است که دوربین اصلی، از ترکیب یک سنسور مونوکروم و RGB شکل گرفته و سنسور تک‌رنگ، ۲۰ مگاپیکسلی است. به همراه دوربین اصلی، یک فلاش LED دوگانه نیز در پشت دستگاه قرار دارد و لوگوی Honor نیز از پنل جلو به بدنه پشتی منتقل شده است.

Honor 9 از جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون بهره می‌گیرد و با ترکیب شیشه و فلز، همراه شده است. تأمین انرژی در گوشی پرچم‎دار جدید شرکت هوآوی، برعهده یک باتری ۳۲۰۰ میلی‌آمپر ساعت است و حداقل برای یک روز، شارژ باتری ماندگاری دارد. مدل پایه گوشی پرچم‏دار Honor 9 با قیمت ۳۴۰ دلار عرضه می‌شود و قیمت برای دو نسخه دیگر آن به ترتیب ۴۰۰ و ۴۴۰ دلار است. این گوشی در رنگ‌های طلایی، نقره‎ای، مشکی و آبی به بازار عرضه خواهد شد.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
  1. موبایلش زیباست
    آقاهه هم خیلی خوشتیپه و خوشگل
    یعنی جذابه
    ولی من میخوام ادامه تحصیل بدم

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *