آموزش تغییر مرتب سازی پست های فیس بوک از حالت Top Stories به Most Recent

آموزش تغییر مرتب سازی پست های فیس بوک از حالت Top Stories به Most Recent
  • 1396/3/25
  • زهرا معبودی
  • 0

به طور کاملا واضح اگر کمی پست هایی که در فیس بوک به شما نمایش می دهد را مشاهده کنید، متوجه می شوید که روال کار آن به صورتی است که پست هایی را ابتدا نشان می دهد، که لایک، کامنت و اشتراک گذاری آن ها بیش از سایرین باشد. در واقع فیس بوک بدین منظور یک قانون دارد و طبق فرمولی خاص این کار را انجام می دهد. در واقع فیس بوک هر چیزی را نشان نمی دهد و با این کار، اعضا را وا داشته تا هر طور که شده شمار لایک و نظر و اشتراک گذاری ها را بالا ببرند. اما شما می توانید با کمی تغییرات در این شبکه به سادگی، این قانون را برای پست هایی که می خواهید مشاهده کنید منع کرده و آخرین و جدید ترین پست ها را مشاهده کنید. برای این منظور این آموزش گویا آی تی را دنبال کنید.

بدین منظور وب سایت فیس بوک را در قالب مرورگر باز کنید. شما باید وارد تنظیمات نیوز فید شوید که به طور واضح موقعیت آن در سمت چپ لیست گزینه های پیشنهادی و امکانات فیس بوک قرار دارد.

News Feed

در مقابل عبارت News Feed سه نقطه وجود دارد. مدتی است که آپشن های تنظیمات به صورت سه نقطه افقی یا عمودی تعبیه می شود بنابراین دقت کنید که این جا نیز با این سه نقطه کار داریم. روی آن کلیک کنید تا فیس بوک ۲ آپشن پیشنهادی برای تنظمیات پست ها در News Feed را به شما نمایش دهد:

در این میان دو گزینه وجود دارد که قصد ما انتخاب Most Recent است. آن را انتخاب کنید. بدین صورت فیس بوک تغییرات را ذخیره کرده و سریعا نیوز فید را رفرش می کند تا اخرین پست ها از افرادی که آن ها را دنبال می کنید ارائه دهد. برای اینکه این عملیات را ویرایش کنید گزینه آخر را می توانید بزنید.

اما این شیوه ای بود که برای مشاهده پست ها به صورت Most Recent در مرورگر و در نسخه وب توضیح داده شد. اگر شما از طریق موبایل و تبلت فیس بوک خود را بررسی می کنید آموزش پایین را مد نظر داشته باشید که بدین منظور ارائه شده است:

تنظیمات نیوز فید در اپلیکیشن موبایلی فیس بوک

برای این کار، شما می توانید در هر دو پلتفرم اندروید و ای او اس، به راحتی از آموزش زیر استفاده کنید چرا که این دو پلتفرم در بخش تنظیمات تفاوت چندانی با هم ندارند.

ابتدا با موبایل خود وارد اپیکیشن فیس بوک شوید و از آن جا به بخش منوها توجه کنید.

به سه خط موازی که ارائه دهنده آپشن های تنظیمات است دقت کنید و روی آن کلیک کنید:

اگر از iOS استفاده می کنید مطابق تصویر زیر روی گزینه FEED کلیک کنید:

در این صورت آپشن ها در این پلتفرم به صورت زیر در اختیارتان قرار خواهد گرفت:

در میان گزینه های بالا می توانید روی گزینه  Most Recent کلیک کرده و امکانات قابل تغییر اپلیکیشن فیس بوک را در این باره مشاهده کنید.

اما در اندروید کمی موضوع فرق دارد. وقتی که شما منوی تنظیمات را در اندروید باز می کنید، زیر منو ها به صورت طبقه بندی شده در اختیارتان قرار می گیرد. بدین منظور از طبقه FEED کافی است Most Recent را انتخاب کنید:

در اندروید تنظیمات بیشتری پیش روی شما قرار نخواهد داشت، از این رو می توانید به سادگی این مشکل را رفع کنید و با اندکی تنظیم روی نیوز فید آن چه را که مشاهده می کنید بر پایه ی این باشد که به تازگی منتشر شده است. البته منظور از تازگی یعنی آخرین پست ایجاد شده باشد که این پست ممکن است ۸ ساعت پیش ایجاد شده باشد که البته به دلیل فعالیت بالای کاربران فیس بوک احتمال طولانی شدن زمان خیلی کم است.

در این باره دیدگاه ها و نظرات و تجربیات خود را با گویا آی تی در میان بگذارید و این مطلب را برای اطلاع عموم کاربران فیس بوک و دیگر شبکه های اجتماعی، روی هر شبکه ای که عضو آن هستید منتشر کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *