آموزش آپدیت فایل ها در Dropbox بدون خراب شدن لینک ها

آموزش آپدیت فایل ها در Dropbox بدون خراب شدن لینک ها
  • 1396/3/25
  • زهرا معبودی
  • 0

دراپ باکس یک سرویس اشتراک گذاری فوق العاده است که البته به روش های مختلف می توانید از آن استفاده کنید. ابتدای امر، این سرویس صرفا یک سرویس کلودی برای ذخیره سازی دیتاها بود. اما همانطور که می دانید امکانات این سرویس روز به روز بیشتر شد تا جایی که امروزه شما می توانید از این سرویس استفاده کرده و فایل های تان را به اشتراک بگذارید و فید بک هایی را برای آن دریافت کنید. مثلا کاربران می توانند روی پست های اشتراک گذاشته تان یا فایل های اشتراک گذاشته شما کامنت ارسال کنند.

دریافت این فید بک ها برای بسیاری از افراد مهم است اما این سناریو را در نظر بگیرید که لازم بشود که شما فایلی را آپدیت کنید و بررسی ها و کامنت ها و نظرات کاربران را مورد بررسی قرار دهید. قطعا در چنین شرایطی، با مشکل مواجه می شوید. چرا که لینک اولیه فایل شکسته می شود و دسترس پذیری قبلی بدان امکان ندارد. اما در این آموزش گویا آی تی با ترفندی ساده به شما یاد می دهد که چگونه، نسبت به اپدیت فایل های دراپ باکس اقدام کنید که لینک آن مانا بماند و شکسته و خراب نشود.

برای اینکه بتوانید فایل را اپدیت کنید بهترین روش این است که فایل مورد نظر را جایگزین کنید. توجه کنید که دارپ باکس، به عنوان یک فایل سیستم روی سیستم عامل کار می کند. بدین معنی که دراپ باکس به شما اجازه نمی دهد دو فایل با نام تکراری در بخشی مشترک ایجاد کنید. وقتی که بخواهید فایل اپدیت شده را اپلود کنید این شبکه برای شما نام دیگر و البته ادرس مجزایی ایجاد می کند که این قطعا نمی تواند شما را به هدف برسانید.

 

ایراد دیگر دراپ باکس هم این است که وقتی شما فایل جدید را آپلود می کنید نام جدیدی برای ان در نظر می گیرد و آن را جایگزین قبلی می کند و این موجب می شود که لینک خراب و شکسته شود.

برای این کار ابتدا وارد دراپ باکس در مرورگر خود شوید. بعد از ان به فولدری بروید که فایل قابل جایگزین را در آن قرار داده اید. با دقت مضاعف به نام فایل و تایپ و نوع فایل دقت کنید. حالا نام فایل و نوع آن را دقیقا کپی کنید و برای فایل جدید PASTE کنید. در مرحله بعد، قبل از اینکه فایل ار در دراپ باکس قرار دهید، فایل قبلی را حذف کنید و فایل جدید را سریعا کپی کنید و در دراپ باکس و در همان فولدری پیست کنید.

بعد از اینکه فایل را جایگزی کردید، لینک مورد نظر به شما ارائه می شود. البته اگر ابتدای امر فایل قدیمی را هم حذف نکنید دراپ باکس، از شما می پرسد که آیا قصد دارید آن را جایگزین کنید یا نه. اگر بله بگویید قطعا جایگزین خواهد شد اما برای اطمینان بهتر همان طور که گفته شد بهتر است که شما بتوانید فایل را با نام دقیق فایل قدیمی نام نویسی کرده و آن را جایگزین کنید.

بدین صورت لینک کماکان به صورت اولیه خود باقی خواهد ماند و مشکلی برای دریافت بررسی ها روی لینک مورد نظر بوجود نخواهد آمد.

در این باره دیدگاه ها و ترفند ها و البته تجربیات خود را با گویا آی تی در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *