چرا باید گوشی HTC U11 را خریداری کنیم؟

چرا باید گوشی HTC U11 را خریداری کنیم؟
  • 1396/3/25
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

همان گونه که میدانید سال ۲۰۱۷ پر از گجت‌های پرطرفدار و دوست داشتنی است. تلفن های هوشمند یکی از همین‌ها هستند. کمپانی‌های نام آشنا و بزرگی اقدام به ساخت این دستگاه‌ها کرده و برخی از برندها تمام تمرکزشان را روی تلفن های هوشمند گذاشته‌‌اند و تمام تلاش و کوشش شان این موضوع است «آیا موبایل ما فروش می‌رود؟» این مهم‌ترین پرسشی است که صاحبان یک برند تولید کننده تلفن های هوشمند از خود می‌پرسند.

گویا آی تی – اچ‌تی‌سی یکی از این شرکت‌های بزرگ و نامدار می باشد. وقتی نامش برده می‌شود، یک احساسی آمیخته با ناراحتی و تحسین بر کاربران چیره می‌شود. ناراحت از اینکه در این چند سال اچ‌تی‌سی سود خوبی نداشته و سهامش به طرز نگران کننده‌ای پایین آمده و تحسین از این رو که گوشی‌های این شرکت، پرزرق و برق و بسیار با کیفیتند. به قول خود اچ‌تی‌سی امسال ، امیدی تازه دارد و همه درهای بسته باز خواهند شد. البته چندی پیش این امید اچ‌تی‌سی معرفی شد و U11 نام گرفت. این موبایل انعکاس خود شماست. بله! خود شما.
در این گوشی فناوری‌های جدیدی به کار برده شده است که بسیاری از آن‌ها جذاب و چشم گیرند! حقیقتا شاید این تلفن هوشمند مانند شمشیری باشد و تمام غل و زنجیرهایی که به این برند پرطرفدار بسته شده، بشکند. همه این‌ها با کمک کاربران امکان پذیر می‌شود و صد البته کارت اعتباری‌شان! برای شما در ادامه ۵ دلیل لیست می‌کنیم تا این پرچم‌دار زیبای اچ‌تی‌سی را با خیال راحت بخرید.

خوش صدا…
وقتی سخن از گوشی‌های اچ‌تی‌سی به میان می آید، به فکر گوش کردن موسیقی با این گجت‌ها می‌افتیم. اچ‌تی‌سی بلندگوهای U11 را به تکنولوژی بوم ساند مجهز کرده تا غرق موزیک شده و دنیا را فراموش کنیم. این جادوی اچ‌تی‌سی است که بسیاری کاربران فقط برای این بلندگوهای دردانه از این برند خریداری می‌کنند. اما شاهد بلندگوها در قاب جلو نیستیم و در این پرچم‌دار چینشی متفاوت اما آشنا در سری محصولات این کمپانی تایوانی دارد. گویی که U11 از فضا به زمین آمده و هیچ کس او را نمی‌شناسد.
یکی از بلندگوها را اچ‌تی‌سی در قاب جلو جای داده، اما دیگری در لبه پایینی دستگاه است و با دیدن این صحنه کمی شگفت زده می شوید. وقتی برای نخستین بار صدای آن را می‌شنوید برای شما کمی غریب و ناآشنا است اما وقتی عادت کنید، از آن دل نمی‌کنید و به‌سرعت پسرخاله می‌شوید.
همچنین در جعبه گوشی هدفون‌های USonic خودنمایی می‌کنند و رقبا را به سادگی کنار می‌زنند. موسیقی در این هدفون با باس بالا و کیفیت باورنکردنی پخش می‌شود و خوره‌های موسیقی را راضی می‌کند. از قلم نیافتد که مدل U11 به چهار میکروفون مجهز شده است تا بتواند صدایی ۳۶۰ درجه را برای شما پخش کند و کلی شیرین کاری دیگر که در این مطلب نمی‌گنجد!

عموزاده چشم انسان!
بگذارید مطلب را با این جمله شروع کنیم «بالاترین امتیاز در DxO Mark». این دستگاه امتیاز ۹۰ را در این سایت به خود اختصاص داده و تا کنون در رتبه نخست باقی مانده است. این سایت به بررسی دوربین می‌پردازد و به عنوان منبعی معتبر به حساب میآید. این گونه که سایت اچ‌تی‌سی هم کلی از این امتیاز خوشحال شده و و آن را در مشخصات U11 جای داده است. اما از آن جا که نمی‌توان به طور کامل به اعداد و ارقام بسنده کرد؛ به سراغ تجربه می‌رویم و نگاهی به مشخصات ریز این دوربین می‌اندازیم.
دوربین اصلی این گوشی ۱۲ مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/1.7 است. U11 ویدیوهایی ۴K می‌گیرد و در کمال شگفتی قادر به ضبط اسلوموشن‌هایی فول اچ‌دی با نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه است. با دیدن این مشخصه چشمان‌مان گرد شد و اولین جمله‌ای که گفتیم این بود «بریم یه هندونه رو بشکنیم و ازش اسلوموشن بگیریم!». دوربین سلفی هم ۱۶ مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.0 که می‌تواند برای‌تان ویدیوهایی با کیفیت فول اچ‌دی ضبط کند و عکس‌های واید بگیرد.
U11 بسیار سریع روی سوژه فوکوس می‌کند و این سرعت در حد ۰٫۳ ثانیه است. پس باید بگوییم که سوژه‌ها همیشه روشن هستند و هیچگاه محو نمی‌شوند. برای کسانی که عکاس حرفه‌ای هستند یک خبر خوب داریم ، «دوربین U11 از همان فناوری اتوفوکوس در دوربین‌های DSLR به کار می برد» و همان طور که انتظار داشتیم دوربین این گوشی می‌تواند تصاویر RAW بگیرد تا عکس‌هایی خام ذخیره شود و روی آن بتوان بیشترین مانور را داد. این دوربین به OIS مجهز است که لرزش‌های گاه و بیگاه را از بین ببرد. خلاصه دوربین U11 برای عاشقان عکاسی فوق العاده است!

قدرتمند و قلدر
U11 از چیپست اسنپدراگون ۸۳۵ بهره می‌برد. کنار این مجموعه سخت افزاری قدرتمند ۴ یا ۶ گیگ RAM همراه شده که خبر آمد که متاسفانه تنها نسخه ۴ گیگابایتی وارد کشورمان می‌شود. U11 در نسخه‌های ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی عرضه می‌شود و از کارت MicroSD تا ۲۵۶ گیگابایت خوشبختانه پشتیبانی می‌کند. گرافیک این تلفن هوشمند آدرنو ۵۴۰ است و بازی بازان را هیجان زده خواهد کرد.
در کل این ترکیب باعث شده تا U11 به تلفن هوشمندی سریع تبدیل شود و به کوچک‌ترین درخواست شما در کسری از ثانیه پاسخ بدهد و مدام قربان صدقه‌تان برود! رابط کاربری سبک اچ‌تی‌سی هم موجب می‌گردد تا شاهد درخشش U11 در آزمون و چالش‌های گوناگون شویم. هیچ بازی یا برنامه‌ای حداقل (تا کنون) ساخته نشده که عرق این چیپست ۱۰ نانومتری را دربیاورد.
این قدرت موجب گردیده این گوشی با سرعت بیشتری ویدیوهای ۴K را پخش کرده و در انجام هیچ کاری تعلل نکند. این چیپست شامل هشت هسته است که چهار هسته آن برای استفاده های سنگین هستند و چهار هسته دیگر برای کارهای سبک فعال می‌شوند. قدرت گرافیکی این گوشی به گفته خود اچ‌تی‌سی ۲۵ درصد قوی‌تر از اچ تی سی ۱۰ است.
اگر به بازی های با گرافیک بالا و حجم بالا علاقه دارید حتما این گوشی را بین گزینه‌های خود قرار دهید.

لمس U
تا اینجا هیچ چیز از این تلفن هوشمند تازگی و خلاقیت نداشت و تقریبا در همه پرچم‌دارها این ویژگی‌ها وجود داشت. اما اچ‌تی‌سی رو سفیدمان کرد و یک خلاقیت ویژه ای را شاهد بودیم: Edge Sense. روشی جدید برای تعامل با گوشی.
اج سنس تکنولوژی جذاب و تازه‌ای است! اگر به کناره‌های گوشی فشار وارد کنید، با توجه به سطح فشار شما U11 یک عمل از پیش تعیین شده را انجام می‌دهد. مانند باز کردن اپلیکیشن دوربین یا اجرای برنامه آب و هوا یا هرچیزی که دلتان بخواهد! فقط کافیست لبه‌های کناری را فشار دهید!

اقیانوس رنگارنگ
اکنون به قسمتی می‌رسیم که اچ‌تی‌سی در آن دستی وارد دارد و در ساختن موبایل‌های پرزرق و برق معروف است. شرکت تایوانی برخلاف سری One و مانند U Ultra از شیشه بهره برده است. اما گول نخورید! این شیشه مانند رقیبانش نیست و شکل و شمایلی ویژه دارد که اچ‌تی‌سی به آن LiquidGlass Surface می‌گوید. به گفته خود این شرکت در طی دو سال آزمایش و خطا به این شیشه دست پیدا کرده که از زوایای گوناگون، رنگ بخش پشتی مانند آفتاب پرست تغییر می‌کند!
خوشبختانه U11 موفق به کسب گواهینامه IP67 شده که اجازه می‌دهد گوشی را در عمق یک متری و به مدت ۳۰ دقیقه در آب غوطه‌ور کنید و با کمک تکنولوژی اج سنس عکس‌های به یادماندنی در زیر آب بگیرید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *