چگونه ارتفاع navigation bar در Galaxy S8 و S8+ را افزایش یا کاهش دهیم؟

چگونه ارتفاع navigation bar در Galaxy S8 و S8+ را افزایش یا کاهش دهیم؟
  • 1396/3/27
  • زهرا معبودی
  • 0

گوشی های جدید گلکسی اس سامسونگ که به دو عنوان مشهور Galaxy S8 و S8+ شهرت دارند دارای نمایشگری عریض و طویل هستند که تجربه نمایش فیلم و بازی در آن ها، بسیار لذت بخش بوده چرا که کاربر می تواند تا جایی که ممکن است محیط را توسعه داده و آن را به واقعیتی ذهنی تبدیل کند. اما با این اوصاف، این navigation bar است که نقش اساسی در توسعه اندازه و ابعاد دارد.

در حال حاضر کاربران قادر خواهند بود تا سه سایز مشخص، navigation bar بار را تغییر اندازه دهند. در حال حاضر این کار امکان و آپشن تنظیمی خاصی ندارد که بتوانید این سایز را به صورت کم کم اضافه کنید و روی میزان دلخواه تان آن را ست کنید. اما سه اپلیکیشن ارائه شده که قادر خواهید بود توسط آن، تا سه سایز، به میزان های ۳۰ DPI، ۳۲ DPI، و ۳۵ DPI سایز navigation bar را تغییر دهید. همانطور که می دانید اندازه کمتر یعنی ۳۰ نشان از کم ارتفاع تر کردن این اندازه خواهد داشت. بنابراین اگر می خواهید ارتفاع navigation bar تان کمتر از آن چیزی باشد که حالا وجود دارد و البته کمتر از ان مقداری نباشد، اپلیکیشن ۳۰ دی پی آی را دانلود و نصب کنید.

بدین منظور یکی از اپلیکیشن های زیر را دانلود کنید و متناسب با نیاز و تمایل خود برای تغییر ارتفاع، ناوبری گوشی خود را تغییر سایز دهید:

بدین صورت یکی از اپلیکیشن های بالا را کلیک کرده و آن را دانلود کنید. دقت کنید که حتما قابلیت Unknown sources پیش از دانلود و نصب روی گوشی فعال باشد تا بتوانید این اپ ها را دانلود و به راحتی نصب کنید.

بعد از اینکه اپلیکیشن را نصب کردید و پکیج به خوبی نصب شد، دکمه پاور را با قدرت تمام بگیرید تا از منوی ایجاد شده بتوانید گزینه Reboot را مشاهده کرده و آن را تپ کنید تا گوشی ریبوت شود.

 

حالا با نصب و ریبوت کردن گوشی می توانید از فضای مناسب با اپلیکیشنی که آن را نصب کرده اید استفاده کنید. برای مثال دقت کنید که اپلیکیشنی که ارائه دهنده نوار ناوبری ۳۰ DPI است، بدین صورت است که این اپ میزان ارتفاع نوار را به نصف ارتفاع کنونی و پیش فرض در گلکسی اس ۸ تبدیل خواهد کرد. حالا هر چه ۳۰ بیشتر شود و به ۳۵ نزدیک تر شود، میزان ارتفاع نیز بیشتر می شود.

وقتی که این اپ را نصب می کنید جزییات بیشتری تز منوهای قابل تنظیم در بخش تنظیمات مشاهده خواهید کرد که می توانید کنترل ناوبری در گوشی را بیشتر به دست بگیرید. تصویر زیر نمایشی از میزان امکاناتی است که این اپلیکیشن در اختیار شما قرار می دهد تا این بخش از نمایشگر را تنظیم کنید:

اگر شما هر کدام از این سه اپلیکیشن را نصب کنید با تنظیمات مثل اسکرین شات بالا روبرو خواهید بود. حالا اگر به هر دلیلی بخواهید تنظیمات را به حالت اولیه برگردانید نیازی به هیچ کار اضافی نیست جز اینکه وارد بخش تنطیمات شده و از بخش اپلیکیشن ها و منابع، اپلیکیشن هایی که در این باره نصب کرده اید را از نصب خارج کنید و در صورت نیاز یک بار گوشی را ریستارت کنید.

نکته دیگری که در این باره اهمیت دارد این است که این کار نیاز به هیچ گونه روت کردنی برای گوشی گلکسی اس ۸ و یا اس ۸ پلاس ندارد و شما می توانید به طور معمولی نیز این اپ ها را نصب کنید و از تغییر ظاهری گوشی تان لذت ببرید تا فضای بیشتری برای نمایش فیلم و بازی در اختیار داشته باشید.

در این باره اگر تجربه یا دیدگاه و حتی سوال خاصی دارید می توانید در بخش نظرات همین مطلب بنویسید و در نهایت این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید تا به دست علاقمندان برسد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *