چگونه ساعت و دوربین اندروید O را روی گوشی خود داشته باشیم؟

چگونه ساعت و دوربین اندروید O را روی گوشی خود داشته باشیم؟
  • 1396/3/27
  • زهرا معبودی
  • 0

اندروید O هنوز به صورت رسمی نام گذاری نشده است اما چیزی که مشهود است این است که در این اندروید شمار زیادی از ویژگی ها و امکانات جذاب وجود دارد که می تواند در عملکرد کاربران خسته ی اندروید تنوعی ایجاد کند. با این که برای استفاده از این سرویس باید گوشی ها را به اندروید O بروز رسانی کرد و البته باید ورژن های خاصی از اندروید را بدین سرویس آپدیت کرد، باز هم توسعه دهندگان روش هایی ایجاد کرده اند که کاربران بتوانند از برخی ویژگی های این اندروید روی گوشی های خود استفاده کنند. برای مثال ساعت و دوربین دو اپلیکیشن خاص در این سرویس هستند که شما می توانید اپ مجزای آن ها را روی گوشی تان نصب کنید و از داشتن اپ دوربین اندروید O و اپ ساعت اندروید O روی اندرویدی غیر از O لذت ببرید.

برای اینکه این کار را انجام دهید نیاز به هیچ گونه بروز رسانی نیست. شما کافی است دو اپلیکیشن را دانلود کنید و روی گوشی تان نصب کنید. بدین صورت تنها دو اپلیکیشن یاد شده به نسخه اندروید O آپدیت خواهند شد.

get-new-clock-camera-apps-from-android-o-your-nexus-pixel

نیازمندی ها:

در درجه اول و در حال حاضر این سرویس برای گوشی های پیکسل و نکسوس که از اندروید ۷٫۱ استفاده می کنند ارائه شده است. به مرور به احتمال بسیار زیاد این ویژگی برای دیگر اسمارت فون ها و با نسخه های مختلف اندرویدی نیز امیدواریم که ارائه شود.

یکی دیگر از نیازمندی هایی که باید آن را مد نظر داشته باشید این است که قبل از دانلود و نصب خاصیت  Unknown Sources  را فعال کرده باشید چرا که این اپ ها از سرویس هایی غیر از گوگل پلی ارائه می شوند و اندروید آن را نمی شناسد و اجازه نصب نمی دهد مگر اینکه شما این قابلیت را فعال کرده باشید.

شروع می کنیم

برای این که ساعت و دوربین خود را به اندروید O تغییر دهید، کافی است این متن را در گوشی های اندرویدی تان که از اندروید ۷٫۱ استفاده می کند، باز کرده و روی دو لینک زیر کلیک کنید:

بدین صورت به طور اتوماتیک این اپ ها شروع به دانلود شدن کرده و در ادامه می توانید آن ها را نصب کنید. دقت کنید که شما می توانید از طریق مرورگر هم این اپ ها را دانلود کرده و در ادامه با ابزارهای اشتراک گذاری آن ها را به گوشی های خود، انتقال داده و عملیات نصب را دنبال کنید.

زمانی که عملیات دانلود به اتمام رسید، روی اندروید خود دو نوتیفی به صورت زیر مشاهده خواهید کرد:

تصور می کنیم می خواهید اول ساعت را نصب کنید پس روی نوتیفی حاصل از اتمام دانلود ساعت در اندروید  O تپ کرده تا عملیات نصب شروع شود:

بعد از اینکه اپ ها را به صورت یاد شده نصب کردید، کافی است که گوشی خود را به خاطر اطمینان بیشتر یک بار خاموش و روشن کنید یا آن که آن را ریستارت کنید! دقت کنید که منظور از ریستارت، ریست کارخانه ای یا ریست نیست! بسیاری از کاربران هنوز در درک و بکارگیری این دو مشکل دارند.

حالا می توانید از قابلیت های جدیدی که این دو سرویس به شما ارائه می دهند لذت ببرید. به تصویرهای زیر نگاه کنید که اسکرین شاتی از قابلیت ساعت در اندروید O و  اندروید ۷٫۱ است.

Android Nougat

تصویر بالا اسکرین شاتی از ساعت در Android Nougat است و تصویر زیر نیز اسکرین شاتی از ساعت در اندروید O است:

شاید در درجه اول این دو تصویر شبیه به هم بنظر برسند اما یک ویژگی جدید که در اندروید O ارائه شده و در ساعت گنجانده شده این است که پس زمینه دارای تغییر رنگی برای تایم های مختلف روز خواهد بود که باید این را در عمل مشاهده کنید.

در مورد دوربین نیز، می توان در وهله اول چنین تصور کرد که در دوربین اندروید O نیز تغییر آن چنانی رخ نداده است ما زمانی که شما بخواهید حالت های عکس برداری را به فیلم برداری تغییر دهید تغییرات قابل مشاهده ای در این باره مشاهده خواهید کرد.

در اندروید ۷ یا ۷٫۱ شما می بایست با سوایپ کردن به سمت راست و یا چپ دوربین ها را به مود های مختلف هدایت می کردید، اما این کار هم اکنون در اندروید O نیز وجود دارد اما به طرز متفاوتی شما می توانید از آیکون فیلم و عکس در کنار شاتر استفاده کنید:

در واقع شما می توانید تنها با یک ضربه این مود ها را به هم تبدیل کنید و سریع تر اقدام به گرفتن فیلم و عکس نمایید.

باز هم می گوییم که شاید شما نتوانید تفاوتی چندان مهم در این دو اپ مشاهده کنید اما برای انان که برتر طلب هستند، این موضوع اهمیت دارد چرا که دو نسخه یاد شده، آخرین تکنولوژی و آخرین ورژن برای دوربین و ساعت است. استفاده از این دو اپ جای هیچ گونه نگرانی از باگ ها را برای تان باقی نخواهند گذاشت.

حالا اگر شما بخواهید سیستم خود را به حالت قبل برگردانید اصلا نیازی به این نیست که گوشی خود را ریست کارخانه ای کنید. کافی است که از طریق تنظیمات وارد بخش اپ ها شوید که معمولا به صورت Apps نمایش داده می شود و از آن جا در میان اپلیکیشن هایی که دانلود و نصب کرده اید این دو گزینه را متوقف و از نصب خارج کنید. بدین ترتیب می توانید از دوربین قبلی و ساعت قبلی تان استفاده کنید.

ضمن اینکه لازم نیست حتما هر دو با هم حذف شوند. شاید شما تصمیم نداشته باشید که اپلیکیشن دوربین را حذف کنید اما بخواهید ساعت را حذف کنید. این کار به درستی انجام می شود و جای هیچ گونه نگرانی نیست.

در این باره دیدگاه ها و تجربیات خود را با گویا آی تی در میان بگذارید و به ما بگویید بهترین اپ ها برای جایگزینی این دو اپلیکیشن به نظر شما در پلتفرم های مختلف اندرویدی چیست؟ همچنین این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید تا به دست علاقمندان برسد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *