سیستم VoIP: چرا دیجیتالی شدن بهتر از آنالوگ است؟

سیستم VoIP: چرا دیجیتالی شدن بهتر از آنالوگ است؟
  • 1396/3/27
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

با رشد و تکامل هرچه بیشتر در دنیا، فناوری نیز همین مسیر را پیش گرفته است. تکنولوژی نیز در تلاش برای حفظ جایگاه خود در زندگی، و تطبیق با انتظارات ما در مورد سرعت، و پیشرفت های ما، رشد چشم گیری داشته است. بسیاری از افراد حاضرند گواهی دهند که ما با موفقیت توانسته ایم از اینترنت دایل-آپ به اینترنتی با سرعت و گستردگی ارتباطی دست پیدا کنیم که به امکان می دهد کارها را سریع تر و کارامدتر انجام دهیم.

گویا آی تی – با این روند پیشرفت و تکامل، بسیاری از افراد توانسته اند کارهای حیرت انگیزی با اینترنت انجام دهند. این کارها شامل گپ زدن با دوستان، خانواده و همکاران به صورت آنلاین از بخش های مختلف دنیا هستند. چنین پیشرفت هایی موجب شده است که بسیاری از فعالیت های روزانه، بدون محدودیت های مرزی به صورت آنلاین انجام شوند. این فعالیت ها شامل برقراری جلسات، همکاری ها، ثبت قراردادها و بسیاری کارهای دیگر می شود. اما، با این سرعت از پیشرفت در جهان، حق مطلب آن است که کسب و کارها و مواردی از این قبیل نیز، پا به پای این عصر تغییرات حرکت کنند.

فناوری VoIP (صدا روی پروتکل اینترنت) از سخت افزارها، نرم افزارها و تکنولوژی های مختلفی تشکیل شده است که به افراد اجازه می دهد از طریق اینترنت و به وسیله تماس های تلفنی و داده های صوتی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. پروتکل اینترنت، که با نام اینترنت نیز شناخته می شود به عنوان یک منبع انتقال دهنده عمل می کند که برقراری تماس و دریافت آن را از طریق یک شبکه پرسرعت و امن ممکن می سازد. اما اطلاعات به صورت بسته هایی از یک شبکه راه گزینی بسته ای با سرعت بسیار زیاد دریافت می شوند.
دلیل اینکه این مجموعه اطلاعات را بسته می نامند، آن است که اطلاعات در بلوک هایی دسته بندی می شود. این بلوک ها اندازه ای مناسب داشته و توسط زنجیره های ارتباطی متعددی به اشتراک گذاشته می شود. این شکل از ارتباط به دلیل شایستگی و سازگاری با دیگر برنامه ها و اپلیکیشن های که روی همین شبکه کار می کنند، مورد احترام است. این همگرایی بین فناوری ها اجازه می دهد که تکنولوزی های مختلف مانند صدا، ویدئو و داده ها به صورت هماهنگ کار کنند.
بدین ترتیب، این فناوری برای کسب و کارها چه معنایی دارد و چرا آن ها باید خدماتی از قبیل VoIP را برای برطرف کردن نیازهای ارتباطی خود انتخاب کنند؟ پاسخ این سوال نسبتا ساده است.

فناوری VoIP :
• یک راه حل کارامد، اقتصادی و عملی برای کسب و کار ها فراهم می کند؛ بسیاری از کسب و کارها با استفاده ازVoIP به طور متوسط شاهد ۳۰ تا ۷۵ درصد صرفه جویی بوده اند.
• به شرکت ها اجازه می دهد تا خود را به ابزارهای درست و مناسب برای همکاری و بهره وری هرچه بیشتر مجهز کنند. به همین دلیل ۳۱ درصد یا بیشتر از تمام کسب و کارها امروزه از VoIP استفاده می کنند.
• ابزارهای ارتباطی پیشرفته تر نظیر، تماس های ویدئویی، کنفرانس های آنلاین، و قابلیت های از راه دور بسیاری را در یک شبکه یکپارچه ممکن می سازد.
• مشتریان و کارمندان می توانند به راحتی و بدون هیچ محدودیتی در ارتباط باشند.
• هویت شخص تماس گیرنده، تماس های صوتی و بسیاری از امکانات دیگر از این طریق، قابل دسترسی است.
تغییر از سیستم آنالوگ به دیجیتال برای هر نوع کسب و کاری سودمند خواهد بود، زیرا سیستم تلفنی را فراهم می کند که به افراد اجازه می دهد به روز باشند و حتی با جدیدترین فناوری ها نیز خود را تطبیق دهند. از همه مهم تر آن که، دیگر خبری از قابلیت های محدود شبکه های قدیمی مدارگزینی نیست و کسب و کارها در فضایی رقابتی قرار می گیرند. انتظار می رود که تا انتهای سال ۲۰۱۷، بیش از ۱ میلیارد کاربر VoIP وجود داشته باشد. اگر به فکر پیشرفت کسب و کار خود هستید، به کار گیری از VoIP، می تواند کیفیتی مطلوب و مقرون به صرفه ارائه دهد که رشد کسب و کار شما را تقویت خواهد کرد. این فناوری به شما اجازه می دهد به نحوی با کارمندان و مشتریان در ارتباط باشید که هیچ سیستم تلفنی معمولی، نمی تواند با آن رقابت کند.

انعطاف پذیری، در مدیریت یک سیستم VoIP کلید اصلی است. شما می توانید با مشتریان تعامل و ارتباط داشته باشید، زیرا این فناوری مفهوم مرزها را از میان بر می دارد. فرقی نمی کند که مشتریان شما از کشورهای دور باشند و یا شما در حال سفر کردن باشید؛ در هر دو حالت می توانید با افرادی که در اداره شما هستند، تماس برقرار کنید. علاوه بر این، در صورت لزوم و در شرایطی که شما بخواهید به دنبال کارمندانی از راه دور باشید تا رشد شرکت را تقویت کنید، سیستم های تلفن VoIP این امکان را به شما و کارمندان شما می دهد که با یکدیگر در تماس باشید. بعلاوه این فناوری می تواند هزینه های مربوط به برگزاری کنفرانس ها را نیز کاهش دهد.
صرف نظر از فعالیت های تجاری که شما در آن شرکت دارید، سیستم تلفنی VoIP می تواند در مدیریت و اجرای کارامد نیز به شما کمک کند.
یکی دیگر از ویژگی های ستودنی سیستم تلفنی VoIP ، توانایی آن برای ترکیب موثر برنامه های کامپیوتری با فکس و ایمیل است. برخلاف سیستم های تلفنی قدیمی، این سرویس بسیار جالب، اجازه می دهد که همه چیز در یک برنامه واحد، برای همه در دسترس باشد.

این راحتی و آسانی در کار، موجب سازماندهی و بهره وری بیشتر در کسب و کار شما خواهد شد، که در واقع یکی دیگر از امتیازات استفاده از سرویس های VoIP به شمار می رود. آمارها نشان داده اند که کسب و کارهایی که فناوری VoIP یا ارتباطات متحد را به کار می برند، می توانند به ازای هر کارمند، ۳۲ دقیقه در وقت صرفه جویی کنند، زیرا در این سیستم همه چیز آماده و در دسترس است. این موضوع موجب افزایش بهره وری و راندمان کار می شود، بعلاوه زمان صرفه جویی را می توان به کارهای دیگر اختصاص داد.
اگر تصمیم گرفته اید که سیستم تلفنی خود را به سیستم VoIP تغییر دهید، مطمئن شوید که یک شرکت معتبر و قابل اطمینان، نظیر Nextiva را انتخاب می کنید. این شرکت خدماتی را ارائه می کند که از دیدگاه بسیاری از شرکت های مشهور و شناخته شده، مانند Allstate، Burger King، IBM، Target و شرکت های مشابه، قابل احترام و معتبر هستند. شرکت های یاد شده با افتخار بر خدمات ابری که Nextiva ارائه می کند تکیه کرده و با استفاده از این خدمات VoIP به شکل موثر به کار خود ادامه می دهند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *