نسخه جدید لپ‎تاپ شیائومی Mi Nootbook Air عرضه شد؛ رقیب قدرت‌مند برای مک‎بوک‎های اپل!

نسخه جدید لپ‎تاپ شیائومی Mi Nootbook Air عرضه شد؛ رقیب قدرت‌مند برای مک‎بوک‎های اپل!
  • 1396/3/27
  • مقدم
  • 0

شرکت مایکروسافت، به‌تازگی تبلت هیبریدی سرفیس پرو و سرفیس‌ لپ‌تاپ را عرضه نموده است و شرکت اپل نیز در کنفرانس WWDC 2017، نسل جدیدی مک‎بوک‎های خود را معرفی کرد. اکنون، نوبت سازندگان دیگر است تا محصولات جدید خود را با بهترین مشخصات سخت‎افزاری عرضه نمایند. به همین جهت، شرکت شیائومی نسخه جدید لپ‎تاپ Mi Nootbook Air را با پردازنده کیبی لیک اینتل و سنسور تشخیص اثرانگشت معرفی و عرضه نموده است. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آی‎تی همراه باشید.

لپ‎تاپ شیائومی Mi Nootbook Air از یک نمایشگر ۱۳٫۳ اینچی استفاده می‎کند و در دو مدل با پردازنده کیبی لیک اینتل عرضه خواهد شد. نسخه ۱۲٫۵ اینچی نیز، تنها به پردازنده نسل هفتمی Core m3 اینتل مجهز شده است. نسخه بزرگ‌تر از هشت گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه SSD استفاده می‌کند و به جای پردازشگر گرافیکی GeForce 940MX، این لپ‎تاپ از GPU جدید انویدیا یعنی GeForce MX150 که برای محصولات مقرون به صرفه توسعه یافته؛ بهره می‏‌گیرد.

Mi Nootbook Air

ماندگاری شارژ باتری در نسل جدید لپ‏تاپ شیائومی Mi Nootbook Air افزایش یافته است و باتری این لپ‎تاپ، هم‎اکنون ماندگاری نزدیک به ۹٫۵ ساعت دارد. به عبارت بهتر، با یک‌بار شارژ لپ‏تاپ شیائومی می نوت‌بوک ایر جدید خود، می‎توانید از آن نزدیک به ۱۰ ساعت استفاده نمایید؛ با توجه به قیمت این محصول و هم‏چنین مشخصات سخت‎افزاری در نظر گرفته شده برای Mi Nootbook Air این رقم خارق‌العاده به‎نظر می‌رسد.

شرکت شیائومی مانند نسل قبل، لپ‌تاپ جدید خود را به گونه‏ای طراحی کرده است تا حاشیه‎های اطراف نمایشگر در کم‎ترین حالت ممکن باشد. البته این مدل، کم‌حاشیه‌ترین لپ‏تاپ بازار نیست اما با توجه به بازه قیمتی آن، قابل قبول است. علاوه‎براین، شیائومی از پنل IPS برای لپ‏تاپ Mi Nootbook Air استفاده کرده است؛ به همین جهت در نگاه از زوایا، صفحه‎نمایش دچار رنگ پریدگی نخواهد شد. با وجود این تغییرات مثبت، هم‌چنان هر دو مدل از یک نمایشگر با رزولوشن Full HD استفاده می‎کند که برای یک لپ‎تاپ در بازه قیمتی کم‌تر ۱۰۰۰ دلار، مناسب خواهد بود.

Mi Nootbook Air

نسل جدید لپ‎تاپ‌های Mi Nootbook Air به سنسور تشخیص اثرانگشت برای احراز هویت کاربران مجهز شده است. این سنسور با استفاده از فناوری Windows Hello قادر به شناسایی هویت کاربران است و مانند برخی از لپ‌تاپ‎های دیگر، حسگر اثرانگشت در تاچ‌پد جای دارد.

البته شرکت شیائومی، تنها سازنده‌ چینی تلفن همراه نیست که لپ‏تاپ عرضه می‎کند (با صرف‌نظر از سایر محصولات تولید شده توسط این سازنده)؛ شرکت هوآوی نیز مدتی پیش، از نسل جدید لپ‌تاپ‎های میک‎بوک رونمایی کرد. البته باید بیشتر آن‎ها را یک اولترابوک درنظر گرفت تا یک لپ‌تاپ.

قابلیتی که در لپ‌تاپ‏های جدید شیائومی، بیش از پیش جلب‌توجه می‎کند؛ عدم استفاده از لوگوی شرکت سازنده یا لوگوی برند آن بر روی بدنه لپ‏تاپ است؛ لوگوی Mi تنها بر روی حاشیه پایین صفحه‎نمایش دیده می‎شود و بدنه بیرونی یک‌دست بوده و فلزی است.

Mi Nootbook Air

نسخه جدید لپ‎تاپ Xiaomi Mi Nootebook Air از دو درگاه یواس‌بی ۳٫۰، یک خروجی HDMI و پورت USB Type-C استفاده می‌کند. درگاه آخر برای شارژ لپ‎تاپ نیز کاربرد خواهد داشت؛ لازم به‎ذکر است که لپ‎تاپ جدید شیائومی از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی خواهد کرد.

لپ‏تاپ جدید Xiaomi Mi Nootebook Air از شنبه با قیمت پایه ۷۳۵ دلار به بازار عرضه خواهد شد. قیمت درنظر گرفته شده برای ساده‌ترین کانفیگ آن با پردازنده Core i5، هشت گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه SSD است. مدل دیگر با پردازنده Core i7، هشت گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه و ۲۵۶ گیگابایت حافظه، به ترتیب ۸۰۰ دلار و نزدیک به ۹۰۰ دلار قیمت خواهد داشت. قیمت نسخه مجهز به پردازنده Core M3 نیز هنوز مشخص نیست؛ البته انتظار می‌رود که تا پایان هفته، جزئیات بیشتری پیرامون لپ‎تاپ‌‏های جدید شرکت شیائومی ارائه شود.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *