چگونه کیفیت دوربین OnePlus 3 و ۳T را افزایش دهیم؟

چگونه کیفیت دوربین OnePlus 3 و ۳T را افزایش دهیم؟
  • 1396/3/28
  • زهرا معبودی
  • 0

زمانی که قصد داریم به بررسی گوشی های OnePlus 3 و ۳T  بپردازیم همه معتقدیم که وضعیت سخت افزاری این گوشی ها بسیار عالی هستند اما از آن جا که این دو گوشی سخت افزارهای عالی ای دارند، کیفیت خوبی برای ضبط عکس و دوربین در آن مشاهده نشده و علت آن هم ضعف نرم افزاری است. وقتی که پای کیفیت تصویر به میان می آید، این وضعیت نرم افزاری دستگاه ها است که خود را به نمایش می گذارد و تا حد زیادی ارتباط پیدا می کند.

حالا برای گوشی های وان پلاس به هر دلیلی، سخت افزار و نرم افزار به گونه ای امیخته نشده اند که بتوانند تصاویر با کیفیتی بگیرند. با این حال، ما روشی جایگزین پیدا کرده ایم که می تواند تا حد زیادی کیفیت دوربین را در این گوشی ها افزایش دهد تا کاربران بتوانند فیلم های خوبی بگیرند و عکس های با کیفیتی ثبت کنند. بدین منظور به نیازمندی ها دقت کنید:

نیازمندی ها برای افزایش کیفیت دوربین گوشی های OnePlus 3 و ۳T

اولین چیزی که باید در دسترس داشته باشید یک گوشی OnePlus 3 و ۳T  روت شده است.

در ادامه TWRP نیز باید نصب شده باشد

و در نهایت  firmware پیش فرض یا OxygenOS بر اساس کاستوم رامی که نصب شده است.

Snapdragon Camera را می شناسید؟

اگر از نیازمندی هایی که در بالا گفته ایم اطمینان دارید، حالا نوبت به این می رسد که اپلیکیشن جادویی را نصب کنید که می تواند دوربین را کمی تا حدودی زیر  و رو کند و آن را ارتقا بدهد. فایل فشرده این اپلیکیشن را از لینک زیر دانلود کنید

Download the Snapdragon Camera ZIP for OnePlus 3 & 3T (.zip)

 

TWRP و نصب اپلیکیشن تحت ریبوت TWRP

بعد از اینکه اپلیکیشن را دانلود کردید نمی توانید آن را فورا نصب کنید چرا که باید وارد مود ریبوت شوید. برای این منظور، دکمه پاور را محکم فشار دهید تا دکمه ریبوت را مشاهده کنید. وقتی این دکمه را دیدید آن را لمس کنید و بعد Recovery. را بزنید. در چنین شرایطی یک بک آپ NANDroid ایجاد می شود. این یک روش محافظتی است که مزایای زیادی دارد که البته در این مقاله جای بحث ندارد.

بعد از اینکه یک بک آپ NANDroid ایجاد کردید، به منوی اصلی TWRP برگردید، و Install را لمس کنید. بعد از این، کمی صفحه را زیر و بالا کنید تا بتوانید Downloads را مشاهده کنید. در این پوشه باید بتوانید فایل زیپ دانلود شده ای که در لینک بالا آن را دانلود کرده اید پیدا کنید.

عملیات نصب و فلش شدن را دنبال کنید تا اینکه اپلیکیشن نصب شود. در نهایت Reboot system را انتخاب کنید تا با انجام این عمل نصب تکمیل شود.

تنظیم مجوز ها

زمانی که شما اپلیکیشن مورد نظر را نصب کردید، باید به این اپلیکیشن اجازه دهید تا هم به سخت افزار گوشی و هم به نرم افزار گوشی دسترسی داشته باشد. در واقع شما مجوز این امر را صادر می کنید. ایجاد کیفیت عالی برای دوربین و عملکرد آن منوط به این است که این دو یعنی سخت افزار و نرم افزار به هم گره خورده و عملیات را با هم انجام دهند. بنابراین نیاز به پاره ای تنظیمات دارید. برای این کار از بخش تنظیمات به دنبال منوی Apps باشید. وقتی وارد لیست اپلیکیشن ها شدید، اپلیکیشن Snapdragon Camera را پیدا کنید که هم اکنون آن را نصب کرده اید. بعد از این که آن را یافتید، روی App Permissions ضربه بزنید. باید در این بخش اجازه دسترسی به پاره ای موارد به این اپ بدهید که  از جمله حداقل باید این مجوز ها به Camera، Microphone و Storage داده شود.

نکته: اگر شما هنگام عکس گرفتن یا استفاده از دوربین از قابلیت geotag هم استفاده می کنید باید مجوز لوکیشن هم به آن بدهید که به عنوان Location نشان داده شده است. همچنین ممکن است بخواهید بعد از اینکه شات هایی گرفتید، حاصل کار خود را به دوستان خود نیز ارسال کرده و تصاویر و فیلم ها را به اشتراک بگذارید. در صورتی که مجوز Contacts را تنظیم نکرده باشید نمی توانید این کار را انجام دهید بنابراین بخاطر اطمینان بیشتر همین حالا این مجوز را هم تنظیم کنید.

لیست مجوز ها را در بالا مشاهده می کنید.

حالا از این اپلیکیشن لذت ببرید

زمانی که شما لیست مجوز ها را مشاهده کردید و آن چه را که لازم دانستید صادر کردید، به عقب برگردید و اپلیکیشن را باز کنید. دقت کنید که ابتدای امر، برنامه یک خود آموز دارد که طی آن به شما یاد می دهد که چگونه، با اپلیکیشن ارتباط برقرار کنید. برای این منظور تصویری نظیر زیر مشاهده می کنید

این برنامه یک برنامه عکس برداری و فیلم برداری ساده نیست. در این اپلیکیشن می توانید امکانات، منو ها و مود های مختلفی را مشاهده کنید که می تواند به هر نحوی تجربه خوبی از عکس برداری را در اختیارتان قرار دهد. بدین منظور می توانید به سادگی از منو ها استفاده کنید.

در بالا پاره ای از بخش های در دسترس در این اپلیکیشن در اختیار شما قرار داده شده که مشاهده می کنید. حتی نوع عمودی یا افقی بودن فیلم برداری، فیلتر ها، مود ها و همه و همه در منو ها گنجانده شده اند و می توانید از آن ها استفاده کنید.

لازم است که باز هم ذکر کنیم که این اپلیکیشن بر روی گوشی های روت شده عمل می کند و نمی توان آن را روی گوشی های معمولی، اجرا کرد. اما مطمئنا برای گوشی های معمولی هم روش هایی برای ارتقای کیفیت دوربین وجود دارد. بدین منظور اگر تجربه ای دارید دیدگاه های خود را با گویا آی تی در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *