برای ایجاد تعادل بیشتر بین کار و زندگی به زمان بیشتری نیاز ندارید، به این نیاز دارید…

برای ایجاد تعادل بیشتر بین کار و زندگی به زمان بیشتری نیاز ندارید، به این نیاز دارید…
  • 1396/3/29
  • مهدی پیوندی
  • 0

مساله این نیست که چطور وقت مان را بین کار و تفریح تقسیم می کنیم

اگر آنقدر کار کرده اید که نزدیک است از رمق بیفتید، یا اینکه آنقدر به خوشی های زندگی دلبستگی دارید که از کار گریزان هستید، در اینصورت احتمالا بدتان نمی آید که راهی پیدا کنید تا بین کار و زندگی خود تعادل برقرار کنید. بر خلاف چیزی که بسیاری از مردم -و احتمالاً خود شما- فکر می کنند، کار کمتر و استراحت و تفریح بیشتر کلید شادمانی نیست. در واقع، به هنگامی که سخن از ایجاد تعادل بین کار و زندگی به میان می آید، همه ما همیشه چند نکته مهم را از قلم می اندازیم.

اینکه چگونه زمان خود را بین کار و تفریح تقسیم می کنید، آنچنان اهمیت ندارد. کاری که باید انجام بدهیم این است که بیشتر روی چگونگی استفاده از وقت مان در هنگام پرداختن به کار یا تفریح تمرکز کنیم. هنگامی که نگرش خود درباره روش کار و زندگی مان را تغییر می دهیم، خود را به تجهیزاتی مجهز می کنیم تا تغییراتی که کیفیت زندگی ما را بهتر می کنند را پدید بیاوریم.


• برای ایجاد تغییر در زندگی خود، این مطلب را هم بخوانید:  همین یک تفاوت در طرز فکر، انسانهای موفق را از بقیه متمایز می کند


آیا آماده هستید تا به ایجاد تعادل بین کار و زندگی از زاویه تازه ای نگاه کنید؟ اگر پاسخ تان مثبت است، به موارد زیر توجه کنید:

  1. ما دقت نمی کنیم که چه چیزهایی نیروی ما را در محل کار تخلیه می کنند

اگر فقط به این فکر می کنید که کمتر کار کنید، احتمالا لحظه ای درنگ نمی کنید تا ببینید که چه چیزی انرژی شما را در هنگام کار هدر می دهد. شاید تصور می کنید که عامل اصلی اینکه طاقت تان طاق می شود، جلسات متعدد یا ضرب العجل های متوالی است، اما شاید مشکل از جای دیگری باشد. اگر مشکل این باشد که در شغلی مشغول به کار هستید که برای شما مناسب نیست چه کار می کنید؟ اگر ریشه تخلیه انرژی شما چیزی به این مهمی باشد، در اینصورت گذراندن ساعات کاری کمتر در محل کار، تاثیر قابل توجهی در زندگی شما نخواهد گذاشت. در هر صورت، باز هم کمابیش ۴۰ ساعت در هفته باید کار کنید.

  1. ما به جای آنکه به دنبال راهی باشیم تا از وقت کاری خود حداکثر استفاده را ببریم، روی این تمرکز می کنیم که چگونه می توانیم ساعت های «زندگی» مان را بیشتر کنیم

بله، توجه به اینکه زمان خارج از محل کارمان را چطور می گذرانیم اهمیت دارد. اما تمرکز روی اینکه چطور می توانیم در محل کار نیز حداکثر بهره برداری را از زمان خود داشته باشیم به همان اندازه مهم و ضروری است. چه تغییراتی می توانید ایجاد کنید تا از فهرست کارهایی که باید انجام بدهید جلو بیفتید؟ آیا کارهایی هست که با انجام آنها بتوانید از موضع انفعال در کار خود خارج شده و نقش فعال تری در کارتان داشته باشید؟ آیا راهی وجود دارد که به واسطه آن بتوانید نیرویی که تلف می کنید را حفظ و در یک مسیر سودمند استفاده کنید؟ به این سوالات و سوالات مشابه آنها فکر کنید. چه بسا آنچه کشف می کنید، شما را شگفت زده کند.

  1. اگر بتوانیم کار و شغلی را پیدا کنیم که به ما انرژی می دهد، انرژی بیشتری برای لذت بردن از زندگی خود خواهیم داشت

به جای آنکه شب و روز به خود بگویید که باید از کارتان کم کنید تا بتوانید زندگی شادتری داشته باشید، باید به دنبال کاری باشید که بیشتر با شخصیت شما و روش کارتان تناسب دارد. با پیداکردن چنین شغلی خواهید دید که انگیزه و انرژی بیشتری پیدا می کنید. همین باعث می شود که در بیرون از محل کار نیز انرژی بیشتری داشته باشید و احساس کنید که نسبت به گذشته، زندگی بهتر و باکیفیت تری دارید.

به دقت به این سه نکته فکر کنید و بر اساس آنچه که کشف می کنید، تغییرات لازم را ایجاد کنید. ما تضمین می کنیم که انرژی و توان بیشتری در محل کار خواهید داشت و زندگی شما کلاً و فوراً به طرز چشمگیری بهبود خواهد یافت.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *