از ویندوز ۱۰ پرو رضایت ندارید؟ بازگشت به ویندوز ۱۰ اس در سرفیس لپ‌تاپ امکان‎پذیر شد!

از ویندوز ۱۰ پرو رضایت ندارید؟ بازگشت به ویندوز ۱۰ اس در سرفیس لپ‌تاپ امکان‎پذیر شد!
  • 1396/3/30
  • مقدم
  • 0

شرکت مایکروسافت، به‌تازگی از نسخه جدید سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ با نام Windows 10 S رونمایی کرده است و سرفیس لپ‎تاپ، اولین محصولی محسوب می‎شود که با این نسخه از سیستم‎عامل ویندوز ۱۰ وارد بازار شده است. با این وجود، سیستم‎عامل ویندوز ۱۰ S تنها از برنامه‎های ویندوز استور پشتیبانی می‎کند و کاربران در صورت تمایل، می‌توانند تا ۳۱ دسامبر، سیستم‎عامل سرفیس لپ‌تاپ را به ویندوز ۱۰ پرو به صورت رایگان، به‎روزرسانی نمایند. به هرحال اگر پس از ارتقای سیستم‎عامل لپ‌تاپ جدید مایکروسافت به ویندوز ۱۰ پرو احساس رضایت ندارید و خواهان بازگشت به ویندوز ۱۰S هستید، می‌توانید سیستم‎عامل سرفیس لپ‎تاپ را به نسخه مدنظر خود دانگرید نمایید. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‎سایت گویا آی‎تی همراه باشید.

مایکروسافت در ابتدا، اعلام کرده بود که کاربران در صورت ارتقای سیستم‎عامل سرفیس لپ‌تاپ به ویندوز ۱۰ پرو، نمی‌توانند آن‎را به ویندوز ۱۰ S دانگرید نمایند. با این وجود، این شرکت واقع در ردموند رویه خود را تغییر داده است و با انتشار یک فایل ایمیج به کاربران اجازه می‎دهد تا سیستم‎عامل لپ‎تاپ خود را به ویندوز ۱۰ S بازگردانند.

البته با دانگرید از سیستم‎عامل ویندوز ۱۰ پرو به ویندوز ۱۰ S، تمامی اطلاعات شما که بر روی سرفیس لپ‌تاپ ذخیره شده است؛ حذف می‎شود. به همین جهت، باید پیش از نصب ایمیج منتشر شده از سوی مایکروسافت، اطلاعات مهم خود را بر روی هارد اکسترنال ذخیره نمایید.

برای آنکه نصب ویندوز ۱۰ S برای کاربران دیگر ساده نباشد، باید شماره سریال سرفیس لپ‌تاپ خود را برای دریافت فایل ایمیج این نسخه از سیستم‎عامل ویندوز ۱۰ وارد نمایید. توجه داشته باشید که ایمیج منتشر شده از سوی مایکروسافت، بیشتر از ۹ گیگابایت حجم دارد. به همین جهت، نه تنها دانلود آن ساده نیست؛ بلکه انتظار می‎رود که روند نصب ریکاوری ایمیج منتشر شده از سوی ردموندی‏ها بر روی سرفیس لپ‌تاپ، چندان سریع نباشد.

همان‎طور که گفته شد، امکان نصب برنامه‎های منتشر شده در فضای وب بر روی سیستم‎عامل ویندوز ۱۰ S وجود ندارد و باید سیستم‎عامل سرفیس لپ‌تاپ را به ویندوز ۱۰ پرو ارتقا دهید. همین موضوع باعث می‌شود تا احتمال نصب آن‎را از سوی کاربران، پایین بدانیم؛ مگر آنکه لپ‎تاپ شما با مشکلی مواجه شده باشد که نصب ایمیج بازیابی رسمی بر روی سرفیس لپ‎تاپ، این مشکلات را برطرف نماید.

ویندوز ۱۰ S پاسخ مایکروسافت به سیستم‎عامل کروم است و از آنجایی‌که این سیستم‌عامل به عنوان نسخه سبک‌ شده ویندوز ۱۰ توسعه یافته؛ این فرصت را برای سازندگان دیگر فراهم می‌آورد تا محصولات ارزان‎قیمتی را با سیستم‎عامل ویندوز ۱۰ S عرضه نمایند. در همین راستا، مایکروسافت به‎تازگی مجموعه آفیس را بر روی ویندوز استور منتشر کرده است تا کمبود برنامه در این فروشگاه، چندان به چشم نیاید!

سرفیس لپ‌تاپ، علی‌رغم عرضه با سیستم‌عامل محدود ویندوز ۱۰ S مایکروسافت از مشخصات سخت‎افزاری قدرت‌مندی استفاده می‌کند که آن‎را در مقایسه با رقبا متمایز نموده است. سرفیس لپ‎تاپ به یک نمایشگر ۱۳٫۵ اینچی «پیکسل‌سنس» مجهز شده و نسبت ابعاد نمایشگر آن، ۳ به ۲ است. هم‎چنین، حاشیه‎های بسیار باریکی در اطراف نمایشگر وجود دارد و مایکروسافت، نازک‎ترین پنل LCD ممکن را برای سرفیس لپ‎تاپ درنظر گرفته است.

این لپ‏تاپ در دو کانفیگ مختلف عرضه می‎شود و مدل استاندارد از پردازنده Core i5 شرکت اینتل استفاده می‎کند و نسخه قدرت‎مند با پردازنده Core i7 شرکت اینتل راهی بازار شده است. علاوه‎براین، ماندگاری شارژ باتری براساس اطلاعات منتشر شده از سوی ردموندی‌ها، نزدیک به ۱۴٫۵ ساعت است.

صفحه‏‌کلید سرفیس لپ‎تاپ از جنس الیاف آلکانترا است و به همین جهت، بخشی از بدنه به بلندگوهای دستگاه اختصاص نیافته است. بلندگوها در زیر صفحه‏‌کلید قرار دارد و صدای آن‎ها از زیر انگشتان شما در هنگام تایپ شنیده می‌شود. سرفیس لپ‌تاپ با قیمت پایه ۹۹۹ دلار وارد بازار می‎شود که البته این نسخه، به چهار گیگابایت رم و پردازنده Core i5 شرکت اینتل مجهز شده است.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *