چگونه بدون نصب مسنجر فیس بوک با دوستان خود چت کنیم ( اندروید )

چگونه بدون نصب مسنجر فیس بوک با دوستان خود چت کنیم ( اندروید )
  • 1396/3/30
  • زهرا معبودی
  • 0

یکی از بخش های مهم فیس بوک امکان چت کردن آن است که می توانید به دو طریق این کار را به صورت پیش فرض انجام دهید. یکی اینکه از طریق مرورگر خود، فیس بوک را باز کنید و در سمت راست خود لیست رفقا و دوستان خود را در فیس بوک مشاهده کرده و با یک کلیک شروع به چت کنید. بدین صورت حتی می توانید از بررسی صفحات و گروه ها و تایم لاین خود و دیگران نیز غافل نباشید اما برخی فقط و فقط به قصد چت کردن وارد فیس بوک می شوند و بدین ترتیب این شبکه برای این دسته از افراد برای اینکه اضافه بار کمتری داشته باشند اپلیکیشن چت خود را ارائه کرده است. این اپلیکیشن روی موبایل و تبلت نصب می شود و نیازی نیست که حتما از پلتفرم خاصی برای آن استفاده کنید. در مسنجر فیس بوک شما می توانید از قابلیت چت امن نیز بهره مند شوید که ویژگی های خاص خود را دارد بدین ترتیب توصیه می کنیم برای اطلاعات بیشتر در مورد چت امن در مورد اپلیکیشن فیس بوک،  قابلیت چت امن در مسنجر فیس بوک را مطالعه کنید.

اما برخی از افراد وجود دارند که به هر دلیلی نمی توانند اپلیکیشن چت فیس بوک یا مسنجر فیس بوک را روی سیستم اندرویدی خود نصب کنند یا از آن استفاده کنند. گویا آی تی روشی برگزیده که توسط آن می توانید بدون نصب اپلیکیشن مسنجر فیس بوک، روی موبایل یا تبلت اندرویدی خود، به دوستان فیس بوکی تان چت کنید.

اپلیکیشن Facebook Chat Enabler را دانلود کنید.

اپلیکیشنی که می تواند به شما کمک کند تا بتوانید بدون نیاز به مسنجر فیس بوک با دوستان خود چت کنید، Facebook Chat Enabler نام دارد. دقت کنید که جای هیچ گونه ترس و نگرانی از مانیتور کردن چت های شما نیست و این ابزار کاملا رسمی و امن است.

برای دانلود اپلیکیشن Facebook Chat Enabler کلیک کنید  | لینک دوم 

قبل از اینکه این برنامه را نصب کنید خوب است در مورد آن به مزیت ها و معایب این نرم افزار هم کمی دقت کنید

مزایای اپلیکیشن Facebook Chat Enabler

اولین مزیت Facebook Chat Enabler این است که برنامه ای کاملا سبک وزن است. در مقابل اپلیکیشن مسنجر فیس بوک که نرم افزاری ۲۵ مگابایتی ( حداقل ) است، این نرم افزار نهایتا ۱ مگابایت حجم حافظه شما را اشغال می کند، که این نگرانی از کاهش فضا را کاهش می دهد. با توجه به اینکه حجم این اپلیکیشن زیاد است، برای کشورهای جهان سوم که از سرعت نت خوب و کافی و ابزارهای قدرتمند بهره مند نیستند هم یک اپلیکیشن جایگزین مسنجر فیس بوک ارائه شده است. اما بهترین پیشنهاد ما به شما نصب Facebook Chat Enabler است.

دومین مزیت در مورد میزان مصرف رم دستگاه توسط Facebook Chat Enabler است. گفتنی است که Facebook Chat Enabler هیچ میزان از حافظه رم شما را مصرف نخواهد کرد و با قابلیتی که دارد، این موضوع را کاملا از میان برداشته و در عین حال از سرعت بالایی نیز برخوردار است.

Facebook Chat Enabler بر روی دستگاه هایی که از اندروید ۵ و ۶ و ۷ استفاده می کنند، به راحتی قابل نصب است بنابراین پیش از این نیاز است که از ورژن اندرویدی خود مطمئن باشید. به احتمال بسیار زیاد توسعه دهندگان Facebook Chat Enabler در حال اماده سازی این اپ برای اندروید ۸ باشند.

چهارمین مزیت هم مربوط می شود به مشکل روت کردن! شما برای استفاده از Facebook Chat Enabler هیچ نیازی به این ندارید که دیوایس خود را روت کنید.

و از همه مهم تر اینکه، اغلب امکانات و ویژگی های مسنجر فیس بوک در Facebook Chat Enabler وجود دارد.

معایب اپلیکیشن Facebook Chat Enabler

با توجه به اینکه این اپلیکیشن مزایای چشم گیری دارد اما شما نمی توانید با آن با کاربران تماس صوتی برقرار کنید.

همچنین امکان دسترسی به در خواست پیام در Facebook Chat Enabler وجود ندارد.

و البته این اپلیکیشن کمی باگ دارد که در حال رفع است.

برویم به سراغ این ترفند:

کافی است که این پلیکیشن را دانلود کنید. پیش از انکه Facebook Chat Enabler را نصب کنید، می توانید مسنجر و اپلیکیشن فیس بوک را به راحتی از گوشی خود حذف کنید.

اپلیکیشن را دانلود کنید:

و بعد از دانلود مطابق شات بالا آن را نصب کنید. وقتی که اپلیکیشن را نصب کردید با صفحه ای مشابه صفحه فیس بوک و با ترکیب رنگی آن مشاهده خواهید کرد:

دقت کنید که برای استفاده از این اپلیکیشن می بایست با نام کاربری و پسورد فیس بوک به آن وارد شوید و بعد از آن شروع به چت با دوستان خود نمایید:

کاربرانی که از اندروید ۵ استفاده می کنند به احتی می توانند این برنامه را نصب و اجرا کنند اما مارشمالویی ها یعنی آن هایی که از اندروید ۶ استفاده می کنند نیاز دارند تا در بخش تنظیمات مجوز استفاده و دسترسی به این اپلیکیشن را صادر نمایند. بدین منظور ابتدا به بخش settings رفته و از آن جا گزینه apps را پیدا کنید. در ادامه می توانید facebook را پیدا کرده و آن را باز کنید. در این بخش permissions را پیدا کنید و بعد از آن، تمام مجوز ها را تیک دار کنید.

Facebook Chat Enabler

بدین صورت می توانید به راحتی به اپلیکیشن مورد نظر دسترسی پیدا کرده و چت های تان را با دوستان خود ادامه دهید. اما اگر مارشمالویی ها و یا دیگر کاربران نتوانند از ترفند بالا استفاده کنند می توانند به راحتی از ترفند زیر استفاده کنند که روش قدیمی تر آن است.

روش دوم:

بدین منظور اپلیکیشن Facebook Chat Enabler را دانلود کنید.

Facebook Chat Enabler را دانلود کرده و نصب کنید و همچون روال یاد شده، پکیج ۱ مگابایتی که این برنامه ارائه می دهد را دانلود کنید.

برنامه به طور اتوماتیک این بخش را دانلود می کند که باید اندکی در مورد آن صبر کنید.

بعد از این می توانید تنظیمات لازم را روی اپلیکیشن انجام دهید و در نهایت مسنجرهای فیس بوک و البته اپلیکیشن فیس بوک را از روی گوشی خود حذف کنید و چت تان را در Facebook Chat Enabler دنبال کنید.

توجه کنید که خوشبختانه این ترفند به هیچ گونه امکان روت کردن گوشی نیازی ندارد و شما می توانید روی گوشی هایی که از اندروید ۵ به بالا دارند آن را استفاده کنید.

در این باره دیدگاه ها و تجربیات خود را با گویا ای تی در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *