سرفیس پرو جدید مایکروسافت، کابوس خریداران خواهد بود؛ امکان ارتقای حافظه وجود ندارد!

سرفیس پرو جدید مایکروسافت، کابوس خریداران خواهد بود؛ امکان ارتقای حافظه وجود ندارد!
  • 1396/3/30
  • مقدم
  • 0

ردموندی‌ها تبلت جدید خود را سرفیس پرو می‌نامند و این مدل که مدتی است وارد بازار شده، به‌نظر می‌رسد که چندان انتخاب عالی برای خریداران نخواهد بود. براساس اطلاعات به‎دست آمده از کالبدشکافی تبلت سرفیس پرو جدید مایکروسافت توسط iFixit، مشخص شده است که امکان ارتقای مشخصات این تبلت یا تعمیر آن وجود ندارد و در صورتی‌که تبلت شما آسیب ببیند، با چالش جدی روبه‎رو خواهید شد. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‎سایت گویا آی‎تی همراه باشید.

آن‏طور که پیداست، باز شدن تبلت سرفیس پرو جدید و تعمیر آن، تقریباً غیرممکن است؛ تعمیرپذیری تبلت هیبریدی جدید مایکروسافت، تنها ۱ امتیاز را به خود اختصاص داده و این در حالی است که در صورت کسب امتیاز ۱۰ از سوی iFixit، تعمیر آن بسیار ساده خواهد بود. به همین جهت اگر شما فوق‌العاده ماهر نباشید، بسیار بعید است که بتوانید سرفیس پرو جدید مایکروسافت را بدون آسیب دیدن آن تعمیر نمایید.

علت تعمیرپذیری ضعیف سرفیس پرو از سوی iFixit، استفاده زیاد از چسب عنوان شده است تا بدین شکل، اجزای سخت‎افزاری در کنار یک‏دیگر ثابت باقی بماند. مایکروسافت، حتی برای نمایشگر و باتری نیز از چسب استفاده کرده است تا دسترسی به آن‌ها بسیار دشوار باشد. هم‌چنین، دسترسی به نمایشگر و تعویض آن، بسیار دشوار خواهد بود زیرا مایکروسافت از کانکتورهای غیراستاندارد استفاده کرده است.

آنچه اهمیت دارد، این است که توجه داشته باشید تعویض هر قطعه‎ای از سرفیس پرو جدید مایکروسافت بدون باز شدن کامل نمایشگر غیرممکن است و iFixit یادآوری می‌کند که این موضوع یک چالش بزرگ خواهد بود زیرا در صورت بی‌احتیاطی، به تبلت سرفیس پرو آسیب وارد خواهد شد و عملاً تبلت سرفیس شما دیگر پاسخگو نخواهد بود! از آنجایی‎که نمایشگر سرفیس پرو گران‌قیمت‎ترین جز سخت‌افزاری آن است، به هیچ وجه توصیه نمی‎شود که تبلت هیبریدی جدید مایکروسافت را به منظور ارتقای مشخصات سخت‏افزاری یا تعویض آن‌ها، باز نمایید.

ردموندی‎ها، هم‏چنین کاربران را بیشتر از پیش محدود نگه خواهند داشت زیرا امکان ارتقای حافظه SSD دیگر ممکن است و به همین جهت، نباید نسبت به افزایش حافظه داخلی دستگاه پس از خرید سرفیس پرو جدید مایکروسافت، بیهوده امیدوار باشید. با توجه به تعمیرپذیری ضعیف سرفیس پرو جدید مایکروسافت و هم‎چنین، از آنجایی‌که امکان ارتقای حافظه SSD به سادگی امکان‎پذیر نیست؛ با خرید سرفیس پرو با حافظه مشخص، همواره به این مقدار حافظه محدود هستید!

با وجود این موارد، پورت‌های USB که برای تبلت سرفیس پرو جدید مایکروسافت درنظر گرفته شده است، امکان اتصال حافظه‎های جانبی را به این تبلت هیبریدی فراهم می‌کند و به همین جهت، می‎توانید بخشی از اطلاعات خود را بر روی حافظه‎های جانبی ذخیره نمایید. در رابطه با تعمیرپذیری سرفیس پرو جدید مایکروسافت، در نهایت باید گفت که این تبلت شباهت زیادی به سرفیس پرو ۴ دارد اما مانند هر دستگاه مدرن دیگری، تقریباً ارتقا یا تعمیر تبلت هیبریدی جدید مایکروسافت غیرممکن است.

سرفیس پرو جدید مایکروسافت برخلاف نسل‌های گذشته، از یک شماره مشخص برای نامیده شدن آن استفاده نمی‎کند و تفاوت میان آن با مدل‏های گذشته، چندان مشخص نیست. با این‎حال، نسل جدید تبلت هیبریدی مایکروسافت به پردازنده کیبی لیک شرکت اینتل مجهز شده است و در دو نسخه با پردازنده Core i و Core m وارد بازار می‎شود. نسخه پایه به پردازنده Core m3 مجهز شده است و نسخه‏های قدرت‎مند، به ترتیب از پردازنده Core i5 و Core i7 و تراشه گرافیکی HD Graphics 620 و Iris Plus 640 اینتل استفاده می‎کند.

با یک‎بار شارژ، تبلت هیبریدی سرفیس پرو جدید مایکروسافت تا ۱۳٫۵ ساعت قابل استفاده خواهد بود؛ این موضوع، بدین معنی است که ماندگاری شارژ باتری در تبلت جدید مایکروسافت، به دو برابر افزایش یافته. صفحه‏کید این تبلت هیبریدی، از جنس الیاف آلکانترا بوده و مایکروسافت، هم‌اکنون تبلت سرفیس پرو جدید را با قیمت ۷۹۹ دلار عرضه می‎کند.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *