شوخی تیم کوک با کامپیوترهای ویندوزی

شوخی تیم کوک با کامپیوترهای ویندوزی
  • 1396/3/30
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

مدیر‌عامل اپل تیم کوک ، در دانشگاه ماساچوست در جریان سخنرانی‌اش ، پس از اشاره به کامپیوترهای ویندوزی، به شوخی از آن‌ها به عنوان بی‌فایده و کم ارزش یاد کرد.

گویا آی تی – تیم کوک در جریان کنفرانسی در دانشگاه ماساچوست و زمانی که در زمینه پیدا کردن هدف زندگی سخنرانی می‌کرد، به تجربیات شخصی‌اش در این زمینه اشاره نمود؛ اما نکته‌ی جالب در این زمینه، اشاره‌ی طعنه‌آمیز وی به کامپیوتر‌های ویندوزی بود:
مدیتیشن را امتحان کردم. آثار فلاسفه‌ی بزرگ را مطالعه کردم. در آن شور و حال جوانی، شاید حتی یک‌بار یک کامپیوتر ویندوزی را هم بررسی کردم. هرچند این کار برایم بی‌فایده بود.
تیم کوک در ادامه‌ی صحبت‌هایش اظهار داشت که اپل و شخص استیو جابز به او کمک کردند تا هدف زندگی‌اش را پیدا کند.
شاید اگر من در جایی کار می‌کردم که هدف معینی از خود نداشت، من هم نمی‌توانستم به راحتی هدفم را در زندگی پیدا کنم. شرکت اپل و استیو [جابز] این آزادی را به من دادند که خود را در کار غوطه ور کنم و هدف آن‌ها را به‌عنوان هدف اصلی خود قرار دهم. چگونه می‌توانستم به بشریت خدمت کنم؟ این بزرگ‌ترین و اصلی‌ترین پرسش بود.
وی در ادامه گفت:
همان‌طور که مارتین لوتر کینگ می‌گوید، هیچ‌چیز در زندگی با اهمیت تر از این موضوع (خدمت به مردم) نیست و ما همه دارای یک سرنوشت مشترک هستیم. اگر این ایده را سرلوحه‌ی زندگی خود قرار دهید، اگر تصمیم بگیرید در نقطه‌ی تلاقی تکنولوژی و خدمت به بشریت قرار بگیرید، اگر در تلاش برای ساخت بهترین چیز و ارائه‌ی آن به همه – و نه‌تنها عده‌ای محدود – باشید؛ آنگاه همه بشریت برای امیدوار بودن دلیلی خواهند داشت.
تیم کوک که در حال حاضر در جایگاه مدیرعامل اپل را در اختیار دارد، به مدت ۱۲ سال پس از پایان تحصیلاتش در دانشگاه اوبرن، در شرکت IBM مشغول به کار بود و جایگاه مدیریت واحد آمریکای شمالی این شرکت را نیز به دست آورد. بعد از آن نیز به مدت شش ماه در شرکت کامپک به کار پرداخت و پس از آن به شرکت اپل ملحق شد. در آگوست سال ۲۰۱۱۱ تیم کوک به سمت مدیرعامل این شرکت انتخاب گردید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *