عرضه گلکسی نوت FE به دلیل مشکلات در تولید آن، به تعویق افتاد

عرضه گلکسی نوت FE به دلیل مشکلات در تولید آن، به تعویق افتاد
  • 1396/3/31
  • مقدم
  • 0

انتظار می‏‌رفت که شرکت سامسونگ از گوشی گلکسی نوت FE (نسخه بهبود یافته گلکسی نوت ۷ که با طی کردن پروسه‌ای کاملاً جدید، ساخته شده است و باتری آن نیز منفجر نمی‎شود) در اوایل ماه آینده میلادی رونمایی کند اما به‎نظر می‌رسد که زمان عرضه این مدل به دلایلی که “مشکلات تولید” توصیف شده است، برای مدتی به تعویق خواهد افتاد. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‏سایت گویا آی‎تی همراه باشید.

گلکسی نوت FE تنها در بازارهای مشخصی عرضه خواهد شد و در ابتدا انتظار می‌رفت که این مدل در هفته اول ماه جولای معرفی شود. با این‌حال، شرکت سامسونگ تصمیم گرفته است تا عرضه آن‌را تا ۳۰ جولای به تعویق بیاندازد تا پیش از عرضه گلکسی نوت FE، تعداد بیشتری از مدل بازسازی شده گلکسی نوت ۷ را آماده نماید.

شرکت سامسونگ در واقع تصمیم داشته است تا زمان عرضه اولیه، نزدیک به ۳۰۰ هزار واحد از گلکسی نوت FE را آماده نماید اما به دلیل مشکلاتی که برای تولید این محصول به وجود آمده، این سازنده نتوانسته است تا به اهداف مدنظرش، پیش از عرضه گلکسی نوت FE در بازار کره‌ جنوبی دست پیدا نماید.

هنوز به‎طور دقیق، علت مشکلات موجود در تولید گلکسی نوت FE مشخص نشده است اما بعید به‎نظر می‌رسد که این ایرادات، عمده باشد. لازم به‎ذکر است که نسخه بازسازی شده گلکسی نوت ۷ که نوت FE نامیده می‌شود، با پیشرفت‎ها و بهبودهایی نسبت به مدل اصلی وارد بازار خواهد شد. البته طراحی آن مانند گلکسی نوت ۷ خواهد بود و در این مورد، تفاوت چندانی میان گلکسی گلکسی نوت FE و گلکسی نوت ۷ وجود نخواهد داشت!

اولین پیشرفت عمده، بهبود عملکرد باتری است و شرکت سامسونگ، از باتری‌های سالمی در این گوشی استفاده کرده است تا اطمینان حاصل شود که فاجعه گلکسی نوت ۷ بار دیگر تکرار نخواهد شد. به منظور افزایش سطح ایمنی دستگاه، این سازنده کره‎ای روند دشوارتری را برای نظارت بر تولید محصولات خود اتخاذ نموده است و این شیوه به تشخیص مشکلات محصولات جدید سامسونگ، پیش از عرضه آن‏ها به بازار کمک خواهد نمود.

شرکت سامسونگ در گلکسی نوت FE از یک باتری ۳۲۰۰ میلی‌آمپر ساعت استفاده کرده است؛ این در حالی است که پیش‌تر، گفته می‎شد نوت FE در دو نسخه با باتری ۳۲۰۰ میلی‌آمپر ساعت و ۳۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت روانه بازار می‎شود. لازم به‎ذکر است که گلکسی نوت ۷ اصلی نیز به یک باتری ۳۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت مجهز شده بود.

هم‌چنین، پیش‌بینی شده است که گلکسی نوت FE با قلم S-Pen بهبود یافته و دکمه فیزیکی بیکسبی وارد بازار شود. این دکمه در گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس نیز وجود دارد و برای فعال نمودن دستیار صوتی اختصاصی جدید سامسونگ به کار گرفته خواهد شد؛ با این‎حال، با استفاده از برنامه‎های جانبی امکان شخصی‌‍سازی عملکرد دکمه «بیکسبی» وجود دارد.

چیپ‌ست به کار گرفته شده در گلکسی نوت FE نیز همان تراشه اگزینوس ۸۸۹۰ سامسونگ است و در این مورد، فبلت جدید سامسونگ تفاوت چندانی با نسخه اصلی خود ندارد. البته، شرکت سامسونگ در ابتدا درنظر داشته تا مدل‎هایی را با تراشه اگزینوس ۸۸۹۵ به تولید برساند اما به دلایل نامشخص، عرضه گلکسی نوت FE با تراشه پرچم‎دار جدید این سازنده از دستور کار سامسونگ کنار گذاشته شده است.

در رابطه با قیمت‎گذاری گلکسی نوت FE در حال‌حاضر، اطلاعات رسمی چندانی وجود ندارد اما قیمت این گوشی احتمالاً نزدیک به ۶۰۰ دلار خواهد بود که ممکن است بسته به بازار عرضه، در برخی کشورها نسخه بازسازی شده گلکسی نوت ۷ با قیمت کم‎تری عرضه شود.

لازم به‏ذکر است که به فاصله چند هفته از عرضه نسخه بازسازی شده گلکسی نوت ۷ به بازار با نام «گلکسی نوت FE»، شرکت سامسونگ از پرچم‏دار جدید خود یعنی گلکسی نوت ۸ رونمایی خواهد کرد که قیمت نهایی آن نزدیک به ۹۰۰ دلار است. این فبلت پرچم‏دار مانند گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس از یک نمایشگر بدون حاشیه استفاده می‎کند؛ هرچند برخلاف انتظارات، حسگر اثرانگشت آن با نمایشگر ادغام نشده است.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *