آموزش پنهان سازی / نمایش پست های Facebook برای افراد خاص

آموزش پنهان سازی / نمایش پست های Facebook برای افراد خاص
  • 1396/3/31
  • زهرا معبودی
  • 0

فیس بوک جای خیلی خوبی برای این است که با فامیل و دوستان خود در تماس باشید و به آن ها بگویید که در روزهای زندگی تان دقیقا چه می گذرد. این کار به درستی با کمک استتوس هایی که می نویسید انجام می گیرد. اما اگر بخواهید چیزی بنویسید که برخی از افراد آن را نبینند باید واقعا چکار کرد؟ این کار به سادگی آن است که می خواهید پستی را در معرض دید افرادی قرار دهید. این مقاله گویا آی تی را دنبال کنید تا بتوانید پست های مورد نظرتان را از دید دیگران پنهان کنید.

بدین منظور وارد اکانت فیس بوک خود از طریق مرورگر شوید و در Status box خود شروع به نوشتن آن چه که می خواهید نشر دهید نمایید. بعد از این که متن را کامل نوشتید و عکس و هر چه که دوست داشتید بدان اضافه کردید و تگ گذاری کردید، در سمت چپ باکس post عبارت Friends را مشاهده می کنید. این دکمه را بزنید و در انتهای آن گزینه More Options را مشاهده کرده و روی آن کلیک کنید.

نکته: دقت کنید که این عبارت یعنی عبارت سمت چپ دکمه پست متناسب با جایگاهی که قصد دارید از آن جا استتوس را ایجاد کنید، و در بخش های مختلف مثل گروه و پیج و غیره ممکن است تفاوت پیدا کند. بنابراین شما پیش از این که به جایگاه توجه کنید به عبارت روی دکمه فرند دقت کنید.

بعد از اینکه more options را کلیک کردید، مطابق تصویر زیر، زیر این گزینه عبارت Custom را مشاهده می کنید که باید روی آن کلیک کنید:

با زدن این گزینه می توانید پنجره Custom Privacy را مشاهده کنید که پیش رویتان باز می شود و می توانید از طریق آن پست را حسابی شخصی سازی کنید به این صفحه نگاه کنید:

در این جا شما با دو سکشن مختلف روبرو هستید. سکشن ابتدایی در واقع مکانی است که شما مشخص می کنید که چه کسی این پیام استتوس شما را مشاهده کند. در واقع با انتخاب افراد در این گزینه شما مشخص می کنید که فقط این افراد پست را مشاهده کنند. عموم از دیدن این پست منع خواهند شد. کافی است در باکس دو سه حرف ابتدای نام افرداد را مشخص کنید تا فیس بوک کمک کند تا آن ها را سریع پیدا کنید.

اما در سکشن دوم همه چیز عکس مرحله اول است. در این جا شما مشخص می کنید که پست مورد نظر از دید چه افرادی پنهان باشد. این بدین معنی است که شما می خواهید این پست را عمومی کنید یا برای افراد دوستان خود به نمایش بگذارید فقط می خواهید برخی یا یک نفر آن را نبینند. بدین منظور در این بخش هم چند کاراکتر بنویسید تا نام فرد مورد نظر بالا بیاید. بعد روی آن کلیک کنید تا در باکس دقیقا قرار بگیرد. این کار کمک می کند که نهایت شخصی سازی روی پست خود داشته باشید.

اما به یک هشدار هم دقت کنید:

اگر پست مورد نظر چنان مهم است که نباید یک فرد خاص آن را ببیند اما شما آن را به طور عمومی منتشر می کنید که فرد مورد نظر را از لیست بینندگان حذف می کنید، ممکن است فرد مورد نظر، اکانت دیگری داشته باشد بدین صورت می تواند در دسته افراد عام قرار گرفته و پست را مشاهده کند بنابراین دقت کنید که حتی وقتی که پست را می خواهید به طور عمومی یا برای لیستی از فرند ها نشر دهید، این تبصره ها را مورد بررسی قرار داده باشید.

در ادامه خوب است بدانید که شما می توانید دوستان خود را که در لیستی جدا گانه قرار دارند را در این بخش قرار دهید. به عکس زیر توجه کنید:

شما می توانید شماری از افراد را در گروه ها و لیست های خاص مشخص کنید و در این بخش ها معرفی کنید و بدین ترتیب استتوس های تان را برای افراد خاصی ارائه دهید. مثلا در اسکرین شات بالا، مشخص کرده ایم که فقط پست مورد نظر به  دسته ای از دوستان نمایش داده شود اما از میان همین دوستان افرادی وجود دارند که نمی خواهیم که آن مطالب را مشاهده کنند این افراد را لیست بندی کرده و در بخش دوم معرفی می کنیم و در نهایت دکمه آبی save change را می زنیم. وقتی که پست مورد نظر را در استانه انتشار قرار دادید و به صفحه اولیه برگشتید می توانید روی دکمه کاستیوم ماوس را نگهدارید تا ببینید که دقیقا برای چه افرادی آن را شخصی سازی کرده اید:

این کمک می کند که شما قبل از انتشار پست یک بار دیگر به طور سریع بررسی کنید که این برای چه کسانی تنظیم شده است.

در نهایت روی دکمه post کلیک کنید تا مطلب مورد نظر آن طور که برنامه ریزی کرده اید نشر داده شود:

تبصره بعدی هم این است که ممکن است شما بخواهید پستی انتشار دهید، که هیچ کدام از دوستان تان که شرایط خاصی دارند هیچ وقت از بروز رسانی تان مطلع نشوند. ممکن است شما افرادی را در لیست داشته باشید که قصد آنفرند کردن آن ها را نداشته باشید اما بخواهید از آپدیت های تان مطلع نشوند. بدین منظور وارد اکانت خود شوید و از طریق بخش سمت راست و بالا، وارد بخش تنظیمات شوید:

اگر شما در اثنای نوشتن پست خود، بخواهید این کار را کنید نگران هشدار Leave This Page نباشید چرا که مطلبی که در حال نوشتن آن هستید به طور کامل حفظ می شود:

Leave This Page

بنابراین Leave This Page را بزنید تا بتوانید به درستی وارد بخش تنظیمات شوید و این در حالی رخ می دهد که متنی که نوشته اید و یا عکسی که اپلود کرده اید به قوت خود در استتوس باکس شما باقی خواهد ماند.

در صفحه تنظیمات گزینه های مختلفی نمایش داده می شود که شما باید Privacy را انتخاب کنید. بدین منظور در سمت چپ گزینه Privacy را مطابق عکس زیر باز کنید:

با این انتخاب صفحه ای با نام Privacy Settings and Tools باز می شود.

در این جا عبارت Who can see my stuff را مشاهده می کنید. اگر روی ادیت کلیک کنید می توانید مشخص کنید که آن چه که نشر می دهید دقیقا به دست چه افرادی برسد. این گزینه یعنی ادیت در سمت راست عبارت Who can see future posts قرار دارد. تنظیمات آن به سادگی قابل انجام است.

در ادامه باز با گزینه Custom روبرو خواهید بود. در واقع در این بخش شما به طور عمومی و کامل برای تمام پست هایی که قصد دارید نشر دهید این تنظیمات را انجام می دهید و تنظیمات صرفا محدود به یک پست خاص نمی شود:

بدین صورت می توانید مشخص کنید که چه کسانی دقیقا پست شما را مشاهده کنند و چه کسانی از مطلبی که نشر می کنید مطلع نشوند. این ترفند بسیار کاربردی است بنابراین توصیه می شود که این آموزش را روی فیس بوک و دیگر شبکه های اجتماعی نشر دهید تا به دست علاقمندان و نیازمندان به این ترفند برسد.

دیدگاه ها و نظرات خود را در این باره با گویا آی تی در میان بگذارید.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *