چگونه باید صفحات وب در سافاری در iOS را ترجمه کرد؟

چگونه باید صفحات وب در سافاری در iOS را ترجمه کرد؟
  • 1396/3/31
  • زهرا معبودی
  • 0

Google دارای امکانات مختلفی است که برخی از آن ها عالی و برخی غیرقابل تحمل اند و برخی هم می توان با مدارا مورد استفاده قرار داد. از جمله ویژگی های مهم گوگل این است که به شما اجازه می دهد تا به مرورگر کروم اش، امکاتاتی تحت عنوان افزونه اضافه کنید و قابلیت های آن را ارتقا دهید. با وجود اینکه هم اکنون مرورگر کروم به عنوان بهترین مرورگر روی دسکتاپ شناسایی می شود اما سافاری در IOS هم مرورگری است که می توان واقعا روی آن حساب کرد.

با وجود اینکه سافاری چیزهایی در چنته دارد که اصلا با گوگل کروم قابل قیاس نیست اما متاسفانه ترجمه کردن در آن به این راحتی ها نیست به همین خاطر امروز گویا آی تی ترفندی در دست دارد تا بتوانید از طریق آن پیج ها را در سافاری به راحتی ترجمه کنید.

Translate by touch

Translate by touch یکی از افزونه های ای او اس است که به شما کمک می کند به صفحات وب کمک کنید که به طور خاص برای تان از زبان نا اشنا به زبان اشنا تر ترجمه شوند. در واقع شما می توانید کلمه مورد نظرتان را فقط با یک ضربه در حالت استفاده از این اپلیکیشن، ترجمه کنید و بنظر می رسد که این راحت ترین و سریع ترین روش برای کار ترجمه آنلاین صفحات وب باشد.

این اپلیکیشن رایگان است و استفاده از آن ساده است. کافی است بعد از اینکه آن را دانلود کردید، این افزونه را فعال کنید و بعد تنظیمات لازم را برای تبدیل زبان ها را انجام دهید.

عملیات دانلود و فعال کردن افزونه با خودتان چرا که ما در این مقاله به شما یاد می دهیم که چگونه این افزونه را بکار بیندازید تا برایتان ترجمه های تمیز ارائه دهد.

بعد از نصب، نرم افزار را اجرا کنید و مشخص کنید که برنامه باید چه زبان هایی را در ترجمه خود دخیل کند:

بعد از این که تنظیمات لازم را انجام دادید، به سراغ مرورگر سافاری بروید و آن را اجرا کنید. یک تب جدید باز کنید. این تب می تواند یک وب سایت باشد یا اینکه یک صفحه خالی باشد. به هر حال با سافاری در این مرحله کار داریم.

بر روی دکمه اشتراک گذاری کلیک کنید ( ضربه بزنید یا تپ کنید یا لمس کنید ) و از آن جا صفحه را پیمایش کنید تا به اپلیکیشن مورد نظر در انتهای لیست برسید.

در ادامه به صفحه ای از سافاری بروید که زبان سایت مورد نظر را متوجه نمی شوید. دوباره از دکمه اشتراک گذاری استفاده کرده و گزینه Touch Translate را انتخاب کنید. این گزینه در زیر ادرس بار و به صورت مشکی رنگ فعال شده و شما می توانید به راحتی از آن استفاده کنید:

شما می توانید از این قابلیت برای ترجمه یک کلمه یکتا استفاده کنید همچنین می توانید به سادگی هر جا که خواستید یک ضربه بزنید و ترجمه کلمه را مشاهده کنید. همان طور که در تصویر زیر مشاهده می کنید می توانید ترجمه را در یک پنجره شناور در کنار وب پیجی که در حال ترجمه از آن هستید مشاهده کنید. این کادر زرد رنگ دقیقا همان پنجره شناوری است که در موردش صحبت کردم:

این اپلیکیشن متاسفانه توانایی این را ندارد که متن های بلند را برای تان ترجمه کند بنابراین تلاش نکنید. البته شاید در بروز رسانی های آتی بتوانید این قابلیت را هم در مورد این اپلیکیشن مشاهده کنید اما هم اکنون برنامه مورد نظر صرفا برای ترجمه کلمه به کلمه ساخته شده و به خوبی برای زبان های مختلفی مورد استفاده قرار گرفته است.

نکته دیگر هم این است که این اپلیکیشن بر روی وب پیج هایی که به نوعی اپلیکیشن تحت وب هستند کار نمی کند مثلا شما نمی توانید از این مترجم در توییتر و فیس بوک استفاده کنید. البته خوشبختانه خود فیس بوک یک مترجم دارد که می توانید به طور معمولی از آن استفاده کنید اما در سایت های اینچنینی نمی توانید متنی را ترجمه کنید که البته این از معایب این برنامه به شمار می آید.

در این باره آیا تجربه ای برای ترجمه صفحات در سافاری دارید؟ در این باره دیدگاه خود را در نظرات گویا آی تی قید کنید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نیز به اشتراک بگذارید.

برای دانلود Translate By Touch از اپ استور روی لینک مورد نظر کلیک کنید.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *