چگونه با Google Assistant گوگشی اندرویدی را قفل کنیم؟

چگونه با Google Assistant  گوگشی اندرویدی را قفل کنیم؟
  • 1396/4/1
  • زهرا معبودی
  • 0

Google Assistant یک ابزار قوی اندرویدی است که به عنوان یک دستیار به شما کمک می کند تعامل با گوشی های تان را راحت تر پیش ببرید. مثلا می توانید دمای هوا از آن بپرسید یا اینکه به کمک آن چیزی را سرچ کنید. از همه جالب تر اینکه در اخرین بروز رسانی ها برای دستیار صوتی گوگل یا Google Assistant این امکان فراهم شده که شما متن را وارد کنید و به جای صوت از آن استفاده کنید. البته برخی از دستگاه های اندرویدی هنوز از این ابزار به طور بومی پشتیبانی نمی کنند اما به راحتی می توان Google Assistant را بر روی اسمارت فون های اندرویدی دیگر فعال کرد. ولی مهم تر از این خوبی این ابزار این است که حالا برای کاربران اپل هم در دسترس است. بدین منظور به شما آموخته ایم که چگونه Google Assistant را روی MacOS نصب کنیم؟

اما در این مقاله می خواهیم به شما یاد دهیم که به کمک این ابزار گوگل، گوشی اندرویدی خود را قفل کنید. این کار برای زمانی که دستتان بند است و می خواهید گوشی را قفل کنید به کارتان می آید.

خوشبختانه استفاده از این ترفند نیازی به روت کردن گوشی ندارد و به راحتی می توانید آن را روی سیستم خود پیاده سازی کنید تنها باید چند شورت کات را برای گوگل اسیستنت پیاده سازی کنید. البته باید یک اپلیکیشن خاص برای قفل کردن گوشی را با این ابزار گوگل همگام سازی کنید.

google-assistant-to-lock-your-phone-no-root

گام اول: اپلیکیشن انتخاب کنید

مارکت اندرویدی یا گوگل پلی یا هر چیزی که از طریق آن شما اپلیکیشن دانلود می کنید، دارای شمار زیادی اپلیکیشن است که می توانید از طریق آن ها گوشی خود را قفل کنید اما من برای این اموزش نرم افزار Screen Off and Lock را انتخاب می کنم. برای دانلود این اپلیکیشن می توانید انتهای همین مقاله را ببینید اما پیش از آن دستور العمل ها را هم بخوانید.

گام دوم: میانبر های Google Assistant را فعال کنید

برای این کار Google Assistant را بر روی گوشی تان باز کنید. بر روی آیکون کشویی ضربه بزنید. موقعیت این آیکون در سمت راست و بالا قرار دارد. در صفحه اکسپلورر بر روی دکمه overflow ضربه زده و از آن جا Settings را انتخاب کنید. موقعیت یاد شده را در تصویر زیر مشاهده می کنید:

Settings

وقتی که بخش تنظیمات را باز کردید، در این صفحه کمی پایین بیایید تا به گزینه PHONE برسید. بعد از این بر روی  Shortcuts ضربه بزنید تا امکان ایجاد این میانبرهای دلخواه فراهم شود. وقتی این صفحه را باز کردید یک ایکون + شناور را مشاهده می کنید که برای ایجاد  Shortcuts باید روی ان ضربه بزنید و بعد شورت کات را ایجاد کنید.

با زدن دکمه بعلاوه که در بالا مشاهده می کنید، صفحه ایجاد شورت کات نمایش داده می شود. بدین منظور می توانید ابتدا نامی برای میانبر خود ایجاد کنید. این میانبر را Lock my phone بنامید. در واقع این عبارت را باید در زیر سکشن When I say Ok Google بنویسید. تصویر زیر گویای تنظیمات این بخش است:

‘Google Assistant should do

در بالا فیلد دیگری با عنوان  Google Assistant should do نیز مشاهده می کنید. در این جا باید عبارت Open OFF+ را وارد کنید. به عکس نگاه کنید تا بدانید دقیقا باید عبارت را چگونه بنویسید. اگر در ترفندی که بکار می برید از اپلیکیشن دیگری استفاده می کنید کافی است در هنگام نوشتن کد مورد نظر، به جای عبارت OFF+ نام اپلیکیشن را بنویسید.

در نهایت در سمت راست و بالا دکمه SAVE را مشاهده می کنید که باید برای ذخیره سازی تنظیمات آن را بزنید.

حالا وقتی شما می خواهید گوشی خود را قفل کنید کافی است گوگل اسیستنت را فعال کرده و بگویید  Ok Google

این ابزار به خوبی می داند که در چنین شرایطی باید با اپلیکیشن مورد نظر شما ارتباط برقرار کند و آن را فعال کند تا گوشی قفل شود.

البته شما می توانید بجای عبارت یاد شده از lock my phone نیز استفاده کنید. مهم نیست که از چه عبارتی استفاده می کنید مهم این است که عبارتی که مد نظرتان است را در جای درست قرار دهید و بعد آن را درست صدا بزنید. شاید شما بخواهید از یک نام رمزی برای این کار استفاده کنید. مطمئن باشید که خیلی خوب جواب می دهد و می توانید بدین ترتیب خیلی راحت گوشی تان را قفل کنید. بهتر است عنوانی را انتخاب کنید که با آن راحت تر هستید و البته فراموش نمی کنید.

برای دانلود اپلیکیشن  Screen Off and Lock از گوگل پلی کلیک کنید.

همانطور که گفته شد شما نیازی ندارید که گوشی تان را روت کنید تا بتوانید از این ترفند استفاده کنید بلکه کافی است ابزارها را به درستی نصب کنید و شورت کات را به دقت تنظیم کنید. البته فراموش نکنید که حتما چند بار اپلیکیشن و دستور مورد نظر را تست کنید. اگر فکر می کنید که با حالت نوشتاری اسیستنت راحت تر هستید و دوست دارید آن را بیاموزید، ما به شما یاد داده ایم که چگونه ورودی Google Assistant را از حالت صوتی به نوشتاری تغییر دهیم؟

در این باره اگر تجربه کار کردن با اپلیکیشن و یا ابزار خاصی دارید می توانید آن را با ما در گویا آی تی به اشتراک بگذارید و در بخش نظرات بنویسید. می توانید برای اطلاع بیشتر این مطلب را روی شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *