چگونه یک رشته مکالمه آرشیو شده در Whatsapp را بازگردانی کنیم؟

چگونه یک رشته مکالمه آرشیو شده در Whatsapp را بازگردانی کنیم؟
  • 1396/4/1
  • زهرا معبودی
  • 0

بیایید اینگونه تصور کنیم که شما در حال مکالمه و چت با یکی از دوستان خود در واتس اپ هستید. برای هم عکس و وویس ارسال می کنید و حتی فیلم می فرستید و خطوط زیادی متن می نویسید. اما بعد از مدتی احساس می کنید که اضافه بار زیادی روی چت شما حکم فرماست. شاید دلتان بخواهد با حذف کردن این چت ها فضا را سبک تر کنید و جو را روشن تر کنید اما دوست ندارید مکالمات تان را از بین ببرید. بهترین کار این است که از آرشیو کردن مکالمه تان استفاده کنید. در ابتدای امر به نظر می رسد که با آرشیو کردن، دیتای شما یعنی همان چت ها کاملا از بین رفته است. اما در حقیقت این طور نیست. چت ها وجود دارند و در قسمتی از واتس اپ کاملا قابل دسترسی است اما فرد مقابل هرگز متوجه این نخواهد شد که مکالمات آرشیو شده اند.

چگونه یک مکالمه را آرشیو کنیم؟

زمانی که می خواهید یک مکالمه را آرشیو کنید کافی است روی آن به سمت چپ سوایپ کنید تا گزینه ای به نام Archive آشکار شود. حالا اگر روی این گزینه ضربه بزنید، مکالمه طی چند ثانیه آرشیو می شود

چه اطلاعاتی از مکالمه آرشیو می شود؟

آرشیو کردن کاری عالی برای ذخیره چت هاست که طی آن می توانید تمام دیتاها یعنی عکس، فیلم، صوت، موسیقی، متن و نظیر آن را همانطور که هست ذخیره کنید و بعدا آن را ریستور کنید.

چگونه چت های آرشیو شده را مشاهده کنیم؟

زمانی که شما چت مورد نظر را آرشیو می کنید تمام چت ها از صفحه اصلی چت پاک می شوند اما اگر لازم شد چت را بازگردانی کنید، کافی است صفحه چت ها را باز کنید و به ابتدای صفحه جایی که در تصویر مشاهده می کنید بروید و به سمت پایین سوایپ کنید. بدین ترتیب می توانید به سادگی Archived chats را مشاهده کنید.

whatsapp-archive (1)

بدین ترتیب برای اینکه بتوانید به راحتی چت ها را برگردانید، کافی است از یکی از دو روشی که در ادامه ذکر می کنید استفاده کنید.

اولین روش به دستورالعمل قبلی بر می گردد. جایی که لیست آرشیو ها را مشاهده کردید، می توانید روی نام فرد مورد نظر کلیک کنید و از این طریق لیست آرشیو ها را برای این فرد مشاهده کنید. در مقابل نام فرد مورد نظر، امکان برگرداندن ارشیو ها قرار داده شده است:

Unarchive

بدین ترتیب روی گزینه Unarchive ضربه بزنید تا متن مورد نظر به جایگاه اولیه خود باز گردد و بتوانید آن ها را مشاهده کنید. در واقع آرشیو کردن نوعی بسته بندی و نظم دادن به چت هاست که می تواند صفحه چت شما را تمیز تر نگه دارد.

روش دوم و جایگزین برای restore کردن یک مکالمه آرشیو شده، بدین صورت است که در گروه مورد نظر یا در چتی که با فرد مورد نظر داشتید یک پیام ارسال کنید. با این کار می توانید مقدمات بروز رسانی و ریستور کردن چت ها را فراهم کنید.

بدین صورت چتی که ارشیو شده بود به بخش بالایی مکالمات اضافه خواهد شد.

شاید بارها هنگام چت کردن مشاهده کرده اید که چت ها به طور اتوماتیک آرشیو می شوند شما می توانید در تنظیمات واتس اپ این مشکل را هم حل کنید. تا پیش از این من فکر می کردم وقتی که چت ها ارشیو می شوند در واقع امکان دسترسی به آن فراهم نخواهد بود اما جالب تر این است که با این اموزش توانستم به روش استفاده از ارشیو ها پی ببرم.

نظر شما در مورد قابلیت ارشیو کردن پیام ها در واتس اپ چیست؟ البته تلگرام با اینکه از واتس اپ چندین گام جلوتر است هنوز امکان بک آپ گیری و ارشیو کردن مکالمات را فراهم نکرده است با این حال انتظار داریم در بروز رسانی های بعدی اش این کار را انجام دهد.

برای اینکه بتوانید از ارشیو کردن در واتس اپ استفاده کنید نیازی نیست روی گوشی خود اپلیکیشن اضافی نصب کنید یا اینکه حتی گوشی خود را روت کنید. این آموزش برای هر دو دسته کاربران پلتفرم های اندرویدی و IOS کاربرد دارد.

آیا تا کنون با اپلیکیشن پیام رسان جمعی غیر از واتس اپ کار کرده اید که طی آن بتوانید مکالمات را اینگونه ارشیو کنید؟ در این باره دیدگاه های خود را با گویا آی تی در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *