اگر دکمه پاور اندروید خراب شود چگونه گوشی را روشن کنیم؟

اگر دکمه پاور اندروید خراب شود چگونه گوشی را روشن کنیم؟
  • 1396/4/1
  • زهرا معبودی
  • 9

اسمارت فون ها ابزارهایی شکننده هستند که هر لحظه احتمال دارد این مشکل برایشان پیش بیاید، صرف نظر از گوشی ۷ ساله ای که من دارم، و بار ها به شدت به زمین خورده و هیچ مشکلی برایش پیش نیامده، گوشی های جدید امروزی بسیار نازک تر و ظریف تر از این هستند که با یک بار زمین خوردن مشکل دار نشوند. این بدین معنی است که شما باید در مدیریت گوشی ها توانمند تر باشید و دقت و مراقبت بیشتری به خرج دهید. همچنین می توانید با یک کاور، نمایشگر گوشی را محافظت کنید و یا اینکه با کیس و قاب و کیف مناسب بدنه را تا حدودی از ضربه حفظ کنید. وقتی صحبت از شکستگی گوشی می شود، اولین چیزی که تصور می کنید این است که گوشی را با یک نمایشگر شکسته و خاموش مشاهده کنید. اما حقیقت این است که ضربه دیدن گوشی تنها به نمایشگر محدود نمی شود. یکی از بخش های گوشی که حساسیت زیادی دارد و عموما با مشکل روبرو می شود دکمه پاور گوشی است. خوشبختانه ما ترفندی می دانیم که اگر گوشی شما از نظر دکمه پاور صدمه دید، یا این دکمه شکست و غیرفعال شد بتوانید آن را روشن کنید.

این ترفند صرفا برای کاربران پلتفرم های اندرویدی تهیه شده است.

ترفند اول: شبیه سازی دکمه فیزیکی

اگر دکمه پاور شما به گونه ای شکسته که چیزی از آن باقی نمانده می توانید با وسایلی خارجی و ساده، مثل خلال دندان یا گیره مو، جای ان را پر کنید و فشار لازم برای روشن سازی آن را شبیه سازی کنید. اما اگر این مشکل عمیق تر است می توانید به کمک کابل usb و فشار به موقع و درست دکمه هوم و ولوم گوشی را روشن کنید.

ترفند دوم: به کمک PC یا لپ تاپ

در این ترفند یاد می گیرید که چگونه گوشی خراب خود را با لپ تاپ یا سیستم های رومیزی روشن کنید. هر چند این روش بر روی شمار کمی از گوشی های اندرویدی کار می کند اما بد نیست آن را هم تست کنید. گوشی خود را با کابل USB تان به سیستم ویندوزی یا.. نصب کنید و اگر میزان شارژ به حد ۰ است، به گوشی اجازه دهید کمی شارژ شود چرا که برخی از گوشی ها حداقلی شارژ خاص برای روشن شدن نیاز دارند و تا این میزان به حد نصاب نرسد، فعال نمی شوند. پس پیشنهاد می کنم حدود ۳۰ دقیقه گوشی را به حال خود بگذارید تا شارژ شود.

گاهی اوقاب بسیاری از گوشی های هوشمند به محض اینکه میزان شارژ شدن شان به حد کافی برسد خود به خود روشن می شوند و نیازی به هیچ گونه اقدام اضافی توسط شما نیست. این موضوع مخصوصا برای زمانی که شارژ به ۰ می رسد و گوشی خود به خود خاموش می شود بیشتر کاربرد داشته و مشاهده شده است.

روش سوم: استفاده از دکمه های سخت افزاری دیگر روی گوشی

همانطور که می دانید دکمه هوم یا خانگی گوشی ها به همراه دکمه کنترل صدا یا ولوم، همیشه همراه هم بوده اند و تغییراتی را روی گوشی ها ایجاد کرده اند. برای روشن کردن گوشی که پاور آن صدمه دیده این بار هم این جفت وارد عمل می شوند. بدین منظور Volume Keys + Home Button را بیاد بسپارید و از آن استفاده کنید. برای استفاده از این ترفند باید مطمئن باشید که گوشی تان شارژ به اندازه کافی دارد. از این رو می توانید دکمه volume up یا افزایش ولوم را فشار دهید و در همین حال با کابل گوشی را به پی سی و یا لپ تاپ وصل کنید و کماکان دکمه ولوم را پایین نگهدارید و در همین حالت دکمه هوم را هم فشار دهید. شاید لازم باشد چند دقیقه به همین حالت گوشی را نگهدارید پس کمی صبور باشید و چند دقیقه تحمل کنید تا منوها روی گوشی ظاهر شوند. به محض دیدار منو روی گوشی و پایدار شدن نمایش آن می توانید دستان خود را رها کنید. در این حالت شمار زیادی منو و آپشن به شما نمایش می دهند که باید در میان آن ها کمی بچرخید شاید اگر تا کنون گوشی تان را روت نکرده باشید این کار برایتان ترسناک باشد و نگران از دست دادن گوشی تان باشید اما اگر دقت کنید با دکمه های ولوم می توانید در میان منو ها بچرخید و بعد از آن دکمه ریستارت را پیدا کرده و آن را بزنید. به همین سادگی گوشی تان روشن می شود.

روش چهارم: استفاده از دکمه ولوم + کابل usb

همانطور که گفته شد همه گوشی ها شبیه به هم نیستند و برخی از این سرویس ها و روش ها فقط روی برخی پلتفرم ها عملی است. مثلا بسیاری از گوشی ها دارای دکمه هوم نیستند. در چنین شرایطی باید به حداقل ها اکتفا کرد و ممارست داشت. بدین منظور گوشی تان را در دست بگیرید و دکمه لوم را فشار دهید و در همین حالت گوشی را به پی سی یا لپ تاپ وصل کنید. وقتی گوشی را وصل کردید کماکان دکمه را پایین نگهدارید تا عبارت start  را مشاهده کنید. دقت کنید که حتی با دیدن این گزینه هم نباید دستتان را از روی گوشی بردارید بلکه همزمان که در حال فشار دکمه ولوم هستید دکمه استارت را هم بزنید تا گوشی روشن شود. بدین ترتیب می توانید یک گوشی بدون دکمه هوم و با یک دکمه پاور شکسته را روشن کنید.

روش پنجم: شیوه ای مخصوص گوشی های سامسونگ

گوشی های سامسونگ دارای ویژگی Download mode هستند که روش کار با آن ها با روش های دیگر کمی متفاوت است اما برای اینکه کار شما را برای روشن کردن گوشی راه بیندازد کافی است. اگر گوشی شما دارای دکمه فیزیکی هوم است که کار ساده است و باید دکمه کاهش ولوم و هوم را با هم فشار دهید و نگه دارید. اما اگر از گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس استفاده می کنید که دکمه فیزیکی هوم در آن تعبیه نشده است، باید همزمان دکمه  Bixby و البته دکمه افزایش صدا یا ولوم را فشار دهید. دقت کنید که در گلکسی جدید دکمه افزایش صدا و در گلکسی های قبلی دکمه کاهش صدا را باید فشار دهید. عموما باید بدین شیوه بتوانید گوشی های خود را روشن کنید اما اگر احیانا نتوانستید این کار را انجام دهید می توانید نام دقیق و مدل گوشی تان را در نت سرچ کنید و برای روشن کردن آن بدون کلید پاور، جستجو کنید.

روش ششم: استفاده از روش های نرم افزاری

اگر دکمه های سخت افزاری در این مرحله به شما کمک نمی کنند خوب است که از طریق روش های نرم افزاری گوشی خود را روشن کنید. برای این منظور، ابزار ADB را روی سیستم خود نصب کنید و در کنار آن ابزار دیگری به نام  Fastboot را هم نصب کنید. بعد به وسیله روش های یاد شده در مرحله قبل گوشی تان را به سیستم وصل و این ابزارها را اجرا و بعد گوشی را به حالت های گفته شده فعال کنید. در ادامه روش های تکمیلی را بخوانید:

Bootloader/Download/Fastboot Mode

ابتدا دکمه کاهش ولوم یا افزایش ولوم ( به تناسب نوع گوشی و کارخانه آن ) فشار داده و گوشی را به سیستم وصل کنید ( به وسیله کابل )

بعد متناسب با نوع گوشی تان یکی از روش ها زیر را برگزینید:

گوشی های نکسوس و پیکسل: دکمه کاهش ولوم را بگیرید و انقدر فشار دهید تا صفحه گوگل بالا بیاید. با این کار، گوشی را رها کنید تا کارش را به درستی به اتمام برساند و روشن شود.

 

گوشی های ال جی: برای این برند باید دکمه کاهش ولوم را انقدر فشار دهید تا لوگوی ال جی را مشاهده کنید. دقت کنید که اگر این کار برای تان مفید نبود، یک بار دکمه ولوم را رها کنید و دوباره آن را فشار دهید این بار باید حتما روشن شود.

گوشی های اچ تی سی: گوشی اچ تی سی از حالت خاصی به نام Fastboot Mode استفاده می کند. بدین منظور کافی است که دکمه کاهش ولوم را فشار دهید تا اینکه لوگوی اچ تی سی را مشاهده کنید یا اینکه منو ها برای تان نمایش داده شود. بعد از این می توانید دست خود را رها کنید.

گوشی Motorola: برای این برند کافی است فقط دکمه کاهش ولوم را فشار دهید! Motorola به درستی روشن خواهد شد.

با استفاده از این شیوه ها می توانید مشکل گوشی خود را از ساده ترین حالت تا پیشرفته ترین حالت، بررسی کرده و آن را حل کنید. دقت داشته باشید که این شیوه در واقع می تواند روی اکثر گوشی ها کارگر باشد در عین حال اگر شما از برند خاصی استفاده می کنید و شیوه روشن کردن گوشی بدون دکمه پاور را به طریق خاص تری یاد گرفته اید آن  را در بخش نظرات بنویسید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 9 دیدگاه
  1. سلام. گوشی من اکسپریا مینی پرو هست پنج شش سال پیش گرفتمش خلاصه الان دکمه پاورش کاملا شکسته و از برد اصلی جدا شدهو اصلا دکمه پاوری نیست و متاسفانه گوشی کاملا خاموشه حتی استندبای هم نیست. گوشی روت شده و دکمه هوم هم داره. خواهشا کمک کنید روشنش کنم …
    ممنون

  2. سلام . من گوشیم هو آ وی است .دکمه صدا به همراه دکمه پاورش با هم خراب شده الانم خاموش شده ایا روشی بلد هستید ؟ اگه بلد هستید ممنون میشم بگید

  3. سلام گوشی من سامسونگ S3هست .دکمه پاور آن شکسته شده و چیزی از آن باقی نمانده .چگونه گوشیم رو روشن کنم؟

  4. گوشی S3من دکمه پاور آن شکسته شده و چیزی از آن باقی نمانده
    چگونه گوشی رو روشن کنم؟

  5. سلام . واقعا دقیق توضیح دادید و با جزییات. برای هواوی که دارم سری میت اضافه میکنم تجربه رو ، دکمه پاور به خاطر اینکه قاب دیگه مجبور شدم بزارم و قاب خودش نیست ، ظاهرا خراب شده در دراز مدت و الان کار نکرد و دیگه روشن نشد. قشنگ اون فنریت خودشو از دست داده و فلات شده 🙂 خلاصه اینکه دیگه روشن نشد که نشد .
    دکمه صدا رو حدود زیر ۳۰ ثانیه نگه داشتم و زدمش با کابل یو اسی بی به لپتاب. زیر ۱ دقیقه یا شایدم زیر ۳۰ ثانیه لوگوی هواوی اومد بالاخره. بازم زیر یک د قیقه شد که گزینه ها اومد. گزینه Reboot رو زدم ولی روشن نشد و باز خاموش شد ! اینبار پارت اخر رو قبل موقعی که خواستم گزینه Reboot رو بزنم دستمو از دکمه صدا برداشتم و اینبار روشن شد.

  6. سلام.
    من دکمه پاور گوشی سامسونگ A51 خراب شده به طوری که اصلا کار نمیکند سفت شده و یا از اشکال سخت افزاری هست ایا میدانید چطور گوشی را روشن کنم ایا نیازی به باز کردن پشت گوشی دارد ؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *