آموزش ایجاد Live Video های ۲۴ ساعتی در Instagram

آموزش ایجاد Live Video  های ۲۴ ساعتی در Instagram
  • 1396/4/2
  • زهرا معبودی
  • 0

Live Video قابلیتی است که این روزها بیش از هر چیز در شبکه های اجتماعی مورد تایید و پذیرش قرار گرفته است. فیس بوک مدت ها قبل خاصیت و قابلیت  Live Video خود را رونمایی کرد اما انگار اینستاگرام با اینکه دیر تر اقدام کرد اما موفق تر شد. کاربران فیس بوک هم می توانند لایو ویدیو ایجاد کنند اما دقت کنید که این روال در اینستاگرام خیلی ساده تر و بهتر است. البته در فیس بوک قابلیت این نیز وجود دارد که صدای نوتیفی های لایو چت ها را خاموش کنید. بدین منظور می توانید آموزش غیرفعال کردن نوتیفی های Facebook Live در فیس بوک را یکبار بخوانید و تنظیمات فیس بوک را تغییر دهید. اما در اینسناگرام بحث لایو ویدیو با Live Chat کاملا متفاوت است. استفاده از قابلیت Live Chat در اینستاگرام هم لطف خاص خود را دارد که اگر از کاربران ۲۴ ساعتی این شبکه باشید می توانید آن را هم بیاموزید و بکار بگیرید. اما شما می توانید ویدیو لایو های ۲۴ ساعت و محدودی را روی این شبکه نشر دهید. امروز گویا آی تی به شما یاد می دهد که این شیوه را یاد بگیرید:

برای اینکه این گونه ویدویی ایجاد کنید ابتدا باید وارد live شوید. ممکن است با بررسی این روش مشاهده کنید که امکان ورد به چنین بخشی ندارید یا اینکه اصلا این قابلیت در اینستاگرام شما وجود ندارد پس لازم است ابتدا، اینستاگرام خود را آپدیت کنید. از طریق مارکت ها می توانید این کار را انجام دهید. بعد از بروز رسانی، ادامه ماجرا را دنبال کنید:

تصور کنید که می خواهید یک استوری ایجاد کنید پس صفحه را به سمت راست سوایپ کنید. در این بخش در انتها باید گزینه هایی مثل normal, boomerang و نظیر آن را مشاهده کنید اما گزینه لایو یا Live هم در این بخش کاملا قابل مشاهده است.

Start live video

در واقع در بروز رسانی این ویژگی ایجاد شده است. وارد این قسمت شوید و گزینه Start live video را بزنید.

Start live video

توجه: به محض اینکه شما یک لایو ویدیو را بخواهید اجرا کنید، اینستاگرام به تمام کسانی که شما را فالو کرده اند هشداری می فرستد مبنی بر این که شما در حال ارائه یک ویدو هستید.

زمانی که لایو را ایحاد می کنید و روی گزینه Start live video ضربه می زنید، اینستاگرام به قدرت اینترنت شما توجه داشته و در صورتی که قدرت آن به حدی باشد که برای ایجاد یک لایو قوی، مشکل نداشته باشید مجوز نهایی را صادر می کند و نوتیفی را برای کاربران ارسال می کند. فرض می کنیم ویدیوی خود را ایجاد کردید و در حال به پیش بردن آن هستید. با این کار، افراد می توانند روی آن نظر ارسال کنند و لایک کنند.

زمانی که شما از لایو ویدیو استفاده می کنید و در حال اجرای این قابلیت هستید و فالوور ها در حال مشاهده شما هستند می تواند مود تصویر را به حالت شب تنظیم کنید یا اینکه فلش را روشن کنید. حتی قادر خواهید بود که دوربین های سلفی گیر و عقبی گوشی تان را با هم مدام عوض کنید و فیلم متنوع تری بگیرید.

زمانی که خواستید فیلم مورد نظر را به اتمام برسانید، کافی است روی دکمه end در بالا و سمت راست ضربه بزنید. اینستاگرام فورا متوجه می شود که می خواهید فیلم را تمام کنید بنابراین، آن را قطع می کند و آماری از وضعیت مشاهده این فیلم را در اختیار شما قرار می دهد:

مثلا به شما می گوید که چند نفر آن را مشاهده کرده اند. در نهایت done را بزنید تا خیالتان راحت باشد که دیگر چیزی ضبط و نشر نخواهد شد.

حالا که done را زدید، اینستاگرام به شما می گوید که آیا قصد دارید فیلم مورد نظر را به اشتراک بگذارید یا نه؟ به اسکرین شات زیر نگاه کنید:

در صورتی که قصد اشتراک گذاری داشته باشید می توانید به راحتی می توانید این کار را انجام دهید و اینستاگرام همبه شما می گوید که به زودی ویدیوی شما آماده خواهد شد. بعد از این، ویدوی شما به عنوان یک استوری به مدت ۲۴ ساعت در بالای صفحه قرار خواهد گرفت:

حالا تمام فالور های شما می توانند فیلم را به مدت ۲۴ ساعت مشاهده کنند و روی آن نظر ارسال کنند. اما شما می توانید روی همین استوری که ایجاد کرده اید تپ کنید و آن را مشاهده کنید. علاوه بر این شما دارای اپشن هایی هستید که می توانید یا استوری تان را حذف کنید یا اینکه برخی از افراد را از مشاهده آن منع کنید.

بدین صورت می توانید لایو ویدیو هایی ایجاد کنید و آن را به مدت ۲۴ ساعت طبق قانون و مقررات استوری ها، روی اینستاگرام نشر دهید و از این فرصت بی نظیر استفاده کنید. تنظیمات هم به خوبی قابل انجام هستند. مدیریت لایو ها تنها به شما محدود نمی شود بلکه می توانید نوتیفی لایو های دیگران را هم غیرفعال کنید. نظیر فیس بوک شما می توانید یاد بگیرید که چگونه امکان دریافت نوتیفی لایو ویدیو های اینستاگرام را در آیفون غیر فعال کنیم؟ این تنظیمات در اندروید نیز وجود دارد و کاملا مشابه است کافی است کمی با این قابلیت و تنظیمات آن همراهی کنید.

نکته دیگر در مورد این قابلیت این است که شما می توانید افکت هایی در بخش ایجاد لایو بر روی فیلم خود ایجاد کنید. این افکت های فانتزی می تواند ویدیو های شما را فان تر کند. در نهایت هم می توانید ویدیو را با همین افکت ها ذخیره کنید و به عنوان استوری ۲۴ ساعتی نشر دهید.

افکت ها را به خوبی مشاهده می کنید و می توانید از آن ها استفاده کنید و بین آن ها چنج کنید.

در مورد ایجاد لایو ویدیو در اینستاگرام سوالی دارید؟ در این باره با گویا آی تی صحبت کنید و مشکلات خود را مطرح کنید. همچنین دیدگاه های خود را در نظرات نوشته و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *