اندروید Oreo را به فراموشی بسپارید؛ نام نسخه جدید سیستم‌عامل اندروید مشخص شد!

اندروید Oreo را به فراموشی بسپارید؛ نام نسخه جدید سیستم‌عامل اندروید مشخص شد!
  • 1396/4/3
  • مقدم
  • 0

تنها نزدیک به دو ماه دیگر تا زمان عرضه نسخه نهایی سیستم‌عامل اندروید O باقی مانده است و همین موضوع باعث شده تا شایعه‎پردازان، پیش‌‌بینی‌های مختلفی پیرامون زمان عرضه این گوشی داشته باشند. در شایعات پیشین، اشاره شده بود که اندروید O مخفف «اندروید Oreo» است اما اطلاعات جدید نشان می‌دهد که شرکت گوگل، نام دیگری را برای نامیدن نسخه نهایی اندروید ۸٫۰ برگزیده؛ «کلوچه پرک جو دو سر». برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آی‎تی همراه باشید.

کدهای به‎دست آمده از سورس سیستم‌عامل اندروید، نشان می‌دهد که در برخی از آن‎ها به oc-dev اشاره شده است و به‌نظر می‎رسد که oc مخفف عبارت Oatmeal Cookie باشد؛ نوعی کلوچه که با جو دو سر و کشمش آماده می‎شود. در اسلایدهای به نمایش گذاشته در رویداد Google I/O نیز به نام مذکور اشاره شده بود؛ به همین جهت، شاید نام نسخه نهایی اندروید ۸٫۰، «کلوچه جو دو سر» باشد.

در سیستم‎عامل اندروید O قابلیت‎های زیادی وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به Background Limits اشاره کرد که اجرای برنامه‌ها را در پس‎زمین به منظور افزایش عمر باتری و سرعت بارگزاری سریع‎تر، غیرممکن می‎سازد. این نسخه از سیستم‎عامل اندروید، هم‎چنین به قابلیتی با نام «کانال‌های هشدار» مجهز شده است که هشدارها را براساس نوع برنامه دسته‌بندی می‎کند. ویژگی دیگری که خیلی کاربردی است (به خصوص با توجه به افزایش اندازه نمایشگر در گوشی‎های پرچم‎دار ۲۰۱۷)، Picture in Picture یا قابلیت تصویر در تصویر است. این ویژگی به شما اجازه می‌دهد تا دو برنامه را به صورت هم‎زمان اجرا کنید؛ با دوست خود چت تصویری نمایید در حالی‌که به تماشای سریال مورد علاقه خود مشغول هستید!

نسخه نهایی اندروید O براساس شایعات در اواخر ماه آگوست (در نیمه دوم خرداد ماه) معرفی خواهد شد و گوشی‌های پیکسل و پیکسل XL در ابتدا به این نسخه از سیستم‏عامل اندروید آپدیت می‎شود. پس از مدت کوتاهی نیز، گوشی نکسوس ۵X و نکسوس ۶P به اندروید O به‎روزرسانی خواهد شد. لازم به‎ذکر است که در حال‌حاضر، زمان مشخصی برای انتشار آپدیت اندروید O برای سایر دستگاه‎ها منتشر نشده است؛ با این وجود، اطلاعات مختصری پیرامون محصولاتی که در آینده به اندروید O به‎روزرسانی می‎شود، وجود دارد.

از جمله این اطلاعات، می‌توان به آپدیت وان‌پلاس ۳، وان‌پلاس ۳T و OnePlus 5 به اندروید Oreo یا اندروید Oatmeal Cookie اشاره کرد. علاوه‏براین، شرکت سامسونگ گلکسی نوت ۸ را که با اندروید نوقا ۷٫۱٫۱ عرضه می‎شود؛ به اندروید O آپدیت خواهد نمود؛ هم‏چنین، گلکسی اس ۸ (و مدل پلاس) و گلکسی اس ۷ (و نسخه Edge) به صورت رسمی به جدیدترین نسخه از سیستم‏عامل اندروید به‎روزرسانی می‏شود.

شرکت ال‌جی نیز، حداقل LG G6، LG G5 و LG V20 را به اندروید O آپدیت می‎کند؛ گفته شده است که ال‌جی وی ۳۰ مانند نسل قبل خود در سری V با اندروید ۸٫۰ به صورت پیش‎فرض وارد بازار می‎شود. هوآوی نیز، هوآوی پی ۱۰ و هوآوی پی ۱۰ پلاس را به اندروید O به‎روزرسانی خواهد نمود؛ هرچند، در صورتی‎که میت ۱۰ در اواخر تابستان معرفی نشود، عرضه آن به صورت پیش‎فرض با جدیدترین نسخه از سیستم‏عامل محتمل به‎نظر می‎رسد.

البته، به این زودی‏ها نباید منتظر عرضه اندروید O برای محصولات شیائومی باشید؛ جدیدترین رابط‎کاربری این سازنده یعنی MIUI 9 بر مبنای اندروید نوقا ۷٫۱٫۱ توسعه یافته است و اندروید O حداقل تا بهار برای گوشی‎های هوشمند این سازنده چینی منتشر نخواهد شد.

در صورتی‎که پیش‌بینی‎ها پیرامون زمان انتشار اندروید O برای محصولات سازندگان دیگر صحت داشته باشد، اولین گوشی‎ها به صورت رسمی در اواخر پاییز آپدیت اندروید ۸٫۰ را دریافت می‎کند.

منبع: Phonearena

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *