چگونه مرورگرها را به طور پیش فرض به صورت Private باز کنیم؟

چگونه مرورگرها را به طور پیش فرض به صورت Private  باز کنیم؟
  • 1396/4/3
  • زهرا معبودی
  • 0

همه مرورگر ها به گونه ای طراحی شده اند که می توانند این امکان را فراهم کنند که به منظور سریع تر باز کردن سایت ها و البته سهولت کاربری شما، یک سری اطلاعات را در خود ذخیره کنند. اما بسیاری از اوقات ذخیره کردن این دیتاها به نفع و صلاح هیچ کاربری نیست. فرض کنید که از سیستم دوستتان استفاده می کنید تا حساب بانکی تان را چک کنید، حتی در شرایط ویژه تر از کافی نت و یا چنین محلی برای پرداخت یک صورت حساب استفاده می کنید، بدین صورت اگر از حالت معمولی مرورگر استفاده کنید احتمال اینکه دیتاهای شما به بیرون درز کند و کسی متوجه آن شود بسیار زیاد است و عموما دزدی های اینترنتی از این طریق نیز صورت می گیرد. علت این امر هم این است که دیتاهای شما روی مرورگر ذخیره می شوند.

Private

اما برای اینکه مانع این مشکل شوید می توانید از حالت امن مرورگر استفاده کنید و با خیال راحت پرداخت خود را انجام دهید و به اکانت های محرمانه تان سری بزنید. البته حالت امن مرورگر ۱۰۰ درصد امن نیست اما ۱۰۰ درصد مانع ذخیره سازی نام کاربری، پسورد ها، پرداخت ها، و حتی آدرس سایت هایی می شود که شما بدان مراجعه کرده اید. حالا فرقی ندارد که از چه مرورگری استفاده می کنید، تمام مرورگرهایی که تاپ هستند این امکان را دارند و امروز گویا آی تی به طور مختصر به شما کمک می کند که برای هر مرورگر حالت امن آن را فعال کنید.

Google Chrome

حالت امن در مرورگر گوگل کروم به صورت incognito شناخته می شود. برای این که حالت امن گوگل کروم را فعال کنید، باید به شورت کاتی سر بزنید که برای راه اندازی مرورگر ایجاد کرده اید. این شورت کات می تواند در استارت منو باشد یا اینکه در نوار وظیفه قرار داشته باشد، شما باید روی آن راست کلیک کنید و در میان لیست گزینه ها “Properties” را انتخاب کنید.

Google Chrome

در این حالت  -incognito  را به لیست اضافه کنید. یعنی ابتدا یک فاصله بگذارید ( دکمه اسپیس بار ) و بعد یک دش یا خط یا – و در ادامه عبارت incognito را بنویسید. در نهایت اوکی را بزنید تا تغییرات ذخیره شوند:

حالا شما وقتی از این میانبر بخواهید گوگل کروم را راه اندازی کنید، این مرورگر در حالت امن یا incognito باز می شود. اگر شورت کات های مختلفی روی ویندوز خود از کروم دارید و می خواهید آن ها هم به طور پیش فرض با incognito باز شوند باید تمام این تنظیماتی که گفته شد برای تک تک آن ها نیز پیاده کنید.

برای اینکه شورت کات مورد نظر را از حالت امن خارج کنید کافی است روال یاد شده را طی کرده و در بخشی که incognito را add کردید، حالا آن را حذف کنید. البته هنگام حذف کردن فراموش نکنید که باید دش و اسپیس هم به همراه آن پاک شود.

این موضوع برای فایرفاکس هم امکان پذیر است

Mozilla Firefox

در مرورگر فایرفاکس نام ساده تر و آشناتری برای این قابلیت در نظر گرفته شده که private browsing می باشد. برای فعال کردن این گزینه کافی است به مسیر menu > Options بروید.

بدین منظور باید برای ورود به صفحه تنظیمات Privacy روی تب Privacy در سمت چپ کلیک کنید. بعد از این در زیر قسمت History، باکسی به نام Firefox will مشاهده می شود که در تصویر زیر نشان داده ایم. این باکس یک منوی باز شو است که از میان گزینه های آن باید Never remember history را انتخاب کنید.

بعد از این که این گزینه را تنظیم کردید کافی است یک بار مرورگر را ریستارت کنید. یعنی مرورگر را بسته و دوباره باز کنید. برای این منظور نیازی نیست کل سیستم را ریستارت کنید. از آن پس می توانید هر بار که مرورگر را باز می کنید در این مود و حالت آن را باز کنید. این گزینه به فایرفاکس می گوید که دیتاها را ذخیره نکند، اما برای برگرداندن به حالت اولیه کافی است مسیر را طی کرده و این گزینه را به حالت اولیه برگردانید.

Apple Safari

سافاری مرورگر معروف اپل است که سرعت خوبی دارد و توانسته امنیت را هم تا حد زیادی تامین کند اما حالت امن آن امن تر از حالت معمولی کاربری آن است. سافاری که روی macOS نصب می شود، دارای گزینه ای است که به شما اجازه می دهد با تنظیم آن همیشه مرورگر را در این حالت باز کنید. برای اینکه این قابلیت را فعال کنید ابتدا وارد مرورگر سافاری بشوید و بعد Safari > Preferences را دنبال کنید.

حالا در حالت عمومی که به شما نمایش داده می شود گزینه Safari opens with را مشاهده می کنید که اگر دکمه باز شوی آن را بزنید، می توانید گزینه A new private window را در میان آن ها مشاهده کنید پس آن را انتخاب کنید و تغییرات را ذخیره کنید تا زین پس مرورگر با حالت امن برای تان باز شود.

Microsoft Edge

در مرورگر جدید مایکروسافت که اج نام دارد این امکان هنوز وجود ندارد که بتوانید مرورگر را در حالت امن باز کنید. این مرورگر روز به روز در حال پیشرفت است و مطمئنا در بروز رسانی های بعدی، به حالت امن نیز خواهد پرداخت.

Internet Explorer

اگر شما هنوز از مرورگر اینترنت اکسپلورر استفاده می کنید که در واقع نسل قدیمی اج بوده و ساخت مایکروسافت است، می توانید حالت امن آن را تنظیم کنید. بدین منظور به سراغ شورت کاتی بروید که از طریق آن این مرورگر را باز می کنید بعد از آن روی آن راست کلیک کرده و گزینه Properties را انتخاب کنید. اگر شورت کات شما روی تسک بار است، باز هم روی آن راست کلیک کرده و Properties را انتخاب کنید.

Properties

در این جا نیز مثل کروم -private را نوشته و تنظیمات را ذخیره می کنید دقت کنید که علامت دش – و فاصله را فراموش نکنید.

بدین صورت مرورگر را به راحتی تنظیم می کنید که از این به بعد به حالت امن باز شود و وبگردی شما را امن تر کند. ممکن است شما از مرورگرهای دیگری نیز استفاده کنید که این امکان در آن ها پیاده سازی شده است.

البته یک روش هم برای باز کردن حالت امن مرورگر به صورت موقت وجود دارد. که در آپشن های مرورگرها به سادگی دیده می شود. حتی وقتی روی شورت کات ها راست کلیک می کنید، می توانید حالت امن را مشاهده کنید، که با یک بار کلیک بر آن، یک پنجره امن برای تان نمایش داده می شود. اما اگر می خواهید مرورگر را روی این قابلیت برای همیشه ست کنید باید آموزش امروز گویا را روی مرورگر پیاده کنید.

در این باره دیدگاه ها و نظرات خود را با گویا آی تی در میان گذاشته و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهیدو

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *