فتوشاپی که به دستور شما و صدای شما عکس‌ها را ویرایش می‌کند

فتوشاپی که به دستور شما و صدای شما عکس‌ها را ویرایش می‌کند
  • 1396/4/4
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

فرایند ایجاد مصنوعی صدای انسان مطلب نوینی نیست و مدت هاست که برای انجام بسیاری از امور به کار گرفته شده است. استارتاپ BabelOn در حال کار روی نوع جدیدی از این تکنولوژی است که بر اساس آن صدای هر کاربر را به زبان دیگری ترجمه می نماید، حتی اگر کاربر به زبان اصلی خودش هم صحبت نکند.

گویا آی تی – این شرکت با نرم افزار تولید شده خود همراه با سخت افزار ویرایش شده این توانایی و امکان را دارد که صدای کاربر را تحلیل نموده و سپس از روی آن گفتار صوتی ایجاد کند که به این فرایند گفتارسازی گفته می شود و بر اساس آن قادر است با زبانی غیر از زبان کاربر نیز تولید شود.
در ابتدا قرار است برای انجام ترجمه هم زمان واژه‌های کاربر هنگامی که درحال انجام گیم آنلاین یا روی اسکایپ میباشد این ایده پیاده سازی شود. البته شرکت مایکروسافت این ایده را توسط همین فناوری بر روی اسکایپ پیاده سازی کرده است اما استارتاپ BabelOn اعلام کرده است این کار در برنامه ریزی جدید دقیقا با صدای خود کاربر انجام خواهد شد و نه صدای پیش فرض تعریف شده روی نرم افزار که معمولا توسط کورتانا یا مثلا سیری در اپل انجام می‌شود.
یکی از برنامه های تعریف شده برای این تکنولوژی، انجام دوبله فیلم‌های سینمایی است در نهایت اما به زودی با پیاده سازی این تکنولوژی روی اپلیکیشن‌های متعدد شاهد انجام عملیات‌های گوناگون برای ویراستاری عکس و فیلم نیز خواهیم بود.
با در نظر گرفتن ویژگی ها و امکانات این تکنولوژی روزی شاهد فتوشاپ صوتی خواهیم بود که در آن شما با بیان کردن فرامین گفتاری و صوتی تعریف شده با صدای خود، انجام کار ویرایش عکس به صورت اتوماتیک انجام خواهد شد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *