تصاویر نهایی از آیفون ۸؛ پرچم‎دار متفاوت اپل که گلکسی نوت ۸ سامسونگ را نشانه رفته است!

تصاویر نهایی از آیفون ۸؛ پرچم‎دار متفاوت اپل که گلکسی نوت ۸ سامسونگ را نشانه رفته است!
  • 1396/4/5
  • مقدم
  • 0

شایعات زیادی را پیرامون آیفون ۸ اپل به عنوان پرچم‎دار جدید کوپرتینویی‎ها، تاکنون شنیده‎ایم اما به‎تازگی، تصاویری توسط @OnLeaks در توئیتر منتشر شده است که طراحی نهایی آیفون ۸ شرکت اپل را به نمایش می‎گذارد. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آی‌تی همراه باشید.

اولین و مهم‎ترین قابلیتی که در تصاویر دیده می‌شود؛ عدم استفاده از دکمه فیزیکی Home در آیفون ۸ شرکت اپل است و کوپرتینویی‎ها، اکنون موفق شده‎اند تا حسگر اثرانگشت را از حاشیه پایین نمایشگر حذف نمایند. ادعا می‎شود که سنسور اثرانگشت با نمایشگر ادغام شده است و تصاویر جدید، صحت این شایعه‎پردازی‎ها را تایید می‎کند. با این وجود، برخی معتقدند که شرکت اپل هنوز به نتیجه مشخصی برای طراحی نهایی آیفون ۸ نرسیده است و به همین جهت، شاید از آیفون ۸ در اواخر سال جاری میلادی رونمایی کند یا عرضه این مدل، حداقل به نزدیک به تعطیلات سال نوی میلادی موکول شود.

شرکت اپل برای عدم انتقال حسگر اثرانگشت به بدنه پشتی گوشی به نتیجه مشخصی دست یافته است اما این موضوع، لزوماً بدین معنی نخواهد بود که طراحی آیفون ۸ نهایی شده باشد. همان‎طور که در تصاویر جدید مشاهده می‌شود، آیفون پرچم‏دار جدید اپل از یک نمایشگر بدون حاشیه استفاده می‌کند که تنها در بخشی از بالای نمایشگر، حاشیه کمی وجود دارد که برای جای‌گیری سنسورهای لازم و بلندگوی مخاطب درنظر گرفته شده است.

آیفون ۸

دوربین دوگانه با چینش عمودی در بدنه پشتی دستگاه جلب‌توجه می‌کند و همان‏طور که انتظار داشتیم، دوربین اصلی بیرون زده خواهد بود. در آیفون ۷s Plus نیز که از دوربین دوگانه استفاده شده است، سنسورهای دوربین به صورت افقی در کنار یک‎دیگر قرار گرفته‎اند. گفته می‌شود چینش دوربین‎ها به خاطر پشتیبانی دوربین اصلی از محتوای واقعیت افزوده است و به همین خاطر، نباید آن‎را بیهوده درنظر بگیریم.

آیفون ۸ هم‏چنین به بدنه‌ای از چنس شیشه مجهز شده است و البته، شرکت اپل نگرانی‎هایی بابت ضعف بدنه دارد. به‎نظر می‌رسد که کوپرتینویی‎ها به دنبال روشی مقاومت بالای بدنه در صورت هستند؛ توجه داشته باشید که استفاده از بدنه شیشه‎ای، شایعات پیشین مبنی بر عرضه آیفون ۸ را با پشتیبانی از قابلیت شارژ بی‌سیم تایید می‌کند. ویژگی که براساس گمانه‎زنی‌ها، به هیچ عنوان نمایشی و بی‌کاربرد نیست و در فاصله بیشتری در مقایسه با پرچم‎داران ۲۰۱۷ و ۲۰۱۶ سامسونگ، می‎توان آیفون ۸ را به صورت بی‎سیم شارژ نمود.

آیفون ۸

در نهایت، باید اشاره کرد که آیفون ۸ تنها به حسگر اثرانگشت برای احراز هویت کاربران مجهز نخواهد بود و این گوشی پرچم‎دار از سیستم تشخیص چهره نیز استفاده می‌کند که شناسایی هویت کاربران را امکان‎پذیر می‌کند. گفته می‎شود که یک شرکت وابسته به اپل، الگوریتم‌های لازم را برای تشخیص چهره کاربران آماده نموده است و ال‌جی اینوتک با اپل برای تأمین سنسورهای مورد نیاز در آیفون ۸ همکاری خواهد داشت.

قیمت فاش شده برای آیفون پرچم‏دار جدید اپل، نزدیک به ۱۰۰۰ دلار است و انتظار می‌رود که آیفون ۸ به همراه آیفون ۷s و آیفون ۷s Plus در ماه سپتامبر معرفی شود. با این وجود، زمان عرضه آن در حد شایعه‎پردازی است؛ همان‎طور که گفته شد، امکان دارد آیفون ۸ به همراه آیفون ۷s و آیفون ۷s Plus در ماه سپتامبر (اواخر شهریور ماه) عرضه شود یا شرکت اپل، عرضه آن‎را به یک یا دو ماه بعد موکول نماید. البته دو آیفون دیگر یعنی آیفون ۷s و آیفون ۷s Plus که برای عرضه به عنوان نسخه به‌روز شده آیفون‎های ۲۰۱۶ درنظر گرفته شده است، به فاصله یک یا دو هفته پس از معرفی رسمی روانه بازار خواهد شد.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *