هفته اول مرداد ماه، منتظر عرضه میزو پرو ۷ با نمایشگر ثانویه و طراحی منحصر به فرد باشید!

هفته اول مرداد ماه، منتظر عرضه میزو پرو ۷ با نمایشگر ثانویه و طراحی منحصر به فرد باشید!
  • 1396/4/5
  • مقدم
  • 0

شرکت میزو در سال جاری میلادی، تعداد بسیار کمی از گوشی‌های جدید خود را وارد بازار کرده است و آن‌طور که به‎نظر می‌رسد، این سازنده خوش‌نام چینی نسبت به معرفی محصولات جدید خود، محتاط‌تر شده است. با این وجود، یک شایعه جدید نشان می‎دهد که پرچم‎دار جدید شرکت میزو به یک نمایشگر ثانویه مجهز شده است و این سازنده چینی از Meizu 7 Pro در هفته اول مرداد رونمایی خواهد کرد. برای جزئیات بیشتر پیرامون مشخصات‏فنی، زمان عرضه و قیمت میزو پرو ۷  در ادامه مطلب با وب‎سایت گویا آی‎تی همراه باشید.

براساس اطلاعات منتشر شده، شرکت میزو در ۲۶ جولای (۴ مرداد ماه) از گوشی پرچم‎دار جدید خود یعنی Meizu 7 Pro رونمایی خواهد کرد و البته، زمان رونمایی رسمی از گوشی میزو پرو ۷  به صورت رسمی تایید نشده است. به همین جهت، باید با دیده شک و تردید به آن نگریست.

پرچم‎دار جدید شرکت میزو به این جهت حائز اهمیت است که طراحی متفاوتی با تمامی گوشی‌های پیشین این سازنده و شرکت‎های دیگر دیگر دارد. میزو پرو ۷  به نمایشگر ثانویه مجهز شده است؛ با این وجود، طراحی آن به هیچ عنوان مانند ال‌جی V20 یا HTC U Ultra نیست.

در گوشی پرچم‎دار LG V20 که به‎زودی با ال‌جی V30 جایگزین خواهد شد؛ نمایشگر ثانویه در بالای صفحه‎نمایش اصلی قرار گرفته است و این نمایشگر کوچک برای دسترسی به برنامه‎های پراستفاده یا بررسی وضعیت نوتیفیکیشن مربوط به برنامه‎ها کاربرد خواهد داشت. هنگامی‎که شرکت اچ‌تی‎سی از فبلت پرچم‏دار جدید خود با نمایشگر ثانویه رونمایی کرد؛ HTC U Ultra به صفحه‎نمایش ثانویه مانند ال‎جی V20 مجهز شده بود و این نمایشگر در بالای نمایشگر اصلی جای گرفته بود.

به همین جهت، استفاده از دو نمایشگر در پنل جلوی گوشی دیگر ایده چندان هیجان‎انگیزی نیست؛ ضمن اینکه، باعث می‌شود تا طراحی جلوی محصولات مجهز به نمایشگر ثانویه چندان جذاب نباشد. حتی برخی، ترجیح می‎دهند تا تنها به دلیل مشخصات سخت‎افزاری قدرت‎مند و قیمت مناسب محصولات سری V ال‎جی را خریداری نمایند؛ نه به خاطر نمایشگر ثانویه آن.

به همین جهت، حتی شرکت ال‎جی برای مدتی تصمیم داشته است تا یک گوشی جدید را با نمایشگر ثانویه طراحی نماید؛ در طرح مفهومی فاش شده از گوشی که البته تولید آن متوقف شده است، مشاهده می‌شود که نمایشگر ثانویه به صورت کشویی در زیر نمایشگر اصلی قرار دارد و حتی در صورت بستن این نمایشگر، هم‎چنان بخشی از صفحه‏نمایش برای دسترسی سریع به برنامه‎ها و بررسی هشدارها قابل استفاده خواهد بود.

در صورتی‎که نمایشگر را به طور کامل باز کنید، بخشی از محتویات صفحه‎نمایش اصلی به نمایشگر ثانویه منتقل خواهد شد؛ مثلاً در هنگام تایپ، صفحه‏کلید در نمایشگر ثانویه نمایش داده می‎شود و محتویات صفحه شامل برنامه در حال اجرا بر روی صفحه‎نمایش اصلی قابل دسترس خواهد بود. البته، همان‎طور که گفته شد، این ایده به مرحله نهایی نرسیده است و البته از افزایش چشم‎گیر ضخامت محصولات مجهز به طراحی کشویی نباید چشم‎پوشی نمود!

شرکت میزو نیز قصد دارد تا پرچم‏دار جدیدش را به نمایشگر ثانویه مجهز نماید؛ با این وجود، شرکت میزو به دنبال کپی کردن طراحی محصولات شرکت ال‌جی نیست و قصد ندارد تا Meizu Pro 7 مانند اچ‌تی‎سی یو ۱۱ یک کپی تمام‎عیار از ال‌جی V20 و ال‎جی V10 باشد.

همین موضوع باعث شده است تا شرکت چینی میزو، ایده‎های متفاوتی را برای پرچم‎دار جدید خود مدنظر قرار دهد و به‎نظر می‎رسد که در نهایت، این سازنده چینی به این نتیجه رسیده است تا از ترکیب نمایشگر AMOLED و صفحه‎نمایش E Ink استفاده نماید. نمایشگر دوم که البته برای دسترسی سریع‎تر به هشدارها و … درنظر گرفته شده است، مانند ال‎جی V20 در بالای نمایشگر قرار ندارد و شرکت میزو، پنل پشت گوشی را برای جای‎گیری آن مدنظر قرار داده.

البته نمایشگر ثانویه چندان بزرگ نیست اما برای نمایش ساعت و دسترسی سریع‎تر به نوتفیکیشن‎ها و کنترل موسیقی در حال پخش کاربرد خواهد داشت. با وجود استفاده از نمایشگر ثانویه در پنل پشتی گوشی میزو پرو ۷ ، ضخامت فریم فلزی این گوشی زیاد نیست.

در رابطه با مشخصات سخت‎افزاری میزو پرو ۷  باید گفت که این گوشی از یک نمایشگر ۵٫۲ اینچی Full HD با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل استفاده می‎کند. علاوه‎براین، سنسور اثرانگشت هم‎چنان در پایین صفحه‎نمایش اصلی کاربرد خواهد داشت؛ البته شرکت میزو به دکمه Home در گوشی‌های خود mBack می‌گوید زیرا مانند دکمه Home در آیفون‎های شرکت اپل، mBack برای جابه‎جایی سریع میان برنامه‎ها  در حال اجرا، خارج شدن از برنامه‎ها و بازگشت به صفحه اصلی کاربر د خواهد داشت.

میزو پرو ۷  به چیپ‏ست ده هسته‎ای هلیو ایکس ۳۰ مدیاتک ممجهز شده است و از ترکیب دو سنسور برای دوربین اصلی استفاده می‎کند؛ به عبارت بهتر، دوربین اصلی این گوشی، دوتایی است. باید اشاره کرد که میزو پرو ۷  اولین محصول شرکت میزو با دوربین دوگانه به شمار می‌رود.

از آنجایی‌که تراشه هلیو ایکس ۳۰ مدیاتک چندان خریداران را به نسبت به میزو پرو ۷  مجاب نخواهد کرد و این موضوع باعث شده تا شرکت میزو از سال آینده با کوالکام برای تأمین تراشه لازم برای محصولات خود خود وارد همکاری شود، میزو پرو ۷ پلاس در اواخر سال ۲۰۱۷ معرفی خواهد شد و این گوشی از نمایشگر بزرگ‌تر با رزولوشن Quad HD و چیپ‎ست اگزینوس ۸۸۹۵ سامسونگ استفاده می‎کند. البته، میزو پرو ۷ پلاس مانند میزو پرو ۷  از یک نمایشگر ثانویه E Ink استفاده می‎کند و صفحه نمایش مذکور در بدنه پشتی گوشی جای گرفته است.

در حال‌حاضر، جزئیات بیشتری پیرامون میزو پرو ۷  یا میزو پرو ۷ پلاس وجود ندارد و شایعات منتشر شده پیرامون آن نیز به صورت رسمی تایید نشده است. با این وجود، به‎نظر می‎رسد که این سازنده چینی، به دنبال رونمایی از متفاوت‎ترین محصول سال است که البته تا حدی، به محصولات شرکت یوتا شباهت دارد.

منبع: Gizmochina

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *