استفاده زیاد از گوشی منجر به سرطان مغز می شود

استفاده زیاد از گوشی منجر به سرطان مغز می شود
  • 1396/4/8
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

پژوهشگران انگلیسی و هندی بر این باورند که استفاده بیش از حد مجاز از تلفن همراه در طول روز موجب از بین رفتن بخشی از مواد درون مغز شده و در نهایت بیماری سرطان مغز تنها چیزی است که برای شخص به همراه دارد.

گویا آی تی – مولکول هایی در مغز وجود دارند که به نام microRNA شناخته می شوند. این مولکول ها به علت داشتن حساسیت بالا نسبت به اشعه ساطع شده توسط تلفن همراه، خیلی سریع تحت تاثیر قرار گرفته و میزان آنها کاهش می یابد و دلیل اصلی ایجاد تومور در مغز انسان همین موضوع می باشد.
این مولکول‌ها که طول آنها به اندازه ۲۲ نوکلئوتید می باشد در بافت مغزی جاسازی شده اند، همچنین ۶۰ درصد ژنوم پستانداران را این مولکول‌ها تشکیل می‌دهند که ژنوم انسان قادر است حدود ۱۰۰۰ نوع از آنها را رمزدهی نماید.

این موارد دانشمندان را در کشف روند ابتلا و عملکرد سرطان مغز یاری می‌کند تا از چگونگی تاثیر اشعه‌های موبایل و سایر وسایل تولیدکننده امواج بر روی مغز آگاه شوند.
پژوهشگران تحقیقات و آزمایش هایی را بر این اساس در این زمینه انجام دادند که در این آزمایش از ۴۷ داوطلب، اسکن مغزی گرفتند تا تغییرات گلوکزهای متابولیسم شده مغز آنان را در مواقع به کارگیری گوشی تلفن همراه بررسی نمایند.
پژوهشگران به دنبال این آزمایش کشف کردند ۵۰ دقیقه مکالمه با تلفن همراه، متابولیسم گلوکز را در قسمت های مغزی نزدیک به تلفن همراه تا هفت درصد بالا می برد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *