آیا خانه های ماژولار گوگل، مشکل مسکن جهان را حل می کنند؟

آیا خانه های ماژولار گوگل، مشکل مسکن جهان را حل می کنند؟
  • 1396/4/8
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

افزایش قیمت خانه در منطقه دره سیلیکون، باعث شده استخدام کارمند برای شرکت مادر گوگل، یعنی شرکت آلفابت، با مشکل مواجه شود. به همین دلیل گوگل به یک شرکت سازنده خانه های ماژولار، سفارش داده تا ۳۰۰ واحد از این خانه ها برایش بسازد.

گویا آی تی – وال استریت ژورنال گزارش داد که شرکت آلفابت، با همکاری Factory OS، که یک شرکت فعال در زمینه ساخت خانه های ماژولار است و در منطقه والئو قرار دارد، قراردادی امضا کرده که به موجب آن، این شرکت متعهد می شود ۳۰۰ خانه پیش ساخته برای کارکنان موقت گوگل بسازد. سایر شرکتهای مستقر در سیلیکون ولی که در عرصه فناوری فعالیت دارند، از جمله فیس بوک، نیز در اینگونه پروژه های خانه سازی سرمایه گذاری کرده اند تا کمبود خانه ارزان در آن منطقه را برطرف کنند.
کارفرمایان و ساکنان منطقه سیلیکون ولی، سالهاست با مشکل کمبود شدید خانه مواجه اند و شرکت های فناوری، به یک عامل فعال برای کمک به حل این مشکل تبدیل شده اند. در سال ۲۰۱۶، فیس بوک اعلام کرد قصد دارد حدود ۲۰ میلیون دلار برای خانه سازی در دو شهر منلو پارک (Menlo Park) و پالوی شرقی (East Palo) از ایالت کالیفرنیا، سرمایه گذاری کند. این دو شهر، ساختمانهای مرکزی فیس بوک را احاطه کرده اند. این شرکت قول داده که ۱۵۰۰ واحد در منلو پارک ساخته و طراحی کند. ۱۵ درصد از آنها به عنوان خانه های ارزان (مقرون به صرفه) در اختیار مردم قرار می گیرند.

به گزارش CoreLogic، در مناطقی مانند سیلیکون ولی، سانتا کلارا، آلامدا و سن متئو، میانگین قیمت تمام شده مسکن در ماه آوریل بسیار بالا بوده است. قیمت یک خانه معمولی در سانتا کلارا، قبلا ۱٫۰۵۰٫۵۰۰ دلار بود، اما اکنون در قیمتی بیش از ۱ میلیون دلار ثابت باقی مانده است؛ قیمت یک خانه معمولی در سایر مناطق ذکر شده بدین شرح است: ۸۰۵٫۰۰۰ دلار در آلامدا؛ ۵۹۰٫۰۰۰ دلار در کنترا کاستا؛ و ۱٫۴ میلیون دلار در سن متئو.
تخصص شرکت Factory OS، در زمینه ساخت سازه های ماژولار است. در کارخانه های این شرکت که کاملا تحت کنترل شرایط آب و هوایی منطقه قرار دارند، یک خانه کامل یا یک بخش افزودنی به خانه ساخته می شود و سپس به محل نصب می رود.
این شرکت، که فعالیت خود را از یک پایگاه نیروی دریایی قدیمی در جزیره والئو آغاز کرد، می گوید زمان ساخت خانه های ماژولار، در مقایسه با خانه های معمولی، ۴۰ درصد، و هزینه ساخت آنها نیز ۲۰ درصد کمتر است. هر روزه تعداد زیادی از خانه های ماژولار در کارخانه های این شرکت تولید شده و در نهایت در محل مورد نظر نصب می شوند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *