جزئیات بیشتر از زمان انتشار آپدیت رداستون ۳ سیستم‎عامل ویندوز ۱۰ مایکروسافت

جزئیات بیشتر از زمان انتشار آپدیت رداستون ۳ سیستم‎عامل ویندوز ۱۰ مایکروسافت
  • 1396/4/13
  • مقدم
  • 2

مایکروسافت پس از انتشار سیستم‌عامل ویندوز ۱۰، سه آپدیت عمده را برای آن درنظر گرفته بود و اکنون، دو به‎روزرسانی بزرگ این سیستم‎عامل با نام Annivesary Update و Creators Update برای رایانه‎های شخصی مجهز به سیستم‎عامل ویندوز ۱۰ منتشر شده است. ردموندی‎ها در پاییز، سومین به‎روزرسانی بزرگ سیستم‎عامل ویندوز ۱۰ را عرضه خواهند کرد و به‌تازگی، جزئیات بیشتری پیرامون این نسخه به‎دست آمده است. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‎سایت گویا آی‌تی همراه باشید.

براساس اطلاعات منتشر شده، به‎روزرسانی رداستون ۳ سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ در ماه سپتامبر، نهایی می‌شود تا مایکروسافت به وعده خود مبنی بر عرضه دو آپدیت عمده برای سیستم‌عامل ویندوز در هر سال پای‌بند باقی بماند. اطلاعات جدید نیز، نشان می‌دهد که بیلد RTM این نسخه (نسخه‌ای که پیش از عرضه عمومی، منتشر می‎شود) با شماره ۱۷۰۹ کامپایل خواهد شد.

نحوه نام‌گذاری بیلدهای نسخه مختلف سیستم‎عامل ویندوز ۱۰، براساس سال و ماه انتشار آن‎ها است. بدین صورت، آپدیت سالانه با شماره نسخه ۱۶۰۷ منتشر شد؛ دو رقم اول آن، نشان‎ دهنده سال انتشار این به‎روزرسانی و دو رقم آخر نیز، ماه انتشار این به‎روزرسانی عمده را نشان می‎دهد. با توجه به این الگو، کامل قابل حدس است که آپدیت عمده سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ در هفتمین ماه از سال ۲۰۱۶ (یعنی ماه جولای) ارائه شده است.

اسناد رسمی مایکروسافت که توسط یک شایعه‎پرداز در توئیتر به‎دست آمده است، نشان می‎دهد که شماره بیلد نسخه RTM آپدیت رداستون ۳ ویندوز جدید مایکروسافت، ۱۷۰۹ خواهد بود. به همین جهت، مایکروسافت درنظر دارد بیلد RTM این نسخه از سیستم‎عامل ویندوز ۱۰ را در ماه سپتامبر (شهریور ماه) ۲۰۱۷ منتشر نماید.

پیرامون آپدیت عمده جدید سیستم‎عامل ویندوز ۱۰، باید گفت که مایکروسافت، این نسخه را با نام Fall Creators Update منتشر خواهد کرد و در حال‌حاضر، نسخه‎های آزمایشی آن برای کاربران برنامه ویندوز اینسایدر ارائه شده است. البته، ردموندی‎ها به زمان انتشار مشخصی برای آپدیت عمده جدید سیستم‎عامل ویندوز ۱۰ اشاره نکرده‎اند و به همین جهت، شاید زمان منتشر شده صحت نداشته باشد.

در صورتی‎که مایکروسافت به دنبال انتشار نسخه RTM سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ در ماه سپتامبر باشد، این انتظار وجود دارد که نسخه نهایی آن در اوایل ماه اکتبر (نیمه دوم مهر ماه) عرضه شود. یکی از مهم‎ترین تغییراتی که در نسخه جدید سیستم‎عامل ویندوز ۱۰ اعمال خواهد شد، بازطراحی رابط‌کاربری سیستم‎عامل است.

مایکروسافت زبان طراحی جدیدی را برای آپدیت Redstone 3 درنظر گرفته است که تغییرات جالب‌توجهی را در جلوه‎های بصری و انیمیشن‎های سیستم‎عامل ویندوز ۱۰ اعمال خواهد کرد. مشخص شده است که مایکروسافت، بر روی یک المان طراحی جدید با نام “آکریلیک” کار می‌کند که پس‌زمینه، سایدبار یا منوی ناوبری برنامه‌ها را با افکت بلور، جذاب‌تر خواهد کرد. بسته به استفاده از افکت بلور در هر بخش، مایکروسافت اسم متفاوتی برای آن‌ها برگزیده است.

به‎طور کلی، به‌نظر می‌رسد که رابط‌کاربری جدید سیستم‌عامل ویندوز ۱۰، تلفیقی از افکت Aero Glass سیستم‌عامل ویندوز ۷ و انیمیشن‌های ویندوزفون ۷ و ۸ خواهد بود. در حال‌حاضر، تعدادی از این تغییرات در برخی از برنامه‎های سیستمی ویندوز ۱۰ اعمال شده است و البته برای تجربه آن‎ها، باید عضو برنامه ویندوز اینسایدر باشند. عضویت در این برنامه، بسیار ساده است و تنها کافی است از طریق منوی تنظیمات، برای عضویت در برنامه ویندوز اینسایدر اقدام کنید.

البته انتشار این به‎روزرسانی، صرفاً به رایانه‎های شخصی مبتنی بر سیستم‎عامل ویندوز ۱۰ محدود نخواهد بود و همان‎طور که احتمالاً می‌دانید، گوشی‌های هوشمند ویندوزی از جمله HP Elite X3، لومیا ۹۵۰ و Idol 4S آلکاتل نیز به رداستون ۳ به‎روزرسانی می‌شود.

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
  1. سلام وقتتون بخیر
    لپ تاپ من sony (core i7) هست متاسفانه بعد از آپدیت ویندوز ۱۰ تنظیمات نور صفحه قطع شده ممنون میشوم راهنمایی نمایید.

    با تشکر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *