چرا خرید گوشی سونی اکسپریا XZ در حال حاضر منطقی است؟

چرا خرید گوشی سونی اکسپریا XZ در حال حاضر منطقی است؟
  • 1396/4/14
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

از دید کارشناسان تلفن همراه، اقدام به خرید پرچم‌داران قدیمی و تقریبا بازنشسته هر برند انتخاب درست و هوشمندانه‌ای است، در حقیقت بعد از گذشت مدتی این مدل‌ها افت قیمت مناسبی را تجربه خواهند نمود و از جایی که روزی عنوان پرچم‌دارای یک شرکت را تجربه کرده اند، از پشتیبانی نرم‌افزاری بهتری نسبت به میان‌رده‌ها برخوردار خواهند بود.

گویا آی تی – در حال حاضر می‌توان اکسپریا XZ را یکی از همین پرچم‌داران بازنشسته خواند که می‌تواند برای خریدن گزینش مناسبی باشد. در ادامه مقاله با پنج دلیل که خریدن این تلفن هوشمند را به عنوان انتخابی هوشمندانه می داند آشنا می‌شویم.
پنج دلیل برای خرید سونی اکسپریا XZ
۱- طراحی زیبا و بدنه باکیفیت
درست است که محصولات سونی و معمولا همه ژاپنی‌ها (!) به شبیه بودن به هم شهرت دارند، اما برای اینکه بگوییم اکسپریا XZ در قسمت طراحی عملکرد ضعیفی دارد دلیل مناسبی نخواهد بود. طراحی این تلفن هوشمند مانند همه پرچم‌داران سونی، زبان طراحی OmniBalance را با خود به همراه دارد.
قاب اصلی گوشی ساخته شده از پلاستیک است ولی در قسمت پشتی از آلومینیوم در ساخت آن بکار رفته است. این ترکیب آشنا در کنار استفاده از گوشه‌هایی با طراحی گرد باعث شده است اکسپریا XZ ظاهری زیبا و دوست داشتنی پیدا کند. حاشیه‌های اطراف نمایشگر اگرچه به نسبت معیارهای امروزی زیاد می باشد اما قرارگرفتن دو اسپیکر در این حاشیه بزرگ تا حدی این نقص را قادر است پوشش دهد.
پنج دلیل برای خرید سونی اکسپریا XZ
۲- نمایشگر باکیفیت
سونی اکسپریا XZ از یک نمایشگر ۵٫۲ اینچی با وضوح ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل بهره می برد. این نمایشگر با تراکم ۴۲۴ پیکسلی خود در هر اینچ، خوانایی و روشنی بسیار مطلوبی دارد. پنل به‌کار رفته در اکسپریا XZ به تکنولوژی های منحصر به فرد سونی مانند براویا، Triluminos و X-Reality آراسته شده است و بکارگیری از فناوری کوانتوم دات باعث شده است که عمق رنگ مشکی در سطح بسیار خوبی باشد و دیگر رنگ‌ها نیز با اشباع مناسبی به نمایش درآیند. در مجموع نمایشگر استفاده شده در اکسپریا XZ عملکرد بسیار خوبی دارد و به‌خوبی جواب‌گوی نیازهای کاربران خواهد بود.

۳- ضد آب و گرد و غبار
معمولا یکی از قابلیت های مهمی که در بیشتر تلفن های هوشمند سونی دیده می‌شود، ضد آب و گرد و غبار بودن آن‌هاست. اکسپریا XZ با کسب گواهی IP68 می‌تواند در عمق ۱ و نیم متری آب به مدت ۳۰ دقیقه دوام بیاورد؛ همین طور در برابر نفوذ گرد و غبار سونی اکسپریا XZ به مجراهای داخلی مقاوم است. مطمئنا این قابلیت ها عملکرد یک تلفن هوشمند در محیط‌های مختلف را بالا می برد و با توجه به محبوبیت بسیار زیاد عکاسی با تلفن‌همراه کاربر قادر است در موقعیت های گوناگون اقدام به عکاسی نماید.

۴- رابط‌ کاربری سبک و با امکانات مناسب
تا چند سال گذشته رابط‌ کاربری سونی به دلیل طراحی نه‌چندان زیبای خود قادرنبود یکی از نقاط قوت محصولات این شرکت محسوب شود، اما بازنشستگی خانواده Z و جایگزینی آن با سری X باعث شد این شرکت ژاپنی در رابط کاربری خود تغییراتی را اعمال کند. نتیجه اعمال این تغییرات بهبود یافتن قابل توجه بخش گرافیکی و ظاهری این رابط کاربری در کنار حفظ مزایای پیشین مانند بهینه‌بودن و امکانات گوناگون موجود در آن شد.
رابط‌کاربری موجود در اکسپریا XZ کاملا بهینه است و به این دلیل ضرورت بهره گیری از حجم زیاد رم برطرف شده است و این تلفن هوشمند حتی با بهره گیری از ۳ گیگابایت رم قادر است عملکردی بی‌عیب و نقص را برای کاربر به نمایش بگذارد. صرف نظر از موضوع بهینه بودن، طراحی رابط‌ کاربری با ظاهر کلی تلفن هوشمند هماهنگ بوده و قابلیت های در نظر گرفته شده در آن کاملا مناسب و کافی به نظر می‌رسند.
پنج دلیل برای خرید سونی اکسپریا XZ
۵- سخت‌افزار قدرتمند
همان‌گونه که قبلا گفتیم اکسپریا XZ یک پرچم‌دار بازنشسته است. این هندست از چیپست اسنپدارگون ۸۲۰ بهره می برد که برای پرچم‌داران سال گذشته یک میزان استاندارد می باشد. از جمله دیگر مشخصات این تلفن هوشمند ۳ گیگابایت رم و ۳۲/۶۴ گیگابایت حافظه داخلی می باشد.
با در نظر گرفتن مشخصات سخت‌افزار موجود احتمالا اکسپریا XZ قادر به رقابت با پرچم‌داران کنونی نباشد اما به نسبت گوشی‌های هم‌رده تفاوت بارزی را در آن مشاهده میکنیم. به کارگیری ۴ هسته پرقدرت کریو و GPU آدرنو ۵۳۰ نشان دهنده این موضوع است که اکسپریا XZ در برابر پردازش‌های سنگین به راحتی متوقف نمی شود و مشکلی پیدا نخواهد کرد و به خوبی از پس اجرای بازی‌ها و اپلیکیشن‌های سنگین بر خواهد آمد.

جمع‌بندی:
اکسپریا XZ یک تلفن هوشمند پرقدرت و البته کمی گران قیمت می باشد که با طراحی زیبا و کاربرپسند خود در کنار بهره گیری از یک سخت‌افزار قدرتمند قادر است گزینه مناسبی برای بیشتر کاربران تلفن همراه باشد. اسکنر اثر انگشت طراحی شده در این تلفن هوشمند در قسمت کناری و درون دکمه پاور جای گرفته است. از دیگر امکانات اکسپریا XZ دارا بودن اسپیکرهای استریو، عملکرد مناسب دوربین و شارژدهی مناسب باتری، می باشد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *