بررسی قیمت و مشخصات فنی تویوتا RAV4 مدل ۲۰۱۵

بررسی قیمت و مشخصات فنی تویوتا RAV4 مدل ۲۰۱۵
  • 1396/4/14
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

تویوتا برندی که به اسطوره قرن بیستم ژاپن لقب گرفته است. حقیقتا کدام تولید کننده اتومبیل را در این جهان وسیع پیدا میکنید که مانند تویوتا کلیه چهار گوشه جهان را در تسخیر خود درآورده باشد و محصولاتش نیز در هر شهر و کشور و منطقه ای به چشم بخورد؛ در ادامه به بررسی فنی یکی از پرفروش ترین مدل های تویوتا در ایران یعنی RAV4 می پردازیم. با گویا آی تی همراه باشید.

گویا آی تی – می دانیم مدت کوتاهی است که تویوتا از کراس‌اوور کوچک خود یعنی RAV4، رونمایی کرده و آن را به گوشه و کنار جهان فرستاده است. این اتومبیل در طراحی‌اش از زبان نوینی استفاده می کند و از ناخوشایند بودن و خسته کنندگی مدل قبلی خود هم بسیار فاصله گرفته است. این مدل به کشور ما ایران نیز وارد شده است و نسبت به نسخه پیشین آن شاهد فروش بسیار بالاتری هم از آن بوده ایم؛ افزون بر این در گوشه و کنار جهان هم با استقبال قابل توجهی روبرو شده است.

خلاصه بررسی

کل امتیاز این خودرو: ۴٫۵ از ۵
بررسی قیمت و مشخصات فنی تویوتا RAV4 مدل 2015
یکی از زیباترین و خوش ظاهرترین خودروهای SUV تویوتا RAV4  می باشد و مثل هر تویوتا دیگری می توانید روی آن در درازمدت حساب باز کنید. آخرین نسخه ساخته شده این اتومبیل این تصور را به ما القا می‌کند که این مدل از قابلیت های آفرودی خود فاصله گرفته و به اتومبیلی خانوادگی و برای انجام کارهای روزمره تغییر مسیر داده است.

نمای ظاهری

آنگونه که همگان معترف هستند تویوتا RAV4 یکی از زیباترین خودروهای موجود در بازار در کلاس خود می باشد، طرح آن سرشار از خطوط تیز و لبه‌دار است که در قسمت‌های انتهایی آن جلوه زیبایی به خودرو می دهد. ظاهر خشن جلوی آن، همراه با خطوط تیز و لبه‌های زاویه‌داری که بر روی کاپوتش تعبیه شده است، اشاره فراوانی به ظاهر خشمگین آن می‌کند. قالب‌بندی‌های تند و تیزی که بر روی قوس‌های چرخ‌های جلو و عقب آن قرار داده شده است، به سایر رانندگان این پیام را میرساند که فاصله‌ خود را با این اتومبیل حفظ کنند. با این وجود، زوایای تند و تیز مورد اشاره در نمای پشتی خودرو از نظر محو می‌شوند. ارتفاع قسمت زیرین خودرو تا سطح زمین، بر این موضوع اشاره دارد که این مدل از یک نمونه آفرودی، به یک خودرو برای کاربرد انجام کارهای روزانه تبدیل شده است.

کابین

بر روی بدنه این اتومبیل خطوط تند و تیزی که قرار داده شده اند به سمت داخل آن نیز امتداد یافته است. هر چیزی در درون این اتومبیل نشان دهنده لبه‌های تیز است، بازتاب این امر در کنسول میانی این خودرو نیز قابل مشاهده است و همچنین صفحات بالایی و کناری درب‌های خودرو، که نمایی شگفت انگیز دارند. این اتومبیل  دارای سیستم صوتی قدرتمندی است که در یک حفاظ منظم و مرتب قرار داده شده است و همچنین فرمان آن نیز طرح زیبا و خوشایندی دارد و هنگامی که با دستان خویش آن را مهار می‌کنید، این اطمینان و آرامش به شما دست می دهد که با اتومبیلی متحکم و مقاوم روبرو هستید.
بررسی قیمت و مشخصات فنی تویوتا RAV4 مدل 2015

مهندسی

تویوتا RAV4 با دو حالت در زمینه رانندگی ارائه می‌شود، یکی اسپرت و دیگری ۴WD (چهار چرخ متحرک)، به صورت ساده روش کار این سیستم را می‌توان به این صورت مطرح کرد که در این سامانه، سنسورها، داده‌های ورودی را پردازش کرده و نیروی پیشرانه را به گونه ای تنظیم می‌کنند که پیامد آن غلبه بر بیش فرمانی و یا کم فرمانی در اتومبیل است. برای توصیف این مدل تنها می‌توان این جمله زیبا را مطرح کرد، که با وجود اینکه به نظر می‌رسد که این اتومبیل از عرصه خودروهای ۴×۴ فاصله گرفته است، اما هنوز هم گزینه‌های آفرودی فراوانی در آن در دسترس شما قرار خواهد داشت. پنج سرنشین در حالت عادی به سادگی می‌توانند در آن سوار شوند و همچنین فضایی مناسب به منظور جابجایی و حمل بار در آن وجود دارد.

آنچه این خودرو ارائه می‌دهد

مدل پایه تویوتا RAV4 مدل ۲۰۱۵ با قیمتی برابر ۸۱,۵۰۰ درهم به بازار عرضه می‌شود. این اتومبیل همچنین با یک پیشرانه بسیار مناسب و شایسته ۲٫۵ لیتری عرضه می شود، که توان خروجی آن برابر ۱۷۶ اسب بخار است. هر آنچه که انتظارش را دارید در مدل پایه این اتومبیل دریافت خواهید نمود، که از جمله این امکانات می‌توان به ۲ ایربگ و شیشه‌های الکتریکی اشاره کرد. اما در صورتی که تمایل به بهره‌مندی از گزینه ۴WD (چهار چرخ متحرک، دو دیفرانسیل) را هم دارید، قیمتی در حدود ۱۰۲,۵۰۰ درهم را باید برای آن پرداخت کنید. بهای بالاترین تیپ این خودرو هم برابر ۱۲۵,۰۰۰ درهم می باشد.
بررسی قیمت و مشخصات فنی تویوتا RAV4 مدل 2015

جمع‌بندی نهایی

تویوتا RAV4 مدل ۲۰۱۵ پیام و ارمغانی بسیار خوشایند از طرف اتومبیل های آفرودی تویوتاست. این اتومبیل یکی از خوش‌ظاهرترین مدل‌ها در کلاس خودش می باشد و افزون بر آن با قیمتی مناسب و منطقی در نمونه پایه‌اش روانه بازار خوهد شد. آن‌چنان که از یک تویوتا انتظار می‌رود، غیبت و عدم ارائه چرخ یدکی در درب پشتی خودرو، نشان دهنده این مطلب است که این اتومبیل بیشتر برای حمل و جابه‌جایی کودکان به مدارس طراحی شده است تا تعقیب تپه‌های شنی و ماسه‌ای.

نکات مثبت این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOMIDDLEEAST»

به طور منطقی و مناسب ارزش‌گذاری شده است.

داخل و خارج آن به زیبایی طراحی و ساخته شده است.

نکته منفی این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOMIDDLEEAST»

عنصر جذابیت و گیرایی را طراحی خشن و زمخت بدنه، در این اتومبیل کمتر کرده است.

مشخصات فنی

حجم موتور: ۲۴۹۷ سی‌سی

توان: ۱۷۷ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور/دقیقه

گشتاور: ۲۳۳ نیوتن‌متر در ۴۱۰۰ دور/دقیقه

شتاب صفر تا صد کیلومتر: ۹٫۹ ثانیه (در برخی منابع ۹٫۳ ثانیه هم ذکر شده است)

حداکثر سرعت: ۱۸۵ کیلومتر در ساعت (در برخی منابع ۲۰۰ کیلومتر هم ذکر شده است)

نوع جعبه دنده: ۶ دنده اتوماتیک (تیپ ترونیک)

سیستم تعلیق جلو: مک فرسون استرات

سیستم تعلیق عقب: بازوی جناغی دوبل

مصرف سوخت ترکیبی: ۸٫۵ لیتر

ابعاد

طول/عرض/ارتفاع: ۴۵۷۰/۱۸۴۵/۱۷۱۵ میلی‌متر

فاصله بین دو محور: ۲۶۶۰ میلی‌متر

وزن خالص: ۱۵۹۵ – ۱۶۲۰ کیلوگرم

ظرفیت باک: ۶۰ لیتر

اندازه تایرهای جلو و عقب: ۲۲۵/۷۵ R 15

ایمنی

۵ ستاره ایمنی از موسسه EURONCAP اروپا

این اتومبیل در انستیتو بیمه ایمنی بزرگراه‌های امریکا (IIHS) نیز آزمایش شده و در همه قسمت‌ها اعم از برخورد از نیمه جلو، استحکام سقف، حفظ ناحیه سر و صندلی‌ها و نیز بخش جانبی خودرو و همچنین آزمون دشوار برخورد از کناره جلوی خودرو (SMALL OVERLAP)، بالاترین امتیاز و یا نمره خوب (GOOD) را کسب کرده است.

مجهز به ۶ کیسه هوای ایمنی (راننده، سرنشین جلو، جانبی، پرده‌ای)

سیستم ضد بلوکه ترمز ABS، جلو و عقب دیسکی و خنک شونده

سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD

سیستم کمکی ترمز BAS

سیستم کنترل پایداری VSC

سیستم کنترل لغزش خودرو TRC

سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی HAC

سیستم کنترل اتوماتیک موتور در سرپایینی DAC

برخی از تجهیزات رفاهی این خودرو

سیستم ورود به خودرو بدون سوئیچ (KEYLESS)

آینه وسط الکتروکرومیک

تنظیم چند حالته و برقی صندلی راننده

امکان انتخاب نحوه رانندگی (ECO و یا SPORT)

مانیتور ۷ اینچی

سیستم صوتی + CD + MP3 + پورت USB + AUX + بلوتوث

سیستم تهویه مطبوع تمام اتوماتیک و دو ناحیه‌ای به همراه فیلتر داخل اتاق

برخورداری از سیستم برف‌پاک‌کن تناوبی با زمان سنج

سیستم تثبیت کننده سرعت (کروز کنترل)

۴ سنسور برای دنده عقب به همراه نمایشگر

چراغ‌های جلو زنون همراه با سیستم روشنایی در روز (DRL)

چراغ‌های جلو مجهز به اتو لایت (AUTOLIGHT)

گرم‌کن شیشه عقب به همراه تایمر

۶ عدد بلندگو

فرمان برقی (EPS)

سانروف برقی

دوربین دید عقب

صندلی‌ها با پوشش چرمی

آنتن سقفی

سیستم ضد سرقت (IMMOBILIZER)

قیمت

در ایران: ۲۲۵ میلیون تومان (ثبت نام در نمایندگی- دو دیفرانسیل مدل ۲۰۱۵ تیپ ۳)

در امارات: ۸۱,۵۰۰ الی ۱۲۵,۰۰۰ درهم

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *