اسکن چهره به جای انگشت در آیفون جدید

اسکن چهره به جای انگشت در آیفون جدید
  • 1396/4/15
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

مدل جدید کمپانی آیفون دارای قابلیت اسکنر سه بعدی چهره انسان می باشد و قادر است از روش اسکن کردن چهره برای شناسایی مالک گوشی بهره بگیرد.

گویا آی تی – اخبار گوناگونی در هفته های گذشته در زمینه قابلیت های مدل های جدید محصولات آیفون انتشار یافته است که البته هنوز هیچ یک از این اخبار توسط شرکت اپل را رد یا تایید نشده است.
کمپانی اپل در حال حاضر برای شناسایی هویت مالک هر گوشی از تکنولوژی اسکنر اثر انگشت بهره می برد. با وجود حساس بودن این ابزار، حساسیت و آسیب پذیری بالای آن موجب بروز ایراداتی برای برخی کاربران گردید، به طوری که با وارد آمدن ضربه ای کوچک به آیفون و یا با سقوط از ارتفاع کم امکان داشت این اسکنر از کار بیفتد و تعمیر کردن آن هم تنها در نمایندگی های اپل امکان پذیر بود و خارج از آن به سادگی انجام نمی شد.

بر مبنای اطلاعات تازه ای که به دست آمده، منابع متعدد خبری و از جمله بلومبرگ اعلام کرده اند آیفون جدید دارای سنسور عمقی پیشرفته ای است که با حساسیت و سرعت کم نظیری چهره کاربر را اسکن نموده و در عرض چند میلی ثانیه تایید خواهد نمود که آیا کاربر مالک حقیقی گوشی می باشد یا خیر و برای باز کردن قفل آن اقدام می نماید.
اسکنر مذکور تا اندازه ای پیشرفته است که برای به کار گیری از آن لزومی به قرار دادن چهره در فاصله نزدیکی به صورت کاربر نیست. این اسکنر قادر است اطلاعات بیومتریک بسیار مختلف و متعددی را از چهره هر کاربر جمع آوری کند تا از این راه دقت آن در مقایسه با حسگرهای اثرانگشت و دیگر اسکنرهای چهره ساخت شرکت های رقیب افزایش یابد.
به روزرسانی های انجام شده باعث گردیده تا تصویر صورت مالک گوشی را نتوان به جای چهره وی جا زده و گوشی های افراد دیگر را از این طریق قفل گشایی نمود. البته هنوز معلوم نیست بکارگیری این تکنولوژی به حذف اسکنر اثرانگشت از آیفون ختم شود یا از هر دو روش احراز هویت مالک تلفن همراه در کنار یکدیگر بهره برده شود.
قبل از این اعلام شده بود ممکن است آیفون جدید همراه با تکنولوژی شارژ بی سیم به بازار ارائه شود، اما کمپانی اپل این خبر را هم رسما رد یا تایید نکرده است.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *