تصاویر جدید از «سرفیس مینی» مایکروسافت؛ نسخه ۸ اینچی تبلت سرفیس پرو که تولید آن متوقف شد!

تصاویر جدید از «سرفیس مینی» مایکروسافت؛ نسخه ۸ اینچی تبلت سرفیس پرو که تولید آن متوقف شد!
  • 1396/4/17
  • مقدم
  • 0

تبلت‏‌های ویندوزی مایکروسافت، عملکرد خیره‎کننده‌ای در مقایسه با بسیاری از تبلت‎های هیبریدی دیگر دارد و استقبال زیادی نیز از آن‌ها به عمل آمده است. به‏‌نظر می‎رسد که استقبال زیاد کاربران از تبلت‎های سرفیس، باعث شده بود تا ردموندی‏‌ها به دنبال عرضه نسخه کوچک‏‌تر تبلت‏‌های ویندوزی سری «سرفیس» باشند. به‌تازگی، تصاویری از نسخه ۸ اینچی تبلت‎های سرفیس پرو به‌دست آمده که ظاهراً این مدل با نام «سرفیس مینی» در حال توسعه بوده است. برای جزئیات بیشتر پیرامون مشخصات و قابلیت‌‏های سرفیس مینی در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آی‎تی همراه باشید.

گزارش تازه منتشر شده توسط ویندوز سنترال، جزئیات بیشتری پیرامون تبلت ۸ اینچی مایکروسافت از سری سرفیس نشان می‌دهد. این تبلت برای افرادی مناسب است که به دنبال یک تبلت هیبریدی ارزان‎قیمت با برند «سرفیس» هستند؛ هم‎چنین، این تبلت می‎تواند به جای لپ‌تاپ‏‌های رایج مورد استفاده قرار بگیرد.

تبلت هیبریدی «سرفیس مینی» به سیستم‌عامل ویندوز RT 8.1 مایکروسافت مجهز شده است؛ این سیستم‎عامل که هیچ‎گاه به موفقیت نرسید، بر روی تبلت سرفیس RT در سال ۲۰۱۲ ارائه شده بود. علت شکست این نسخه از سیستم‎عامل ویندوز، محدودیت‌های موجود برای نصب برنامه بود؛ در ویندوز استور، تعداد برنامه‎های باکیفیت و یا رایجی که به‎طور روزمره از آن‎ها استفاده می‏کنیم، بسیار کم است.

همین موضوع باعث شده بود تا خریداران تبلت سرفیس RT با محدودیت برنامه در تبلت هیبریدی خود مواجه باشند؛ به همین جهت، بسیاری بازگشت مایکروسافت به سمت اکوسیستم محدود ویندوز استور را یک شکست برای این شرکت آمریکایی ارزیابی می‎کنند. ردموندی‌‏ها هم‏اکنون با سیستم‎عامل ویندوز ۱۰ S، کاربران تبلت‏ها و لپ‎تاپ‎های ارزان‎قیمت را با محدودیت ویندوز استور و نصب برنامه مواجه ساخته‎اند؛ با این‏حال، مایکروسافت به آینده این نسخه از سیستم‎عامل دوست‎داشتنی ویندوز ۱۰ بسیار خوش‌بین است زیرا گمان می‎کند که با کاهش قیمت محصولات ویندوزی، می‌تواند عرضه سیستم‎عامل ویندوز ۱۰ S را منطقی‎ جلوه دهد.

پیرامون مشخصات سخت‎افزاری تبلت سرفیس مینی، باید گفت که این مدل به تراشه اسنپدراگون ۸۰۰ کوالکام مجهز شده است که از قدرت کافی برای اجرای سیستم‏عامل ویندوز RT بهره می‎برد. یک گیگابایت حافظه رم نیز برای نسخه پیش‌فرض آن درنظر گرفته شده است که با توجه به برنامه‌‏های ویندوزی موجود در ویندوز استور در زمان توسعه این تبلت، حافظه رم درنظر گرفته شده برای سرفیس مینی منطقی‌ به‎نظر می‎رسد. ضمن اینکه، این مقدار حافظه رم باعث می‎شود تا «سرفیس مینی» قیمت بسیار پایینی داشته باشد.

همان‎طور که در ابتدا گفته شد، سرفیس مینی از یک نمایشگر ۸ اینچی استفاده می‎کند؛ این صفحه‎نمایش از آن‌جایی‎که برای یک تبلت هیبریدی درنظر گرفته شده است، از لمس پشتیبانی می‌کند و قلم Surface Pen نیز به خوبی با آن سازگاری دارد. به همین جهت، حمل آن برای استفاده روزمره ساده خواهد بود. برای تنظیم زاویه تبلت با سطح میز یا هر سطح صاف دیگری، یک پایه مشابه با تبلت سرفیس پرو ۳ برای آن درنظر گرفته شده است.

باید اشاره کرد که سرفیس مینی تنها به یک درگاه میکرو USB مجهز شده است؛ به همین جهت برای اتصال ماوس و صفحه‎کلید به تبلت هیبریدی ۸ اینچی مایکروسافت، با محدودیت‎های زیادی مواجه خواهید بود.

لازم به‏ذکر است که سرفیس مینی، هیچ‎گاه وارد بازار نخواهد شد زیرا رئیس مایکروسافت، ساتیا نادلا گمان می‌کرد که این تبلت ۸ اینچی حرف چندانی برای گفتن در بازار نخواهد داشت و از نوآوری نیز بی‎بهره است. با این‏حال، ردموندی‎ها قصد داشتند تا چند ماه پیش از معرفی «سرفیس مینی»، آن‏را وارد بازار نمایند؛ به همین جهت، نزدیک به ۲۰ هزار واحد از این تبلت کوچک ۸ اینچی توسط مایکروسافت به تولید رسیده است تا در هنگام معرفی رسمی، ردموندی‎ها از آمادگی کافی برای دریافت سفارش برخوردار باشند. با این وجود، تولید و عرضه آن به دستور رئیس مایکروسافت یعنی ساتیا نادلا متوقف شده است.

با این وجود، چندان بعید نخواهد بود با عرضه ویندوز ۱۰ S و در صورتی‎که استقبال از آن قابل‎توجه باشد، ردموندی‎ها تبلت ارزان‌قیمت دیگری را ارائه دهند. هرچند، اندازه نمایشگر آن به هیچ عنوان به کوچکی نمایشگر «سرفیس مینی» مایکروسافت نخواهد بود.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *