مقایسه هوآوی پی ۱۰، LG G6 و گلکسی S8 سامسونگ؛ ارزش خرید کدام‌ مدل بیشتر است؟

مقایسه هوآوی پی ۱۰، LG G6 و گلکسی S8 سامسونگ؛ ارزش خرید کدام‌ مدل بیشتر است؟
  • 1396/4/20
  • مقدم
  • 0

هنگامی‌که صحبت از گوشی‌های پرچم‎دار ۲۰۱۷ به میان می‌آید، ال‌جی G6 و گلکسی اس ۸ سامسونگ به دلیل برخورداری از یک نمایشگر بدون حاشیه در میان آن‏ها پیشتاز هستند. در ادامه، نگاهی خواهیم داشت به مشخصات سخت‌افزاری گوشی پرچم‎دار جدید شرکت ال‎جی و آن‌را با گلکسی S8 سامسونگ مقایسه خواهیم کرد. برای جزئیات بیشتر پیرامون برتری‎های گلکسی اس ۸ بر ال‎جی G6 و نقاط ضعف آن‏ در مقایسه با گوشی پرچم‏دار جدید شرکت ال‎جی، در ادامه مطلب با وب‎سایت گویا آی‎تی همراه باشید.

گلکسی اس ۸ به یک نمایشگر ۵٫۷ اینچی بدون حاشیه مجهز شده است که شرکت سامسونگ، آن‎را Infinity Display می‌نامد. در گوشی پرچم‎دار ۲۰۱۷ شرکت سامسونگ، حاشیه‌های اطراف نمایشگر با حذف دکمه فیزیکی Home، کاهش یافته است و گلکسی اس ۸ اکنون کم‌حاشیه‌ترین گوشی پرچم‎دار ۲۰۱۷ به شمار می‎رود. این گوشی برخلاف بسیاری از گوشی‎های پرچم‎دار دیگر، به یک نمایشگر کشیده نیز مجهز شده که نسبت ابعاد صفحه‌نمایش، ۱۸٫۵ به ۹ است.

در رابطه با طراحی بدون حاشیه آن نیز، باید اشاره کرد که بیش از ۸۰ درصد از پنل جلوی گوشی به نمایشگر اختصاص یافته است که در مقایسه با گوشی ال‌جی جی ۶ و هوآوی پی ۱۰ و هوآوی پی ۱۰ پلاس، از حاشیه‌های کم‌تر صفحه‌نمایش در گوشی پرچم‌دار جدید سامسونگ خبر می‌دهد.

سامسونگ، رقابت بر روی کاغذ را مهم‌ترین وجه پرچم‌داران خود می‌داند و در این رابطه، گلکسی اس ۸ و برادر بزرگ‏تر آن یعنی گلکسی اس ۸ پلاس مستثنی نیست. هر دو گوشی از یک نمایشگر با رزولوشن Quad HD استفاده می‌کند؛ با این‎حال، رزولوشن نمایشگر به صوت پیش‌فرض بر روی Full HD تنظیم شده است و در صورت تمایل، می‌توانید آن‎را به Quad HD یا ۱۴۴۰ در ۲۹۹۰ پیکسل افزایش دهید. باید توجه داشته باشید که گلکسی اس ۸ پلاس از یک نمایشگر بزرگ‌تر ۶٫۲ اینچی استفاده می‌کند؛ به همین جهت، افزایش رزولوشن به Quad HD، تجربه شما را به طور‌ قابل‌توجهی بهتر خواهد نمود.

گلکسی S8

ابعاد گوشی گلکسی اس ۸ بنابر اطلاعات رسمی، ۱۴۸٫۹ در ۶۸٫۱ در ۸٫۰ میلی‌متر عنوان شده است و این مدل، ۱۵۵ گرم وزن دارد؛ مدل پلاس نیز با ابعاد ۱۵۹٫۵ در ۷۳٫۴ در ۸٫۱ میلی‌متر روانه بازار می‌شود و وزن آن، ۱۷۳ گرم است که برای یک گوشی ۶٫۲ اینچی (البته، باید آن‌را فبلت بنامیم) قابل‌قبول خواهد بود. با اینکه اندازه صفحه‌نمایش در هر دو مدل افزایش یافته است، گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس با ابعادی نزدیک به نسل قبل، ارائه شده است و به همین جهت، گلکسی اس ۸ برای کاربرانی که به گوشی‌های بزرگ‌ عادت ندارند و آن‌ها را مناسب نمی‌دانند؛ مناسب خواهد بود.

طراحی گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس نسبت به سایر گوشی‌های پرچم‌دار دیگر شرکت سامسونگ از سری گلکسی متفاوت ب.ئخ و اکنون، دکمه فیزیکی Home از حاشیه پایین صفحه‌نمایش حذف شده است. سنسور تشخیص اثرانگشت به بدنه پشتی و در کنار دوربین اصلی، منتقل شده است و به جای ارائه گوشی گلکسی اس ۸ با ترکیبی از دکمه‌های لمسی و دکمه فیزیکی Home، شرکت سامسونگ از دکمه‌های لمسی استفاده کرده است. هم‌چنین، مجموعاً چهار دکمه فیزیکی در لبه‌های هر مدل وجود دارد که برای کاهش و افزایش حجم صدا، آنلاک نمودن دستگاه و فعال‌کردن دستیار صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی بیکسبی کاربرد خواهد داشت.

هنگامی‌که پای مشخصات سخت‌افزاری به میان می‌آید، تفاوت‌های کمی بین این دو مدل وجود دارد؛ البته از تفاوت بین اندازه صفحه‌نمایش در گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس چشم‌پوشی نمایید. شرکت سامسونگ، هر دو مدل از گوشی‌های پرچم‌دار جدید خود را با تراشه اگزینوس ۸۸۹۵ و اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام ارائه می‌دهد؛ البته نسخه مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام تنها برای عرضه در بازار ایالات متحده در نظر گرفته شده است.

گلکسی S8

چهار گیگابایت حافظه رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی، بخش دیگری از مشخصات سخت‌افزاری گوشی‌های پرچم‌دار گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس را تکمیل می‌کند؛ لازم به ذکر است که می‌توانید فضای ذخیره‌سازی را با استفاده از یک کارت حافظه جانبی تا ۲۵۶ گیگابایت افزایش دهید.

گوشی گلکسی اس ۸ سامسونگ به یک دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی مجهز شده است؛ گشودگی دهانه دیافراگم، f1.7 بوده و این مدل با یک شاتر ۸ مگاپیکسلی به عنوان دوربین سلفی همراه شده است. دوربین اصلی از قابلیت فوکوس خودکار پیکسل دوگانه استفاده می‌کند و برای ثبت تصاویر سلفی، یک دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی در نظر گرفته شده است. دوربین اصلی نیز از قابلیت فوکوس خودکار استفاده می‌کند که در میان گوشی‌های هوشمند، این قابلیت چندان رایج نیست.

گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس سامسونگ با بلندگوهای استریو همراه شده است و جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری را نیز به همراه دارد. درگاه یواس‌بی نوع C نیز (یواس‌بی ۳٫۱) برای آن در نظر گرفته شده است.

جدا از دیگر تغییراتی که شرکت سامسونگ برای گلکسی S8 و گلکسی S8 Plus مدنظر قرار داده است، باید اشاره کرد که این دو گوشی پرچم‌دار جدید سامسونگ از قابلیت DeX و دستیار صوتی بیکسبی استفاده می‌کند. دستیار صوتی S-Voice که در گوشی‌های قدیمی‌تر شرکت سامسونگ ارائه می‌شد، شاید به اندازه کافی برای رقابت با رقبای قدرت‌مند خود از جمله گوگل Assistant، سیری اپل، کورتانا مایکروسافت و الکسای آمازون آماده نباشد و به همین جهت، شرکت سامسونگ در نهایت تصمیم گرفت تا از دستیار صوتی Bixby رونمایی کند.

این دستیار صوتی در مقایسه با S-Voice هوشمندتر شده است و اکنون، می‌توان واقعاً آن‌را به عنوان یک دستیار هوشمند به شمار آورد. امکان جست‌جوی تصویری و تشخیص اشیا و تمیز دادن آن‌ها با یک‌دیگر، از جمله قابلیت‌هایی است که بیکسبی برای گوشی گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس به همراه دارد. البته باید اشاره کرد که تمامی قابلیت‌های این دستیار صوتی در ابتدا فعال نخواهد بود و شرکت سامسونگ برای کامل نمودن آن، به مدتی زمان احتیاج دارد.

قابلیت دیگر، DeX است که امکان استفاده از گوشی‌هوشمندتان را به عنوان یک رایانه شخصی با سیستم‌عامل اندروید با اتصال آن به یک نمایشگر ثانویه فراهم می‌کند. در بررسی‌های اولیه، عملکرد این ویژگی خوب است اما مشکلات مختلفی نیز وجود دارد که به مرور و با انتشار آپدیت‌های جدیدتر برطرف می‌شود. لازم به ذکر است که برای استفاده از قابلیت DeX باید یک داک را به صورت جداگانه خریداری نمایید و این داک به تنهایی ۱۵۰ دلار قیمت دارد.

لازم به‎ذکر است که گلکسی اس ۸ سامسونگ برخلاف سه مدل دیگر به همراه سنسور تشخیص اثرانگشت، از سنسور تشخیص عنبیه چشم نیز استفاده می‌کند. سیستم تشخیص چهره نیز برای گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس در نظر گرفته شده است که ال‌جی جی ۶ نیز آن‌را ارائه می‌دهد و حتی شایعاتی مبنی بر ارائه قابلیت “تشخیص سه‌بعدی چهره کاربران” در آپدیت‌های جدید گوشی پرچم‎دار ال‌جی وجود دارد.

کاربران می‌توانند با استفاده از یک داک مخصوص از گوشی گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس به عنوان یک رایانه شخصی استفاده نمایند. در حقیقت، ابتدا باید گوشی خود را در این داک قرار دهید؛ سپس، این امکان برای کاربران فراهم می‌شود تا گوشی‌هوشمند خود را به یک نمایشگر بزرگ‌تر با استفاده از درگاه HDMI متصل نمایند. دو درگاه یواس‌بی ۲٫۰ و یواس‌بی Type-C نیز برای آن در نظر گرفته شده است که اتصال وسایل جانبی را از جمله ماوس و صفحه‌کلید به آن امکان‌پذیر خواهد نمود.

داک از یک فن استفاده می‌کند و این موضوع، باعث می‌شود تا گوشی در اجرای برنامه‌هایی که فشار زیادی به پردازنده می‌آورند؛ قدرت کافی را داشته باشد. رابط‌کاربری در صفحه‌نمایش بزرگ، تغییر اندازه می‌یابد و به همین جهت، تجربه متفاوتی را از سیستم‌عامل اندروید به‎دست خواهید آورد.

شرکت سامسونگ، گوشی گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس را با یک باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت و ۳۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت همراه ساخته است و سنسور تشخیص عنبیه چشم، قابلیت‌های این محصول را کامل می‌کند.دستیار صوتی بیکسبی نیز برای گوشی‌های پرچم‌دار جدید سامسونگ طراحی شده که شرکت سازنده در هنگام رونمایی رسمی از گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس، به این دستیار صوتی اهمیت زیادی داده است.

به همراه امکان شناسایی هویت کاربران با استفاده از تشخیص اثرانگشت و عنبیه چشم آن‌ها، چهره کاربران نیز قابل شناسایی خواهد بود. شرکت سامسونگ، گوشی گلکسی اس ۸ را با قیمت ۷۲۰ دلار و گلکسی اس ۸ پلاس را با قیمت ۸۴۰ دلار ارائه می‌دهد.

در ادامه به صورت خلاصه، مشخصات هر یک از مدل‌های گوشی پرچم‌دار جدید سامسونگ در یک جدول برای مقایسه آمده است:

نام مدل گلکسی اس ۸ گلکسی اس ۸ پلاس
صفحه‌نمایش ۵٫۸ اینچی Quad HD + سوپرآمولد ۶٫۲ اینچی Quad HD + سوپرآمولد
رم و حافظه داخلی چهار گیگابایت رم؛ ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی چهار گیگابایت رم؛ ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی
چیپ‌ست اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام، اگزینوس ۸۸۹۵ اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام، اگزینوس ۸۸۹۵
دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی، سلفی ۸ مگاپیکسلی اصلی ۱۲ مگاپیکسلی، سلفی ۸ مگاپیکسلی
باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت با شارژ سریع ۳۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت با شارژ سریع
ضخامت و وزن ۸٫۰ میلی‌متر و ۱۵۵ گرم ۸٫۱ میلی‌متر و ۱۷۳ گرم
قابلیت‌های ارتباطی بلوتوث ۵٫۰ و درگاه یواس‌بی نوع C بلوتوث ۵٫۰ و درگاه یواس‌بی نوع C
سیستم تشخیص هویت سنسور اثرانگشت، سنسور تشخیص عنبیه چشم و سیستم تشخیص چهره سنسور اثرانگشت، سنسور تشخیص عنبیه چشم و سیستم تشخیص چهره

 

اکنون بهتر است پرچم‏دار جدید شرکت ال‎جی یعنی LG G6 را مورد ارزیابی قرار دهیم؛ اولین گوشی شرکت ال‎جی که از یک نمایشگر بدون حاشیه استفاده می‎کند و به بدنه مقاوم در برابر آب مجهز شده است.

شرکت ال‌جی برای افزایش شانس فروش گوشی‌ پرچم‌دار جدید خود یعنی ال‌جی جی ۶ تصمیم گرفت تا این مدل را یک ماه زودتر از گوشی پرچم‌دار گلکسی S8 سامسونگ عرضه نماید. ال‌جی جی ۶ همانند گلکسی اس ۸ از یک نمایشگر بدون حاشیه استفاده می‌کند؛ با این‌حال در گلکسی S8، فضای بیشتری از پنل جلویی به نمایشگر اختصاص یافته است. هم‌چنین، ال‌جی جی ۶ از نمایشگری بدون انحنا استفاده می‌کند و برای کاربرانی که به دنبال خرید یک گوشی‌هوشمند با نمایشگر بدون انحنان هستند؛ مناسب خواهد بود.

ال‌جی G7

ال‌جی جی ۶ به یک نمایشگر ۵٫۷ اینچی Quad HD + مجهز شده است و از یک پنل نمایشگر LCD استفاده می‌کند. به همین جهت، ممکن است نمایشگر گلکسی S8 سامسونگ را به دلیل رنگ‌های اشباع‌شده بیشتر بپسندید؛ هرچند، عملکرد نمایشگر در بررسی جداگانه و بدون مقایسه نمودن آن با صفحه‌نمایش گلکسی S8 عالی است و نباید خرده‌ای به آن گرفت.

عجله شرکت ال‌جی برای عرضه جی ۶ باعث شده است تا این گوشی به یک چیپ‌ست قدیمی و ضعیف‌تر در مقایسه با گوشی پرچم‌دار جدید سامسونگ مجهز باشد. ال‌جی جی ۶ از چیپ‌ست اسنپدراگون ۸۲۱ کوالکام استفاده می‌کند که بیشتر گوشی‌های پرچم‌دار نیمه دوم سال ۲۰۱۶ به آن مجهز شده بود. عملکرد این تراشه برای اجرای برنامه‌ها و بازی‌هایی که ممکن است از آن‌ها استفاده نمایید؛ به قدر کافی خوب است و تنها در مقایسه با تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام یا اگزینوس ۸۸۹۵ گلکسی اس ۸ سامسونگ، می‌توان این چیپ‌ست را ضعیف‌ به شمار آورد.

ال‌جی جی ۶ همانند دو مدل دیگر به چهار گیگابایت رم مجهز شده است و مدل پایه آن با ۳۲ گیگابایت حافظه عرضه می‌شود. یک دوربین دوگانه ۱۳ مگاپیکسلی برای گوشی پرچم‌دار جدید ال‌جی در نظر گرفته شده است و شاتر ۸ مگاپیکسلی در حاشیه بالای نمایشگر، وظیفه ثبت تصاویر سلفی را برعهده دارد. در مقایسه با گوشی پرچم‌دار گلکسی S8 سامسونگ، ال‌جی جی ۶ از یک باتری با ظرفیت بالاتر استفاده می‌کند؛ هرچند، تفاوت به اندازه‌ای نیست که ماندگاری شارژ باتری در گلکسی اس ۸ در مقایسه با ال‌جی جی ۶ به‌طور قابل‌توجهی کم‌تر باشد و هر دو گوشی با یک‌بار شارژ تا یک روز قابل استفاده است.

ال‌جی، هم‌چنین به‏تازگی نسخه جدید گوشی پرچم‎دار ۲۰۱۷ خود یعنی LG G6 رونمایی کرده است که از حافظه بیشتری در مقایسه با این گوشی بهره می‌برد؛ در رنگ‎های جدیدی عرضه خواهد شد و امکان شارژ بی‌سیم آن نیز فراهم شده است

پیش از پرداختن به ال‌جی G6 Plus، باید گفت که نسخه جدید پرچم‎دار ۲۰۱۷ شرکت ال‎جی از شش گیگابایت حافظه رم استفاده نمی‎کند و مانند مدل پایه با چهار گیگابایت رم به بازار عرضه خواهد شد. مهم‌ترین تفاوت، عرضه این مدل با ۱۲۸ گیگابایت حافظه است؛ به همین جهت، ال‌جی G6 Plus از دو برابر حافظه داخلی بیشتر در مقایسه با ال‌جی G6 استفاده می‎کند.

قابلیت دیگری که ال‌جی G6 Plus از آن بهره می‏گیرد، پشتیبانی این گوشی از شارژ بی‌سیم Qi است. البته، ال‌جی G6 نیز از شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند؛ اما تنها نسخه عرضه شده در ایالات متحده با پشتیبانی از قابلیت شارژ بی‌سیم ارائه می‎شود و نسخه عرضه شده به صورت جهانی، از شارژ بی‌سیم برخوردار نیست.

LG G6 Plus با وجود قیمت بسیار زیاد، انتخاب بسیار مناسبی برای کاربرانی خواهد بود که علاقه‌مند به گوش دادن به موسیقی با استفاده از گوشی‎هوشمند خود هستند. این مدل از پرچم‌دار ۲۰۱۷ شرکت ال‎جی، با هدفون‌های B&O همراه شده است که از سیستم مبدل صوتی دیجیتال به آنالوگ چهارگانه Hi-Fi برای ارتقای کیفیت صدای خروجی بهره می‎گیرد. این هدفون‎ها به صورت پیش‎فرض به همراه LG G6 Plus ارائه می‌شود و برای گوش دادن به موسیقی با استفاده از آن‎ها، نیازی به پرداخت هزینه اضافی وجود ندارد.

ال‌جی جی ۶

شرکت ال‌جی در حال حاضر، قیمت و جزئیات بیشتر پیرامون عرضه LG G6 Plus را مشخص نکرده است اما این سازنده وعده داده تا چند هفته آینده، اطلاعات بیشتری را در این رابطه ارائه می‌دهد. LG G6 Plus در رنگ‌های جدیدی وارد بازار می‌شود که از جمله آن‏ها می‌توان به Optical Astro Black، Optical Marine Blue و Optical Terra Gold اشاره کرد. مشابه با گوشی HTC U 11، رنگ بدنه در این سه رنگ متناسب با زاویه تابش نور، تغییر می‌یابد؛ البته شرکت اچ‌تی‎سی برای بدنه پرچم‌دار خود، نام Liquid Surface را در نظر گرفته بود.

در نهایت، باید گوشی پرچم‎دار P10 هوآوی پرداخت که در اوایل سال جاری میلادی وارد بازار شده است. هوآوی پی ۱۰ مانند ال‌جی جی ۶ در دو مدل با ۳۲ و ۶۴ گیگابایت حافظه به بازار عرضه شده است و البته می‌توانید با استفاده از یک حافظه میکرو SD، فضای ذخیره‏سازی را تا ۲۵۶ گیگابایت افزایش دهید. همان‎طور که در بیشتر محصولات هوآوی مشاهده می‎شود، اسلات سیم‎کارت هیبریدی است و برای افزایش فضای ذخیره‎سازی، باید قید یکی از سیم‌کارت‎های خود را بزنید. در غیر این صورت، نمی‏توانید به حافظه بیشتری برای ذخیره‌سازی اطلاعات خود دسترسی داشته باشید.

۳۲ گیگابایت حافظه برای ذخیره‌سازی اطلاعات کاربران، کافی است و اگر به دنبال ذخیره فیلم‌های سینمایی جدید و نصب بازی‌های اندرویدی بر روی گوشی‎هوشمند خود نباشید؛ بعید می‎دانیم حافظه داخلی به راحتی پر شود. با این‎حال در صورتی‌که مایل هستید تا گوشی‌ خود را به یک وسیله ذخیره‎سازی مبدل نمایید؛ اولاً باید فید یکی از سیم‎کارت‎های خود را زده و در وهله دوم، باید یک حافظه میکرو SD برای گوشی خود خریداری نمایید. لازم به‏ذکر است که در رابط‌کاربری EMUI محدودیت‎هایی برای نصب برنامه‎ها بر روی حافظه جانبی وجود دارد و بایستی برای نصب برخی از بازی‌ها، برخی از اطلاعات موجود بر روی حافظه اصلی هوآوی پی ۱۰ را حذف کنید.

هوآوی P10

هوآوی پی ۱۰ پلاس در مقابل، در دو نسخه با ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت عرضه می‎شود؛ البته نسخه مجهز به ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی، در ایران به راحتی پیدا نمی‎شود! به همین جهت، بعید می‌دانیم که در مدل پلاس پرچم‎دار جدید شرکت هوآوی با مشکل کمبود فضای ذخیره‏سازی مواجه شوید.

پی ۱۰ تنها از چهار گیگابایت رم استفاده می‎کند و پی ۱۰ پلاس در دو نسخه با چهار گیگابایت رم و ۶ گیگابایت رم عرضه می‎شود. مدل مجهز به شش گیگابایت رم، از ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی استفاده می‎کند؛ به همین جهت، خرید این مدل در ایران به سادگی ممکن نخواهد بود. مدل مجهز به چهار گیگابایت رم از ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی استفاده می‌کند؛ مشابه با حافظه داخلی به کار گرفته شده برای پرچم‏دار جدید سامسونگ یعنی گلکسی اس ۸٫ اچ‌تی‎سی U 11 نیز به ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده است؛ البته نسخه رده‏بالای آن با ۱۲۸ گیگابایت در ایران ارائه خواهد شد.

مدل استاندارد هوآوی پی ۱۰ از یک نمایشگر ۵٫۱ اینچی استفاده می‌کند که برخلاف ال‎جی G6 و گلکسی اس ۸ سامسونگ، حاشیه‎های زیادی در اطراف آن وجود دارد. متاسفانه، علت حاشیه‎های زیاد اطراف نمایشگر، جای‌گیری سنسور اثرانگشت در پنل جلوی گوشی است؛ در حالی‌که در پی ۹، حسگر اثرانگشت در بدنه پشتی قرار داشت.

علی‌رغم تبدیل شدن وضوح Quad HD به یک استاندارد برای گوشی‎های پرچم‎دار، هوآوی پی ۱۰ تنها از یک صفحه‎نمایش با رزولوشن Full HD با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل برخوردار است و همین موضوع باعث شده تا در هر اینچ از نمایشگر، نزدیک به ۴۳۲ پیکسل وجود داشته باشد. تشخیص پیکسل‌های نمایشگر به هیچ عنوان ممکن نیست؛ به همین جهت، انتخاب نمایشگر Full HD به جای صفحه‌نمایش Quad HD هوشمندانه است زیرا باعث خواهد شد تا مصرف انرژی باتری کاهش یابد. لازم به ذکر است که در گوشی‎های پرچم‏دار جدید سامسونگ، رزولوشن نمایشگر به صورت پیش‌فرض بر روی Full HD تنظیم شده است اما می‎توانید آن‌را به Quad HD افزایش دهید.

پنل IPS-NEO LCD، دقت رنگ بالایی را برای هوآوی پی ۱۰ به ارمغان آورده است و رنگ‌های تولید شده توسط نمایشگر، بسیار به رنگ واقعی آن نزدیک خواهد بود؛ برخلاف پنل‌های Super Amoled که اغراق رنگ در آن‎ها به طور قابل‎توجهی بالا است. برای مثال در گوشی‌های پرچم‏دار گلکسی اس ۷ اج، هنگام نمایش رنگ آبی بسیار پررنگ، رنگ خروجی بنفش نمایش داده می‎شود؛ در صورتی‎که در پنل IPS LCD هوآوی، این مشکل وجود ندارد. با این‎حال به دلیل ماهیت پنل‎های IPS LCD، دقت رنگ مشکی در آن‎ها چندان بالا نیست. البته در مقایسه با نسل گذشته، بهبودهایی در این زمینه حاصل شده است.

اگر هم‎چنان برای خرید هواوی پی ۱۰ با نمایشگر Full HD قانع نشده‎اید، پی ۱۰ پلاس احتمالاً نظر مساعد شما را به خود جلب خواهد کرد. این مدل به صفحه‌نمایش ۵٫۵ اینچی مجهز شده است که رزولوشن Quad HD دارد؛ تراکم پیکسلی نمایشگر، ۵۴۰ ppi است و مانند P10، پنل IPS-NEP LCD برای آن در نظر گرفته شده.

هوآوی پی ۱۰ و پی ۱۰ پلاس از چیپ‎ست Kirin 960 با پردازنده هشت هسته‎ای استفاده می‎کند؛ چهار هسته پردازشی Cortex A73 و چهار هسته پردازشی دیگر Cortex A53 برای این تراشه در نظر گرفته شده است. واحد گرافیکی Mali-G71 MP8 قدرت چیپ‏ست ۲۰۱۶ هوآوی را برای پردازش محتوای گرافیکی، تامین می‎کند.

عملکرد چیپ‏ست Kirin 960 در هر دو مدل برای انجام جدیدترین بازی‌های گرافیکی مناسب است؛ این بدین معنی خواهد بود که هیچ مشکل یا افت فریم محسوسی را در بازی‌های سه بعدی تجربه نخواهید کرد. با این‎حال، تراشه Kirin 960 از چیپ‌ست اگزینوس ۸۸۹۵ سامسونگ یا اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام که در گلکسی اس ۸ و HTC U 11 به کار گرفته شده است؛ عملکرد به مراتب ضعیف‎تری دارد. اما این اختلاف به هیچ عنوان محسوس نخواهد بود.

کیفیت تصاویر ثبت شده با دوربین اصلی در هوآوی پی ۱۰، چندن تغییر چشم‌گیری نسبت به فبلت میت ۹ نداشته است اما جزئیات ثبت شده توسط دوربین به حد قابل‌توجهی زیاد است. برخلاف برخی از بررسی‎ها، رنگ‌های ثبت شده با دوربین ۱۲ مگاپیکسلی دقت بالایی دارد؛ به همین جهت، تصاویر نهایی شما را حیرت‌زده خواهد نمود. در هنگام زوم، جزئیات تصاویر کاهش می‌یابد اما عملکرد آن در مقایسه با گلکسی اس ۸ سامسونگ بهتر است. در تصویربرداری در محیط‌های کم‎نوز نیز، دوربین اصلی شما را راضی نگه خواهد داشت؛ هرچند، بهترین نیست.

یکی‏دیگر از مواردی که باید به آن توجه داشت، دوربین سلفی است و از آنجایی‎که Huawei P10 و P10 Plus به یک دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی مجهز شده؛ عملکرد بسیار خوبی دارد. دوربین سلفی در مقایسه با دوربین به کار گرفته شده در میت ۹ بهبود یافته است؛ با این‌حال در مقایسه با پرچم‏داران دیگر، ال‌جی G6 و گلکسی اس ۸ سامسونگ را مناسب‌تر ارزیابی می‎کنیم. برای دوربین سلفی از یک شاتر با دریچه دیافراگم f1.9 استفاده شده است و تصویربرداری در محیط‌های کم‎نور به کمک نمایش رنگ سفید بر روی صفحه‏نمایش و افزایش روشنایی نمایشگر صورت می‎گیرد؛ با این‎حال، عملکرد این ویژگی به هیچ عنوان با محصولاتی که به یک فلاش LED برای دوربین اصلی مجهز شده‎اند، قابل مقایسه نیست.

هوآوی پی ۱۰ و هوآوی پی ۱۰ پلاس، می‌تواند با رزولوشن ۴K به فیلم‌برداری بپردازد و ثبت جزئیات در این حالت، قابل قبول است؛ با این‏حال، عملکرد گلکسی اس ۸ را به مراتب مناسب‌تر خواهید یافت و در ال‌جی جی ۶، البته حیرت‎زده خواهید شد. ویدیوهای ثبت شده با دوربین اصلی، شارپ است و کنتراست خوبی دارد. محدوده دینامیکی نیز قابل قبول است. باید اشاره کرد که دوربین سلفی تنها می‌تواند با رزولوشن ۱۰۸۰p به فیلم‎برداری بپردازد.

هوآوی پی 10

در نهایت، باید به ماندگاری شارژ باتری و ظرفیت باتری‌های به کار گرفته شده در پرچم‏داران جدید شرکت هوآوی پرداخت. هوآوی پی ۱۰ پلاس از یک باتری غیرقابل دسترس با ظرفیت ۳۷۵۰ میلی‌آمپر ساعت استفاده می‎کند و ظرفیت باتری برای هوآوی پی ۱۰ با توجه به رزولوشن پایین نمایشگر، ۳۲۰۰ میلی‎آمپر است. از آنجایی‌که هر دو گوشی به درگاه یواس‌بی Type-C مجهز شده است، امکان شارژ با سرعت بالا وجود دارد؛ در صورت استفاده از شارژ پیش‌فرض دستگاه، می‌توانید باتری را از ۲ درصد (کم‎ترین مقدار ممکن برای اینکه دستگاه روشن بماند) تا ۵۵ درصد در مدت ۳۰ دقیقه شارژ کنید.

ماندگاری شارژ باتری در هوآوی پی ۱۰، برای یک روز کافی است و در پی ۱۰ پلاس نیز، وضعیت بدین شکل خواهد بود. شاید این سوال برای شما پیش بیاید که چرا علی‌رغم افزایش ظرفیت باتری، ماندگاری شارژ در پی ۱۰ و پی ۱۰ پلاس تقریباً نزدیک به یک روز است. در پاسخ باید گفت که در پی ۱۰ پلاس از نمایشگری با رزولوشن Quad HD استفاده شده و همین موضوع باعث می‎شود تا ماندگاری شارژ باتری علی‌رغم افزایش ظرفیت آن در مقایسه با پی ۱۰ کاهش یابد.

نام مدل و مشخصات ال‌جی جی ۶ هوآوی پی ۱۰ هوآوی پی ۱۰ پلاس
نمایشگر ۵٫۷ اینچی Quad HD + (با رزولوشن ۱۴۴۰  در ۲۸۸۰ پیکسل) و نسبت تصویر ۱۸ به ۹ ۵٫۱ اینچی Full HD (با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل) ۵٫۵ اینچی Quad HD (با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل)
تراکم پیکسلی نمایشگر ۵۶۴ PPI ۴۳۲ PPI ۵۴۰ PPI
چیپ‌ست اسنپدراگون ۸۲۱ کوالکام با پردازنده چهار هسته‌ای و آدرنو ۵۳۰ HiSilicon Kirin 960  و Mali-G71(MP8) HiSilicon Kirin 960  و Mali-G71(MP8)
مقدار حافظه رم چهار گیگابایت چهار گیگابایت چهار و شش گیگابایت
حافظه داخلی ۳۲ گیگابایت ۳۲ گیگابایت و ۶۴ گیگابایت ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت (نسخه رده‌بالا با ۱۲۸ گیگابایت حافظه، احتمالاً در بازار کشورمان عرضه نمی‌شود)
دوربین اصلی دوربین دوگانه ۱۳ مگاپیکسلی (یک سنسور با گشودگی دهانه دیافراگم f1.8 از لرزش‌گیر سه محوره و فوکوس خودکار استفاده می‌کند؛ سنسور دیگر با گشودگی f2.4 همراه شده است و از یک لنز واید استفاده می‌کند) / فلاش LED دوگانه دوربین دوتایی  ۲۰ مگاپیکسلی (سنسور مونوکروم) و ۱۲ مگاپیکسلی (سنسور رنگی) / قابلیت / امکان ثبت تصاویر با افکت بوکه / لرزش‌گیر شش محوره / فلاش LED دوگانه دوربین دوتایی  ۲۰ مگاپیکسلی (سنسور مونوکروم) و ۱۲ مگاپیکسلی (سنسور رنگی) / قابلیت / امکان ثبت تصاویر با افکت بوکه / لرزش‌گیر شش محوره / فلاش LED دوگانه
دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی / قابلیت فیلم‌برداری با رزولوشن ۱۰۸۰p ۸ مگاپیکسلی / قابلیت فیلم‌برداری با رزولوشن ۱۰۸۰p ۸ مگاپیکسلی / قابلیت فیلم‌برداری با رزولوشن ۱۰۸۰p
باتری ۳۳۰۰ میلی‌آمپر ساعت ۳۲۰۰ میلی‌آمپر ساعت ۳۷۵۰ میلی‌آمپر ساعت
قابلیت‌ها درگاه یواس‌بی Type-C / سنسور تشخیص اثرانگشت / سیستم تشخیص چهره / جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون درگاه یواس‌بی Type-C / سنسور تشخیص اثرانگشت / جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون درگاه یواس‌بی Type-C / سنسور تشخیص اثرانگشت / جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون
ضخامت  و وزن ۷٫۹ میلی‌متر / ۱۶۳ گرم ۶٫۹۸ میلی‌متر / ۱۴۵ گرم ۷ میلی‌متر / ۱۶۵ گرم

تهیه شده در وب‌سایت گویا آی‌تی

 

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *