تله پاتی رویا یا واقعیت؟

تله پاتی رویا یا واقعیت؟
  • 1396/4/20
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

علاقه به تله پاتی از دیر باز و شاید از زمان جنگ جهانی دوم بوجود آمد و جزو رویاهای محقق نشده ی انسانی است. تمایل انسانها به خوانش ذهن دیگران یا به زبان ساده تر اینکه بدانند دیگران در مورد آنها چه فکری می کنند همیشه وجود داشته است؛ و یا از راه دور و بدون حضور فیزیکی و از طریق ذهن بتوانند با یکدیگر ارتباط بر قرار کنند. در واقع تله پاتی دسترسی به اطلاعاتی است که در فکر شخص دیگری وجود دارد.

گویا آی تی – بی شک میل رسیدن به همین رویا باعث شده تا شرکتی فناورانه طی تلاشی علمی بتواند ابزاری تولید کند که این مهم را فرآهم آورد؛ این فناوری اکنون فقط قادر است مشاهده ی داخل مغز و بدن را البته با جزئیات دقیق فراهم آورد.
شرکت آمریکایی open water این سیستم را طراحی کرده و به نظر می رسد اکنون فقط در خدمت علم پزشکی است و به دلیل توانایی امکان مشاهده ی داخل بدن می تواند تومور های مغزی، خونریزی های شدید و یا شریان های مسدود را تشخیص دهد.
ابزار جدید مانند ام آر آی عمل می کند با این تفاوت که برخلاف روش ام آر آی که از امواج رادیویی و میدان های مغناطیسی بهره می برد؛ سیستم جدید از اشعه ی مادون قرمز برای اسکن مغز و بدن استفاده می کند. این سیستم با امکان آشکار سازی دمای بدن توانایی اسکن کامل بدن انسان را با وضوحی کامل و شبیه به دستگاه ام آر آی دارد.
این فناوری قادر است اطلاعات حافظه، فکر و عواطف را به صورت غیر تهاجمی دانلود و آپلود نماید
گرچه این ابزار کمک شایانی به علم پزشکی می کند اما هدف نهایی این شرکت از طراحی این سیستم برقراری ارتباط و تله پاتی بین انسان هاست که در طی ۸ سال آینده برنامه ریزی شده است.
به نظر شما در ۸ سال آینده می توانیم فکر یکدیگر را بخوانیم و تله پاتی به طور واقعی اتفاق می افتد؟

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *