شاسی بلند کیا اسپورتیج ۲۰۱۷ در بازار ایران + نقد و بررسی مشخصات

شاسی بلند کیا اسپورتیج ۲۰۱۷ در بازار ایران + نقد و بررسی مشخصات
  • 1396/4/20
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

قدیمی ترین شرکت خودرو سازی کره ای (کیا موتورز) باز هم بازار خودرو را شگفت زده کرد. اگر از طرفداران خودروهای شاسی بلند هستید تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

گویا آی تی – کیا اسپورتیج ۲۰۱۷ با امکانات جدید و تغییرات ویژه آمده است تا به پر فروشترین محصول این شرکت در سال ۲۰۱۷ تبدیل شود. این بار آلمانی ها دست به کار شدن و طراحی این مدل را زیر نظر کره و آمریکا بعهده گرفتند.
این محصول در کنار توسان و محصولات هوندا می تواند رقابتی دیدنی داشته باشد. اگر فرصت داشتید این ماشین را از نزدیک ببینید قطعا چیزی را از دست نخواهید داد.
کیا اسپورتیج ۲۰۱۷ در بازار ایران
تغییرات ظاهری کیا
در اسپورتیج جدید، چراغ های جلو خودرو با جلو پنجره ترکیب نشده است. در واقع چراغ های جلو و مه شکن تغییرات قابل ملاحظه ای داشته است. تغییر جای آرم کیا به قسمت بالایی جلوی پنجره نیز طرحی قابل تأمل است.
در طراحی کابین، کیا باز طراحی جذابی را ارائه کرده است؛ از جمله فرمان، داشبورد و آپشن های پشت آمپر و… در طراحی پشت ماشین نیز فرم جدید چراغ ها و تغییرمکان نشان کیا که به کمی بالاتر از سپر منتقل گشته است قابل توجه است. به نظر می رسد طراحی پشت این محصول زیباتر از باز طراحی جلو می باشد.
فاصله محوری ۳۰ میلی متر و طول خودرو نسبت به نسل قبل ۴۰ میلی متر افزایش داشته اما عرض خودرو تغییری نکرده است. عرض خودرو ۱.۸۵ طول خودرو ۴.۴۸ و ارتفاع ۱.۶۳ متر می باشد. فاصله بین دو چرخ جلو ۲۰ میلیمتر افزایش داشته‌اند در حالیکه فاصله دو چرخ عقب ۱۰ میلیمتر کوتاه‌تر شده است.
کیا اسپورتیج ۲۰۱۷ در بازار ایران
ویژگی های اسپورتیج کیا
موتور (پیشرانه) GDI به کار برده شده در این خودرو هم به لحاظ قدرت و هم در مصرف سوخت اندکی بهتر از گذشته است.
اسپورتیج ۲۰۱۷ به AWD مجهز است با سیستم AWD اختصاصی کیا ضمن افزایش چسبندگی خودرو به جاده، تحت شرایط خاص نیز کنترل اتومبیل دردستان شماست و نکته قابل توجه اینکه این سیستم در تمامی اوقات فعال است.

فضای بارگیری اسپورتیج جدید قابلیت استفاده بیشتری دارد و کیا با قرار دادن یک پنجره بزرگ در عقب دید راننده را نیز بهبود داده است.
سیستم انتقال نیرو در موقع گاز دادن به خوبی جواب می دهد و فرمانش به طور منطقی سریع است.
به لحاظ ایمنی این خودرو نسبت به نسل قبلی خود قابل قبول تر است. اسپورتیج تمام تست های تصادف را با موفقیت به پایان رسانیده به طوریکه مؤسسه ی ایمنی IIHS لقب Top Safety PickPlus را به این محصول داد. اسپورتیج کیا موفق شد به بالاترین امتیاز تست های این مؤسسه دست یابد. همچنین توانست از مؤسسه ی ایمنی euroNCAP ۵ ستاره کامل ایمنی دریافت کند. پس بدون نگرانی سوار این خودرو ایمن شوید.
طراحی چشمگیر گلگیر ها و شیب ملایم سقف جلوه ی خاصی به این خودرو داده است. چراغ های مکعبی مه شکن در نسخه GT line برای سرنشینان جلو و عقب اتومبیل در نظر گرفته شده؛ چراغ های عقب نیز با درب عقب و اسپویلر سقفی هارمونی مناسبی دارد. قطعه نسبتا مهم اسپویلر سقفی
(باله) طراحی شده در اسپورتیج کیا بسیار شکیل و زیباست. اسپویلر نقش مهمی را در خودروهای مسابقه ای ایفا می کند و باعث می شود اتومبیل در سرعت های بالا هم دارای تعادل کافی باشد و هم در وضعیت ثابت قرار بگیرد.
علاوه ‌براین صندلی‌ها به گرمکن مجهز شده‌اند. سوار و پیاده شدن در صندلی جلو راحت است اما با زیر دستی نرم و کوچک خود هماهنگ نیست. همچنین پشتی صندلی‌های جلو در ۱۰ حالت و صندلی‌های عقب در ۸ حالت قابل تنظیم است.

وقتی خورشید در ماشین شماست
سقف پانوراما (سراسر نما) یکی از شگفتی های جذاب این خودروی کره ای است در واقع طراحی سقف پانوراما به این شکل هست که سقفی از جنس شیشه ی سخت بالای سر شما تعبیه شده است. نگران این سقف شیشه ای نباشید. چراکه جنس سقف از شیشه قطور با قطر ۵ سانتی متر است. پلی کربنات استفاده شده در این سقف به طور کامل از ورود اشعه uv خورشید جلوگیری می کند. سانروف پانوراما در روز خورشید را با تمام زیبایی هایش به خودروی شما می آورد. در سفر شب نیز ستاره ها را با خود همراه خواهید کرد.
باید به شرکت کیا بابت پیشرفت های اخیرش تبریک گفت. در حال حاضر تمام خودرو های شرکت کیا توسط شرکت اطلس وارد ایران می شود و میتوانید شرایط فروش و خرید محصولات کیا (اطلس خودرو) را مطالعه کنید. گرچه قیمت این محصول کاملا رقابتی است اما اصلا قیمت ارزانی نیست و هم اکنون بین ۱۹۰ تا ۱۹۳ میلیون قابل معامله است.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *