معرفی چند تن از معروف ترین ناکامان موفق تاریخ

معرفی چند تن از معروف ترین ناکامان موفق تاریخ
  • 1396/4/20
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

چند بار تصمیم گرفته اید کاری را انجام دهید اما شکست خورده اید؟ آیا مشقات و شب بیداری های زیادی را تحمل کرده اید اما موفق نشده اید؟ چه چیزی باعث شده دست از تلاش بردارید؟ و اهداف و آرزوهایی که در سر می پروانید را به دست فراموشی بسپارید.

گویا آی تی – چه کسانی راه را با وجود شکست و خستگی باز هم ادامه دادند و به نتیجه ی مطلوب و دلخواه خود رسیدند؟
در این مقاله ی کوتاه با ما همرا باشید تا افرادی را بشناسیم که بارها و بارها شکست و تحقیر و خستگی و نا امیدی را تجربه کردند اما پا پس نکشیدند. در تاریخ نمونه ی این افراد اصلا کم نیست. در این مقاله به تعدادی از این افراد اشاره می کنیم .

شاید بارها بارها نام افرادی همچون اپرا وینفری/ بیل گیتس/ آلبرت انیشتین/ توماس ادیسون و هنری فورد را شنیده اید. که با وجود سختی ها مشقت ها و تنگناهای متعدد هنوز جز افراد موفق در جهان می باشند. در ادامه توجه شما را به آکیو موریتا جلب می کنم؛
شاید تا به حال نام این شخص را نشنیده اید؛ ولی جالب است بدانید اولین تولید شرکت او یک پلو پز بود که قبل از آنکه برنج پخته شود برنج را می سوزانید. این کالا مورد استقبال بازار قرار نگرفت ولی این شکست موجب سرخوردگی و عقب نشینی او نشد و آنقدر ادامه داد تا اکنون صاحب شرکت مولتی میلیاردی سونی است.
از اشتباه کردن نترسید. اما مراقب باشید که همان اشتباه قبلی را دوباره مرتکب نشوید.

چه کسی فکر می کرد پسر آهنگر فقیر بدون تحصیلات عالیه در روستایی کوچک روزی صاحب کارخانه هوندا شود. هوندا در شرکت تویوتا موتور به عنوان مهندس مشغول کار شد اما پس از مدتی اخراج گشت و مدت ها بیکار بود اما او از پا ننشست و در خانه اش شروع به ساخت و تولید اسکوتر کرد تا بالاخره صاحب شرکت خودش شد.
من دنیا را بر چرخ های هوندا سوار خواهم کرد.

چارلی چاپلین
نوع بازی این هنرمند محبوب در اوائل کار توسط مدیران هالیوود رد می شد چرا که مطمئن بودند این سبک از فیلم و بازی فروشی نخواهد داشت و بسیار بی معنی است فیلم های او بعد به پر فروش ترین فیلم های زمانش تبدیل گشت..
من دریافته ام که ایده های بزرگ هنگامی به ذهن راه می یابند که مصمم به داشتن چنین ایده هایی باشیم.
سویچیرو هوندا
جک لندن
نویسنده آمریکایی در خانواده فقیری به دنیا آمد روزنامه فروشی، کارگری در لباسشویی، پیشخدمتی در کافه‌های بندری و کارگری در کشتی از جمله شغل های او بود . اما رویای او نبود. او سعی داشت که با نوشتن و فروش آثارش و از راه نویسندگی پول در آورد. با اینکه داستان اولش ۶۰۰ بار توسط ناشرین رد شد او با توانایی هایش توانست پس از ۶۰۰ بار شکست داستان خود را بفروشد. در آمد او در سال ۱۹۰۰ به ۲۵۰۰۰ دلار رسید. او نویسنده کتاب های مشهور سپید دندان و آوای وحش است.
هیچ می دانی فرصتی که از آن بهره نمی گیری، آرزوی دیگران است؟

محمد علی کلی
برترین مشت زن تاریخ بوکس او هیچوقت شکست را نپذیرفت. او آنقدر به خود باوری و اعتماد به نفس رسیده بود که به مخالفانش می گفت: اگر حتی در خواب ببینید که من را شکست دادید از خواب بیدار شوید و عذر خواهی کنید.
مثل پروانه می‌رقصد، مثل زنبور نیش می‌زند،‌ محمدعلی شکست نمی‌خورد!

الویس پریسلی
او بعد از اولین اجرایش تحقیر و اخراج شد و به او پیشنهاد شد دست از خوانندگی و اجرا بکشد و راننده کامیون شود. اما او هیچ وقت ر‌ویای خود را کنار نگذاشت تا به پولساز ترین هنرمند در زمان خود تبدیل گشت.
تنها بخش کوچکی از انسان های موفقی که بار ها شکست خورده اند در این نوشتار آمد . کسانی که از شکست های خود نترسیدند و پا پس نکشیدند و با شکست هایشان کنار آمدند. چه بسا مسیر بعد از شکست می تواند هموارتر باشد. اگر دلایل شکست و ناکامی را بررسی کنیم بی گمان هرگز تکرار نخواهند شد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *