آموزش ایمیل مارکتینگ: توصیه های طلایی ۵ متخصص ایمیل مارکتینگ

آموزش ایمیل مارکتینگ: توصیه های طلایی ۵ متخصص ایمیل مارکتینگ
  • 1396/4/21
  • مهدی پیوندی
  • 1

آیا می خواهید از طریق کمپین های ایمیل مارکتینگ خود کلیک و فروش بیشتری را تجربه کنید؟ با بخش آموزش ایمیل مارکتینگ گویا آی تی همراه باشید و بهترین توصیه هایی که از جانب متخصصین بازاریابی ایمیلی ارائه شده است را مطالعه کنید

 

در دنیای ایمیل مارکتینگ، غالباً کوچکترین جزئیات هم اهمیت زیادی دارند. ظرافت چینش کلمات در عنوان، دقت در زمان ارسال و یا ریزه کاری های طراحی، همه و همه می توانند تاثیر قابل توجهی در بازشدن یا آرشیو شدن ایمیل شما داشته باشند. این یعنی کوچکترین نکات هم این پتانسیل را دارند که بسیار کاربردی و مفید باشند. بنابراین، پانزده نکته از بهترین بازاریاب های متخصص ایمیل مارکتینگ نمی تواند چیزی به جز یک معدن طلا نامگذاری شود.

اخیرا یک استارتاپ ایمیل مارکتینگ (وِرو) این سنگ سنگین را برای صاحبان کسب و کار برداشته و در جستجوی بهترین نظرات و توصیه های بازاریابان ایمیلی، به انجام نظرخواهی از ده ها بازاریاب ایمیلی مجرب پرداخته است. حاصل این درخواست، ده ها پیشنهاد ارزشمند بود که نمونه ای از آنها در ادامه ذکر شده است:

 

  1. به «فرد» ایمیل بفرستید

اساساً ایمیل مارکتینگ زاده شده است تا انبوهی از ایمیل ها را به یک باره ارسال کنیم و بیشترین سود را در کمترین زمان کسب کنیم، غیر از این است؟ بله، غیر از این است. یکی از متخصصان بازاریابی ایمیلی وبسایت بافر می گوید: «ما مشترکان خارق العاده خود را به این خاطر که منحصر به فرد هستند تحسین می کنیم. ما به مشترکان خود ایمیل ارسال می کنیم و از آنها برای ارسال برخی از محتواها و آیتم های اختصاصی برای شخص مخاطب (مثل برچسب ها، نامه های تقدیر و تشکر و مواردی از این قبیل) اجازه می خواهیم. به علاوه، این کمپین ما می تواند در قالب تبریک تولد و حتی آیتم مورد علاقه من، یعنی یادآوری سالگرد ثبت اشتراک مشترک نیز انجام شود.»

 

  1. از پاپ آپ لایه ای استفاده کنید

تعدادی از متخصصانی که از آنها نظرخواهی شد، به جای در میان گذاشتن تکنیک یا ترفندهای خود از ابزارهایی سخن گفتند که از آنها استفاده می کردند. به عنوان مثال، یکی از کارکنان موسسه بازاریابی محتوایی (Content Marketing Institute) می گوید: «ما از یک نوع پاپ آپ استفاده می کنیم که با سایت وردپرس ما کار می کند. همین ابزار، روزانه عامل جذب ۶۰ درصد مشترکان ما از طریق ایمیل مارکتینگ است. این ابزار این قابلیت را دارد که فقط یکبار نمایش داده شود، یا مثلا برای ۳۰، ۶۰ یا ۹۰ روز به مخاطب نشان داده نشود. این پاپ آپ کسب و کار ما را متحول کرده است، زیرا مشترکان ایمیل به شدت اهمیت دارند.»

 

  1. عنوان ایمیل: دامنه انتخاب های خود را گسترش دهید

بر اساس گفته یکی از متخصصین مُز (Moz)، عناوین ایمیل مثل طعم های مختلف بستنی هستند؛ هرچه گزینه های بیشتری داشته باشید بهتر است: «چند عنوان مختلف بنویسید. من شخصاً حداقل سه مورد برای خودم می نویسم. گاهی هم با تیم کاری خودم هم اندیشی می کنم. در شرایطی که جمعیت انبوهی از مردم ایمیل های خود را در گوشی های شان چک می کنند، باید اطمینان پیدا کنید که عنوان ایمیل کوتاه است و همچنین باید مطمئن شوید که فراخوان به عمل واضحی را در آن قرار داده اید که جلب توجه می کند. در هر صورت توجه داشته باشید که پیش از آنکه بتوانید کلیکی به دست بیاورید باید کاری کنید که ایمیل شما باز شود.»

 

  1. فرض کنید که مشترکان شما فراموشکار هستند

طبیعتاً محصول یا شرکت شما همیشه در ذهن تان است و هیچ گاه از خاطرتان نمی رود، اما چنین چیزهایی برای مشترکان ایمیل شما می توانند فقط چیزی باشند که چند هفته پیش به طور اتفاقی آن را امتحان کرده اند. این توصیه یکی از متخصصان ایمیل مارکتینگ زاپیِر است: «کاربران شما برای محصولات و خدماتی در فهرست تان ثبت نام می کنند که احتمالا در طول چند ماه، هفته یا حتی چند روز به کلی آن را از یاد خواهند برد. اگر برای فهرست خود در مورد یک محصول یا خدمات جدید ایمیل ارسال می کنید، افزودن یک توضیح یک خطی درباره فعالیت های عمده تان می تواند سودمند باشد.»

 

  1. یک پی نوشت اضافه کنید

یکی دیگر از متخصصین ایمیل مارکتینگ توصیه می کند که علاوه بر استفاده از عناوین خارق العاده، روی نگارش یک پی نوشت مناسب نیز فکر کنید: «ما به عنوان خواننده نمی توانیم در برابر تمایل خود به خواندن پی نوشت نامه مقاومت کنیم، چرا که تجربه به ما نشان داده که پی نوشت جایی است که چیز مهمی در آن منتظر ما است. من در این بخش مهم ترین اطلاعاتی که می خواهم مخاطب ایمیل حتما مشاهده کند را قرار می دهم؛ یک پیشنهاد خاص، یکی از مزایای غافلگیرکننده محصول، ذکر تعداد اندک و رو به انتها بودن پیشنهاد (مثلا: به خاطر داشته باشید که این پیشنهاد در روز شنبه به پایان خواهد رسید!) یا حتی دعوت به پاسخ به ایمیل. حتی اگر نتوانم هیچ استفاده دیگری از آن داشته باشم، برای تاکید بر مزیت اصلی محصول خود از این بخش استفاده می کنم. در هر صورت، همه ایمیل های مرتبط با بازاریابی ایمیلی باید با یک پی نوشت به اتمام برسند، زیرا پی نوشت، یک توجه رُبای وسوسه انگیز است.»

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *