مقایسه گوشی‌های ۲۰۱۷ سری J سامسونگ با نسخه های ۲۰۱۶ آنها

مقایسه گوشی‌های ۲۰۱۷ سری J سامسونگ با نسخه های ۲۰۱۶ آنها
  • 1396/4/27
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

گوشی‌های میان رده‌ی سری J سامسونگ که به تازگی به اعضای این خانواده پیوسته‌اند، اگر چه بهترین محصولات این کمپانی نیستند اما کاربران با خرید این محصولات تا حد زیادی صرفه جویی خواهند کرد. به همین علت گوشی‌های سری J سامسونگ طرفداران بسیاری دارند و در نتیجه کمپانس سامسونگ تصمیم گرفت محصولات این سری را برای یک سال دیگر ارتقا دهد.

گویا آی تی – گوشی‌های میان رده‌ی سری J سامسونگ که به تازگی به اعضای این خانواده پیوسته‌اند، اگر چه بهترین محصولات این کمپانی نیستند اما کاربران با خرید این محصولات تا حد زیادی صرفه جویی خواهند کرد. به همین علت گوشی‌های سری J سامسونگ طرفداران بسیاری دارند و در نتیجه کمپانس سامسونگ تصمیم گرفت محصولات این سری را برای یک سال دیگر ارتقا دهد.

سامسونگ گلکسی J7 مدل ۲۰۱۷ در مقابل J7 مدل ۲۰۱۶
طراحی سامسونگ J7 مدل ۲۰۱۷ زیباتر شده و حاشیه اطراف صفحه نمایش نیز کاهش پیدا کرده است. اما مشخصات سخت افزاری آن تفاوت چندانی با مدل قبل نداشته و تا حد زیادی مشابه است. حائز اهمیت‌ترین تغییر انجام شده در این نسخه مربوط به ارتقا کیفیت نمایشگر است که از رزولوشن ۷۲۰×۱۲۸۰ پیکسل (کیفیت اچ دی) در مدل ۲۰۱۶ به رزولوشن ۱۰۸۰×۱۹۲۰ ارتقاء پیدا کرد. دوربین سلفی در مدل قبلی ۵ مگاپیکسلی مگاپیکسل بود ولی در مدل ۲۰۱۷ سامسونگ یک دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی را بکار برده است.
به جز موارد یاد شده در گلکسی جی ۷ مدل ۲۰۱۷ باتری تا اندازه‌ای را بزرگتر شده و حافظه رم نیز ۱ گیگابایت ارتقاء پیدا کرده است. در هر دو مدل دارای تراشه مشابه اگزینوس می‌باشند. مدل ۲۰۱۷ این گوشی با سیستم عامل اندروید ۷٫۰ نوقا عرضه می‌شود، ولی مدل ۲۰۱۶ آن به اندروید ۶٫۰ مارشمالو مجهز است، البته شایعاتی منتشر شده که حاکی از تصمیم سامسونگ برای ارتقاء اندروید آن به نسخه اندروید ۷٫۰ نوقا است.

سامسونگ گلکسی J5 مدل ۲۰۱۷ در مقابل J5 مدل ۲۰۱۶
تغییراتی که در طراحی این مدل از سامسونگ به چشم می‌خورد مانند دیگر محصولات سری J شامل باریک‌تر شدن حاشیه‌های دور صفحه نمایش و استفاده از خطوط و اشکال ساده برای زیباتر شدن ظاهر گوشی است. علاوه بر این گلکسی J5 مدل ۲۰۱۶ به اسنپدراگون ۴۱۰ کوالکام ۵ هسته ای مجهز است، ولی مدل امسال از پردازنده اگزینوس ۷۸۷۰ ۸ هسته ای استفاده می‌کند. به علاوه دوربین سلفی نیز از ۵ مگاپیکسل به ۱۳ مگاپیکسل تغییر یافته است.
سیستم عامل سامسونگ گلکسی J5 مدل ۲۰۱۷ اندروید ۷٫۰ نوقا است ولی مدیریت مدل ۲۰۱۶ را اندروید ۶٫۰ مارشمالو به عهده داشت. ظرفیت حافظه رم و حافظه داخلی تغییری نداشته است.

سامسونگ گلکسی J3 مدل ۲۰۱۷ در مقابل J3 مدل ۲۰۱۶
در بین گوشی‌های سری J سامسونگ، متاسفانه گوشی J3 مدل ۲۰۱۶ محصول خوبی به حساب نمی‌آید. سامسونگ در مدل ۲۰۱۷ طراحی آن را بطور کامل تغییر داده و پنل جلویی آن را تا حد زیادی شبیه به مدل‌های جی ۵ و جی ۷ طراحی کرده است. سخت افزار مدل جدید مشابه مدل ۲۰۱۶ است و تنها تفاوت آن استفاده از پردازنده اگزینوس ۷۵۷۰ به جای پردازنده چهار هسته‌ای اسنپدراگون ۴۱۰ می‌باشد.
در بخش دوربین نه تنها شاهد پیشرفت نبوده‌ایم، بلکه کیفیت آن نیز افت داشته، دوربین اصلی از ۸ مگاپیکسل در مدل ۲۰۱۶ به ۵ مگاپیکسل در مدل ۲۰۱۷ تغییر کرده، علاوه بر این کیفیت دوربین سلفی از ۵ مگاپیکسل به ۲ مگاپیکسل کاهش یافته است.
گلکسی J3 مدل ۲۰۱۷ از اندروید ۷٫۰ نوقا استفاده می‌کند، در حالیکه مدل سال قبل با اندروید ۵٫۱ لالی پاپ که البته در ادامه به اندروید ۶٫۰ مارشمالو ارتقا یافته، عرضه می‌شود.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *