آموزش Off کردن قابلیت Game Center در iOS 11

آموزش Off کردن قابلیت Game Center در iOS 11
  • 1396/4/27
  • زهرا معبودی
  • 1

در iOS 11 گیم سنتر همچنان وجود دارد. در واقع این بخش، قسمتی فان و تفریحی از آی او اس است که توسط آن می توان بازی های متفاوتی را تجربه کرد. حتی می توان در برخی بازی ها به رقابت با دیگر بازیکنان پرداخت و بدین صورت رکورد ان ها را شکست و موفقیت های مجازی را جشن گرفت. البته گیم سنتر در iOS 11 تغییرات آنچنانی پیدا نکرده از طرفی برخی بازی هایی که از رتبه خوبی برخوردارند و بسیار محبوب هستند، دارای موتور اختصاصی خود هستند و برای اجرا و ایجاد رقابت بین پلیر ها نیازی به سرویس هایی مثل گیم سنتر ندارند. از این رو بسیاری از کاربران iOS 11 تصمیم می گیرند که قابلیت مرکز بازی یا گیم سنتر را حذف کنند. در این باره بهتر است که آموزشی که امروز گویا آی تی تدارک دیده را مد نظر قرار دهید پس با ما همراهی کنید:

خاموش کردن گیم سنتر در iOS 11

برای اینکه در iOS 11 گیم سنتر را غیر فعال کنید و یا اصطلاحا آن را خاموش کنید کافی است ابتدا به بخش اپلیکیشن تنظیمات بروید. در بخش تنظیمات، همانطور که در اسکرین شات زیر مشاهده می کنید کمی اسکرول کنید و به سمت پایین بیایید تا بتوانید عبارت Game Center  را مشاهده کنید:

Game Center

روی Game Center  ضربه بزنید تا وارد بخش تنظیمات آن شوید. این جا همان طور که در اسکرین شات سمت راستی و بالایی مشاهده می کنید باید Game Center  را با استفاده از اسلاید مقابلش خاموش کنید. کافی است یک بار روی آن ضربه بزنید تا خاموش شود. در ادامه هر وقت بخواهید بازی کنید باید ابتدا وارد بخش مورد نظر شوید. اما اینجا ممکن است سوالی برایتان پیش بیاید که:

Signing Out شدن بهتر است یا Turning Off کردن گیم سنتر؟

زمانی که Signing Out می شوید در واقع ارتباط شما به طور کامل با گیم سنتر قطع نمی شود و برخی چیزها کماکان به قوت خود باقی خواهند ماند اما در خاموش کردن گیم سنتر، ارتباط شما با این سرویس قطع می شود. اگر رکورد خوب و مشخصی در مورد بازی ای داشته باشید، آن رکورد بعد از خاموش کردن گیم سنتر کماکان باقی خواهند ماند اما اگر بعد از خاموش کردن رکورد ارتقا پیدا کند ذخیره نخواهد شد و بعد از روشن کردن گیم سنتر به رکورد اولیه باز خواهید گشت. از طرفی اگر برنامه نیاز به بروز رسانی داشته باشد می توانید نوتیفی بروز رسانی آن را مشاهده کنید.

نکته دیگری که باید در مورد گیم سنتر بدانید این است که این سرویس روند بازی شما را ذخیره نمی کند، بدین معنی که اگر در حال بازی کردن بازی هایی باشید که کمی دامنه دار هستند اگر بخواهید در اثنای بازی، بازی را قطع کنیدف باید توسط آیتیونز، از برنامه بکاپ بگیرید. هیچ وقت به خیال اینکه در گیم سنتر هستید بازی را نیمه کاره رها نکنید بلکه یا به مرحله درست و مشخصی بروید و یا اینکه بک آپ گیری کنید تا تلاشی که در بازی داشته اید از دستتان نرود.

بعضی از بازی ها مثل King Of Thieves دارای یک سرور همگام سازی است که اگر بازی را به صورت آنلاین دنبال کنید، پروسه بازی تا هر جایی که باشید در آی کلود ذخیره خواهد شد و بدین صورت نیازی به استفاده از بک آپ گیری در آیتیونز ندارید.

دقت کمید که این قابلیت یعنی گیم سنتر هم اکنون در نسخه بتای ios 11 بدین صورت است و ممکن است در انتشار نهایی ویژگی های برتری نیز داشته باشد. البته همه چیز به اپل بستگی دارد تا بدانیم تصمیم نهایی آن برای این سرویس چیست؟

در این باره تجربیات و دیدگاه های خود را از کار کردن با گیم سنتر ای او اس را با گویا آی تی در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نظیر فیس بوک و توییتر نشر دهید.

 

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. سلام و خسته نباشید
    ببخشید من اصلا گیم سنتر رو پیدا نمیکنم
    تنظیماتش هست ولی خود گیم سنترو اصلا تو وشی نمیبینم که بخوام واردش شم اگه میشه دپراهنماییم کنید
    با تشکر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *