معرفی مخوف‌ترین سلاح‌های سری آمریکا

معرفی مخوف‌ترین سلاح‌های سری آمریکا
  • 1396/4/29
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

بعضی از کارشناسان بر این باورند که بنیان اصلی پروژه های همچون هارپ را باید در پروژه بزرگتری مثل رویای مشترک ۲۰۲۰ جستجوکرد. این پروژه شامل برنامه مطالعات نظامی و محرمانه آمریکا است که هدف آن دستیابی به سلاح هایی با قدرت تاثیر گذاری وسیع تا سال ۲۰۲۰ است تا بتواند به دانش دما و کنترل اندیشه انسان‌ها به وسیله امواج الکترومغناطیسی دست پیدا کند.

گویا آی تی – مبحث ساخت سلاح های فوق پیشرفته از دوران جنگ سرد و شروع رقابت دو ابر قدرت آن زمان یعنی آمریکا و شوروی در دستور کار دو دولت قرار گرفت و دو ابر قدرت برای عقب نیفتادن از یکدیگر در این رقابت میلیارد‌ها دلار برای تحقیقات علمی و نظامی به منظور ساخت سلاح‌های فوق مدرن هزینه کردند. البته اکثر این پروژه‌ها به صورت فوق محرمانه انجام می‌گرفت و اطلاعاتی در مورد آنها داده به بیرون راه پیدا نمی‌کرد. اما پس از اتمام جنگ سرد و در پی آن پایان رقابت ژئو استراتژیک بین دو کشور، بعضی از اسناد مربوط بخ تحقیقات دفاعی محرمانه از هر دو طرف به بیرون دز کرد و نشان داد که دو ابرقدرت تا چه حدی به فکر دستیابی به سلاح‌های فوق پیشرفته برای ضربه زدن به حریف بودند.
لازم به ذکر است که آمریکا حتی پس از اتمام دوران جنگ سرد نیز تحقیقات خود در این زمینه را ادامه داد و هر ساله قسمت هنگفتی از بودجه ۶۰ میلیاردی مربوط به تحقیقات دفاعی پنتاگون برای پروژه‌های محرمانه‌ای هزینه می‌شود که هدف‌شان ساخت مخوف‌ترین، پیچیده‌ترین و در عین حال کم طلفات‌ترین سلاح‌ها برای دولت امریکا است.
نیک بگیش یکی از دو مولف کتاب فرشتگان این هارپ را نمی نوازند، در مقاله‌ای که در سال ۱۹۹۷ در روزنامه واشنگتن پست آمریکا به چاپ رسید، نوشت که ۴۰ درصد از بودجه‌ی تجهیزات نیروی هوایی آمریکا صرف پروژه های سری می‌شود. این نویسنده ادامه داد، این پروژه‌ها تا اندازه‌ای محرمانه هستند که حتی کنگره‌ی امریکا نیز از زوایای آنها اطلاع ندارد.
هارپ، رویای مشترک ۲۰۲۰، کنترل ذهن انسان با امواج الکترومغناطیس و بمب‌های جنسی چند نمونه از این‌پروژه‌های عجیب و نامتعارف هستند.
هارپ (HAARP)
بی تردید هارپ یکی از جنجال برانگیز‌ترین پروژه‌ها در این زمینه است که در سال ۱۹۹۳ با هدف بررسی و تحقیق در مورد لایه‌ی آیونوسفیر (Ionosphere) جو زمین با استفاده از امواج رادیویی آغاز شد. البته آمریکا تنها کشوری نیست که این پروژه مطالعاتی را در دست دارد و کشور‌های دیگری از جمله روسیه، کانادا، ژاپن و اتحادیه اروپا نیز پروژه‌هایی را برای مطالعه هارپ آغاز کرده‌اند.

موضوع اصلی هارپ تحقیق روی لایه آیونوسفیر است. این لایه از ارتفاع حدود ۴۸کیلومتری سطح زمین شروع شده و تا ارتفاع ۶۰۰ کیلومتری ادامه دارد. لایه آیونوسفیر تشعشعات خطرناک ماورای بنفش و ایکس ری خورشید را جذب کرده و از زمین در برابر آنها محافظت می کند تا حیات روی این سیاره امکان‌پذیر شود.
آیونوسفیر دارای محیطی الکتریکی است، به همین دلیل از این لایه برای انعکاس امواج رادیوئی به اطراف زمین استفاده می‌گردد. ولی چنانچه این لایه به هر دلیلی دچار اختلال شود بر زیست انسان در سیاره تاثیرات منفی خواهد داشت. این تاثیرات می‌تواند به حدی خطناک شود که حتی زندگی انسان در زمین را مختل کند. در حقیقت کار سیستم هارپ تاثیر مستقیم بر این لایه‌ی محافظ زمین است که از جمله‌ی این تاثیرات می‌توان اشاره کرد به قرمز و گداخته شدن و ذره بینی نمودن لایه آیونوسفیر.
دولت امریکا ادعا می‌کند این پروژه که کاری مشترک بین نیروی دریایی، نیروی هوایی و دانشگاه آلاسکا است تنها به منظور تحقیق روی لایه آیونوسیفر جو زمین صورت می‌گیرد، اما به گمان تعداد زیادی از کارشناسان این پروژه می‌تواند به عنوان یک سلاح مخوف استفاده شود و لایه فوقانی جو زمین را برای ایجاد تاثیرات اقلیمی و وقوع زلزله در سطح زمین تحریک کند.
بر اساس گزارش‌هایی که تا کنون در مورد هارپ انتشار یافته، تا کنون برای انجام این پروژه ۱۸۰ برج آنتن آلومنیومی در زمینی به مساحت ۲۳ هزار مترمربع در آلاسکا قرار داده شده است. این آنتن‌ها قادرند امواج مافوق کوتاه را با ۳٫۶ مگاوات تولید کرده و به آیونوسفر بفرستند.
پس از آنکه چند سال پیش هوگو چاوز رییس جمهوری ونزوئلا واشنگتن را متهم به استفاده از سلاح هارپ برای ایجاد زلزله‌ی مرگبار هاییتی کرد، پروژه هارپ به عنوان یک سلاح مخرب برای به وجود آوردن تغییرات اقلیمی، زلزله و آتشفشان دوباره در رسانه‌ها مطرح شد.
آمریکا تا کنون در مورد استفاده از هارپ به عنوان یک سلاح مخرب سکوت کرده و این موضوع را نه تایید و نه تاکذیب کرده است، البته دلیل این سیاست سکوت بالا بردن امنیت این کشور می‌باشد.

گفته می‌شود روسیه نیز تاسیسات مشابه آنچه آمریکا در آلاسکا ساخته را در منطقه نیژنی نووگورود ایجاد کرده است، اما همانند آمریکا دولت روسیه نیز در این زمینه هیچ اظهار نظری نکرده، اما روزنامه روسی پراودا در سال ۲۰۰۵ در گزارشی نوست که تاسیسات روسیه حتی قوی‌تر از تاسیسات آمریکا است .
لازم به ذکر است بر اساس تصویب سازمان ملل متحد بکار بردن سلاح‌های الکترومغناطیس و استفاده از فضا به منظور انجام تحقیقات نظامی ممنوع می باشد، ولیدولت ها همانگونه که بسیاری از قطعنامه‌های سازمان ملل و شورای امنیت را نقض می‌کنند، در این زمینه نیز می‌توانند پنهان کاری‌های زیادی انجام دهند.
علیرغم گزارش‌های متعددی در مورد استفاده‌ی نظامی از پروژه هارپ به عنوان سلاحی مخرب، اما همچنان افرادی مانند جسی ونتورا هستند که پروژه هارپ و خبرسازی درباره آن را تئوری توطئه و ساخته‌ی افکار به شدت تخیلی و ضد آمریکایی می‌دانند. لازم به ذکر است که تا کنون هیچ سند و مدرک مستدل علمی درمورد تاثیرات پروژه هارپ و ادعاهای مربوط به آن در مجامع علمی مطرح یا منتشر نشده و اکثر گزارش‌ها در این زمینه فقط در سطح رسانه ها بوده است.
تعدادی از کارشناسان نیز بر این باورند که بحث ایجاد زلزله به این شکل کاملا منتفی است، به نظر آنان هارپ فقط قادر است که گرمای بسیار زیادی را در یک گوشه از زمین پدید آورده و باعث سوختگی پوسته‌ای از زمین شود.
البته گرمای به وجود آمده بی ارتباط با زلزله نیست، ولی علت اصلی آن نیز نمی‌تواند باشد، بلکه تنها قادر است آن را تحریک کند. در عین حال بعضی دیگر از کارشناسان معتقدند که پروژه هارپ در صورت تکمیل شدن می‌تواند چنین تاثیراتی را در وقوع زلزله در مناطقی دلخواه داشته باشد.

رویای مشترک ۲۰۲۰
پروژه رویای مشترک ۲۰۲۰ آمریکا بدین معنا است که این کشور کنترل تمام شرایط اقلیمی به منظور به وجود آوردن تغییرات مورد نظر در هر منطقه از جهان و نیز توانایی تاثیر گذاری بر ذهن انسان‌ها با هدف ایجاد تاثرات دلخواه را به دست خواهد آورد. این موضوعات به نظر رویاپردازانه می‌آیند‌ اما به یاد داشته باشید تنها دو قرن قبل پرواز انسان یک رویا بود.
بر اساس اسناد و شواهد، وزارت دفاع آمریکا هر ساله ده‌ها میلیارد دلار را صرف تحقیقات می‌کند و با فراهم بودن چنین امکانات مالی و علمی، می‌توان تصور کرد که بخشی از این هزینه برای تحقیق و ساخت سلاح‌های فوق مدرن بطور محرمانه بکار می‌رود.
از نظر برخی کارشناسان حتی پروژه‌هایی مانند هارپ زیر مجموعه‌ای از پروژه اصلی رویای مشترک ۲۰۲۰ هستند که هدف اصلی آن در اختیار گرفتن کلید جو زمین از طرف دولت آمریکا است.

سلاح‌های الکترو مغناطیس
بدون آنکه حتی به یک نفر آسیب برسد، نور شدیدی ساطع می شود و پس از آن در یک لحظه همه چیز در خاموشی فرو میرود، بوی سوختگی وسایل الکتریکی به مشام می‌رسد، پوشش سیم‌ها می‌سوزد و خطوط نازک تلفن قطع می‌گردد و بدتر از همه حتی یک بیت اطلاعات در هیچ کامپیوتری باقی نخواهد ماند. این ویژگی‌های انفجار بمبی است که از آن با عنوان ویرانگر‌ترین و با وجدان‌ترین سلاح یاد می‌شود.
اثرات بمب الکترومغناطیس فقط روی شبکه‌ی الکتریکی است و برای زمانی مشخص می‌تواند در یک شعاع مورد نظر تمام خطوط ارتباطی الکترونیک و مخابرات را قطع کند. دکتر روزالی برتل بر این باور است که آمریکا تحقیقات خود پیرامون این گونه تسلیحات را بطور مخفیانه از ۴۰ سال قبل با زیر پا گذاشتن کنوانسیون‌های بین المللی آغاز کرده است.

کنترل ذهن انسان با امواج الکترومغناطیس
ایده‌ی به کار گرفتن امواج الکترومغناطیسی به منظور تاثیرگذاشتن بر ذهن و روان انسان‌ها از دهه ۱۹۵۰ در آمریکا مطرح شد. در سال ۱۹۵۲، دکتر خوزه مانئول رودریگز دلگادو استاد اسپانیایی تبار فیزیک دانشگاه ییل آمریکا، به این نتیجه رسید که اگر افراد در معرض برخی فرکانس‌ها و انواع موج‌ها قرار گیرند، می‌توان بر رفتار احساسی آنها تأثیر گذاشت.
وی پس از انجام تحقیقات اولیه با همکاری دکتر رابرت بکر موفق شد اثبات کند که اگر دو موج در کنار یکدیگر قرار داده شود، فرکانس یکی از آنها تغییر خواهد کرد و اثراتی را به بار می‌آورد که براساس آن می‌توان عملکردهای مغزی عمیق انسان را از فاصله دور کنترل کرد.
در حقیقت، بعضی از امواج بسیار کوتاه (حدود ۷ هرتز) عناصری شیمیایی را در مغز به وجود می‌آورد که طیف گسترده‌ای از پاسخ های احساسی و یا عقلانی را دربر می‌گیرد.

بمب جنسی
بمب جنسی از دیگر سلاح‌های ممنوعه است که اطلاعاتی در مورد تحقیقات پنتاگون در این زمینه فاش شده است، بر اساس این گزارش‌ها پژوهشکده اوهایوی نیروی هوایی آمریکا پیشنهاد ساخت این بمب را مطرح کرد. گفته می‌شود این بمب حاوی مواد شیمیایی تحریک ‌کننده‌ی نیروی جنسی سربازان دشمن است.
چنانچه این نوع بمب مورد استفاده قرار گیرد، نظم آرایشی نیروهای دشمن از هم پاشیده و سربازان دشمن به علت تحریک جنسی بیش از حد با همرزمان خود مشغول رابطه جنسی می شوند .
در سال ۲۰۰۵ میلادی، شبکه بی‌بی‌سی انگلیس برای اولین بار گزارشی حاکی از تحقیقات در مورد این بمب را منتشر کرد، اما این سلاح نیز مانند سایر سلاح‌های ممنوعه بطور سری نگهداری می‌شود و خبری از ساخت یا استفاده از آن توسط هیچ مرجع رسمی تایید نشده است.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *