یک تتوی طلایی که قادر است داده را روی پوست منتقل کند

یک تتوی طلایی که قادر است داده را روی پوست منتقل کند
  • 1396/4/31
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

دانشمندان موفق شدند یک پوشش فوق‌العاده نازک طراحی کنند که قادر است داده‌ها را از طریق پوست بدن ثبت نماید. این طرح ظاهر بسیار شیکی شبیه به یک خالکوبی طلایی دارد.

گویا آی تی – احتمال می‌رود از این سیستم برای مراقبت‌های پزشکی استفاده شود زیرا به این طریق بیمار به صورت دائم رصد شده و بدون فراموشی اطلاعاتش و علائم حیاتی‌اش ثبت و ضبط می‌شود.
تا کنون اکثر رابط‌های مبتنی بر پوست ابداع شده از مواد پلاستیکی تشکیل شده‌اند که می‌تواند به پوست بچسبد، اصلی‌ترین مشکل این روش‌ها این است که پلاستیک سخت بوده و امکان تعرق را از پوست زیرش می‌گیرد. اما ماده نمونه جدید بواسطه آب حل می‌شود و قطعه الکتریکی به صورت مجزا روی پوست قرار خواهد گرفت.
توجه و علاقه زیادی به گسترش رابط‌های کاربری مبتنی بر پوست وجود دارد، چرا که پیش بینی می‌شود این سبک از تکنولوژی بتواند روند استفاده از گوشی‌های موبایل و ساعت‌های هوشمند را متحول کرده و بدن را به یک صفحه لمسی تبدیل کند. البته راهکارها و پیشرفت این تکنولوژی در بحث پزشکی اولویت بیشتری دارد، تشخیص سیگنال‌های یا ضربان قلب از این موارد به حساب می‌آید.
احتمال می‌رود در حال حاضر روش طراحی شده مورد بحث فقط برای آزمایشگاه‌ها مفید ‌بوده و برای استفاده در محیط‌های خانگی و طولانی چندان مطلوب نباشد.
ماده اصلی مورد استفاده در این پوشش polyvinyl alcohol نام دارد که در لنزهای تماسی و غضروف مصنوعی مورد استفاده است. طراحی بر اساس آغشته کردن سطح پوست به مواد مذکور صورت گرفته است. پوشش طلایی استفاده شده حتی بعد از اسپری شدن آب و از بین رفتن الکل پلیوینیل، می‌تواند بستر انتقال جریان الکتریکی را برای روشن کردن یک LED یا انتقال اطلاعات به وجود آورد.
این تکنولوژی پتانسیل زیادی دارد و در مباحث درمانی و پزشکی می‌توان برنامه‌ها و ایده‌های بسیاری را برای آن متصور شد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *