چگونه خودروی تصادفی را تشخیص دهیم؟

چگونه خودروی تصادفی را تشخیص دهیم؟
  • 1396/4/31
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

یکی از پیچیدگی های خرید ماشین جدید، تشخیص تصادفی بودن یا رنگ داشتن بدنه آن است؛ اما چطور می توان به تصادفی بودن ماشین پی برد؟ برای جواب این سوال در ادامه با گویا آی تی همراه باشید.

گویا آی تی – دور ماشین بچرخید و با تمام زوایای آن را با دقت بررسی کرده و ببینید که آیا بخشی هست که رنگ آن با دیگر بخش‌ها متفاوت باشد، بطور مثال اگر درب خودرو رنگ‌خوردگی داشته باشد احتمالا متوجه اختلاف رنگ آن با قسمت‌های مجاورش خواهید شد. ترکیب رنگ کارخانه با ترکیب رنگی که رنگ‌کار درست می‌کند به دلیل تفاوت در کد رنگ مشابه نخواهد بود.

پس از آنکه رنگ خودرو را مورد بررسی قرار دهید، دورتادو ماشین بگیردید و دست خود را بر قسمت‌های خاصی از بدنه مانند لبه درب‌ها، پنجره ها و همچنین پشت لبه ماشین بکشید. چنانچه رنگ ماشین همان رنگ فابریک کارخانه باشد، این قسمت‌ها خیلی نرم خواهد بود. گاهی رنگ‌کار خودرو برای اینکه بیشترین تمرکز خود را روی قسمت انتهای پنل ها می گذارد، لبه پنل ها مقداری زبر و ناهموار می‌شود، ولی در کارخانه این مشکل هرگز پیش نخواهد آمد.
هنگامی که نقاش خودرو می خواهد اتومبیل را رنگ کند بجز بخشی که باید رنگ شود سایر قسمت‌ها را با کاغذی می پوشاند و این کاغذ با چسب مشکی دورتادور لبه‌ها و پنل‌های خودرو چسبانده می‌شود.

نقاشان اتومبیل اغلب این چسب مشکی را در قسمت درب و پنجره و نقاط دیگر نیز استفاده می‌کنند، در نتیجه مقداری رنگ روی چسب مشکی می ریزد و اگر خود ماشین مشکی نباشد، این رنگ خوردگی با چشم قابل تشخیص است. علاوه بر این زیر بدنه ماشین در قسمت چرخ‌ها را نیز بررسی کنید، زیرا معمولا نشانه ای از پاشیده شدن رنگ خواهد داشت، همچنین زیر کاپوت خودرو یا روی رادیاتور نیز ممکن است نشانی از رنگ خوردگی و پاشش رنگ وجود داشته باشد.

رنگ پیچ و مهره های الحاقی به کاپوت و جلوبندی نیز می‌توان نشان دهنده‌ی رنگ شدگی خودرو باشد، این پیج و مهره ها خود در کارخانه رنگ می شوند، اما اگر برای برداشتن کاپوت و جلوبندی آنها را باز کرده باشند، احتمالا رنگ در سرپیچ‌ها رفته باشد و بعد از بستن پیچ‌ها این اختلاف رنگ مشخص خواهد بود.
اگر تمام روش‌های قبلی نتوانند برای تشخصی وجود رنگ خوردگی روی بدنه ماشین کارآمد باشد. ضخامت رنگ در نقاط مختلف ماشین اندازه گیری خواهد شد و از طریق اختلاف ضخامت رنگ در نقاط مختلف و متقارن ماشین، رنگ شدگی اثبات خواهد شد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *