النترا ۲۰۱۷؛ پرفروش ترین سدان هیوندایی وارد بازار ایران شد + تصاویر

النترا ۲۰۱۷؛ پرفروش ترین سدان هیوندایی وارد بازار ایران شد + تصاویر
  • 1396/4/31
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

در چند سال اخیر، هیوندای النترا پرطرفدارترین سدان این خودروساز کرده‌ای در ایران بوده است، این مسئله تنها به بازار کشور ما محدود نمی‌شود و در تمام جهان هیوندای النترا به دلیل قیمت گذاری مناسب در کنار طراحی ظاهری جذاب و امکانات زیاد به پرفروش ترین سدان سایز کوچک هیوندای مبدل شده است.

گویا آی تی – نسل جدید سدان هیوندای النترا که با نام AD توسط کمیته سازنده خوانده می‌شود، با ۱۰ ماه تاخیر نسبت به بازارهای جهانی وارد ایران شد و به زودی در خیابان‌های کشور شاهد تردد آن خواهیم بود.
طول خودرو نسبت به نسل قبل افزایش یافته و به دلیل فرم خاص سقف این مسئله بیشتر به چشم می‌آید و ظاهری شبیه کوپه را به النترا ۲۰۱۷ بخشید است.
جلو پنجره بزرگ ۶ ضلعی که آرم هیوندای بر روی آن تعبیه شده و چراغ های کشیده روی سپرکناری مجهز به LED و فرم متفاوت مه شکن ها از مهم‌ترین نکات طراحی در نمای روبروی خودرو است. خط شانه‌ای ساده که تا چراغ‌های عقب امتداد دارد و چراغ هایLED سه تکه عقبی با طراحی سه بعدی و حجم دهی به سپر عقب آن هم نه به شکلی که مانند دیگر خودروها از جمله دنا اغراق آمیز باشد از نکات حائز اهمیت در طراحی قسمت عقب این خودرو است.
النترا 2017؛ پرفروش ترین سدان هیوندایی وارد بازار ایران شد
اگر چه طراحی ظاهری النترا نسبت به مدل قبلی تکامل یافته، ولی در عین حال نیز کمتر می‌توانیم طراحی سیال معروف هیوندایی را در النترا ۲۰۱۷ مشاهده کنیم، که جای خود را به خطوط محکم‌تری داده است، خطوطی به این شکل اغلب مورد پسند مشتریان اروپایی واقع می شود. طراحی کابین بسیار نزدیک به برادر بزرگ تر یعنی سوناتا بوده و در حقیقت فرم کلی آن را باید شبیه به اتاق سوناتا دانست.
از امکانات هیوندای النترا ۲۰۱۷ می‌توان اشاره کرد به ۶ عدد ایربگ، گرمکن و سرد کن صندلی‌های جلو، سیستم کیلس، سانروف، کروز کنترل، نمایشگر ۷ اینچی، ۸ عدد اسپیکر، دوربین عقب، ESP، تهویه مطبوع دو گانه و… .
النترا 2017؛ پرفروش ترین سدان هیوندایی وارد بازار ایران شد
در بخش نیرو محرکه شاهد یک موتور ۲ لیتری در نسخه وارد شده به کشورمان هستیم، که مدل مجهز به موتور Nu MPI در حدود۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۱۷۹ نیوتن متر گشتاور تولید می کند و مدل Nu GDI نیز ۱۷۴ اسب بخار قدرت و ۲۱۳ نیوتن متر گشتاور را به گیربکس و چرخ‌های جلو منتقل می‌کند.
هر دو نسخه این خودور به یک جعبه دنده ۶ سرعته خودکار مجهز هستند، مدل‌های توربو با قدرت بیشتر و جعبه دنده ۷ سرعته دوال کلاچ به همراه شیفتر پشت فرمان توسط کمپانی هیوندای برای این نسل در نظر گرفته شده است، اما ظاهرا مدل توربرو قرار نیست وارد بازار کشورمان شود.
هم اکنون هیوندای النترا جدید با برچسب قیمت ۱۳۵ میلیون تا ۱۵۵ میلیون تومان به فروش می‌رشد، اما از آنجا که بازار خودورهای وارداتی به علت مشکلات به وجود آمده در واردات خودروها ملتهب است، احتمالا این مدل با حفظ قیمت فعلی به عنوان یک تازه وارد خرید و فروش خواهد شد. شرایط فروش و قیمت هیوندای در ایران را مطالعه کنید.
النترا 2017؛ پرفروش ترین سدان هیوندایی وارد بازار ایران شد
انتظار می‌رود که النترا بتواند موفقیت بسیار خوبی را به دست آورد اگر قیمت گذاری در چهارچوب نسل قبلی آن باقی بماند. قیمت جهانی النترا از ۱۸ هزار دلار آمریکا شروع می‌شود.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *